Pagina 3 van 8
Geplaatst: 27 apr 2008 00:16
door amclassic-fan
Dan moet je van al die lichte naven gewoon afblijven en een setje betrouwbare naven kopen zoals Campa Record, Shimano Dura Ace, Dt Swiss 240S enz. Dat zijn naven waar je veel km's mee kunt maken zonder dat je er naar hoeft om te kijken. Om een naaf lichter te maken moet je ergens materiaal weg halen en dat gaat gewoon ten koste van de afdichtingen.
Geplaatst: 27 apr 2008 23:32
door rezne
De velgen zijn inmiddels besteld. De naaf voor wordt een Micro 58 van AC: hier heb ik weinig slechte dingen over gelezen en zijn bovendien goedkoop en licht.
Achter heb ik nog niet kunnen kiezen. Wat zou de betere keuze zijn: Tune Mag 180/190 of de naaf van M5? (ik neig naar M5).
Qua prijs en gewicht doen ze in elk geval niets voor elkaar onder.
Geplaatst: 28 apr 2008 12:40
door meeuh
Dura ace naaf is ook nog een optie
Geplaatst: 28 apr 2008 12:41
door masterb
M5 is in mijn ogen net ff wat origineler. Ik weet niet welke het mooiste geluid maakt...
Geplaatst: 28 apr 2008 15:31
door ilko
Er had iemand laatst nog een King voornaaf te koop staan. En als je Shimano rijdt ook nog de achternaaf erbij en je kunt in de volle regen helemaal los. Ik heb er nu zo'n 3000 km op zitten met die naven en nog helemaal strak.
(Al zijn ze wel iets zwaarder...)
Geplaatst: 28 apr 2008 19:02
door havana
Rezne rijdt met Campa, dus voor hem is dat geen optie.
Geplaatst: 29 apr 2008 12:55
door ilko
Ik rij ook met Campa
Lang leve de shiftmate, maar dat moet je natuurlijk wel liggen...
Geplaatst: 29 apr 2008 16:49
door rezne
Ik heb de M5 besteld. Jammer dat de voornaaf van M5 niet in 18 gaats komt, aangezien deze voor een mooie prijs te krijgen 'in' een duitse webshop. Dan zou ik evt. voor 24 spaken aan de voorkant moeten gaan.
Hopelijk kan ik deze week de velgen oppikken en worden de naven geleverd (vóór moet ik nog bestellen).
Geplaatst: 30 apr 2008 02:02
door meeuh
Ah campa
, dan zijn dura ace naven niet echt een optie al combineer ik ze zelf wel. Anyway, Rezne, door wie laat je ze spaken?
Geplaatst: 08 mei 2008 22:07
door rezne
Kleine update:
Eergister kwam dit binnen.
En een paar uur geleden een andere aangename verrassing:
De M5 weegt 187 gram en de AC 58 gram. Dat is dus 5 gram teveel totaal. Damn them, daar gaat mn tijd op de Marmotte
Hopelijk kan ik deze week de velgen nog hier krijgen. Dan is de boel klaar om gespaakt te worden.
Geplaatst: 19 jun 2008 18:26
door checkerpig
Hoi, ik heb net een setje DA naven (18v,24a) op de kop getikt. Men raadt mij echter aan vooraan ook de 24spaaks te kiezen, betere stijfheid. Dan zou ik eventueel de AC voornaaf overwegen.... Of is dit niet echt nodig. Welke stijve spaken zou ik dan 'y best nemen. Inzet: koers en cyclos. Gewicht: 60(zoon)-75(ikzelf) kg.
CP.
Geplaatst: 19 jun 2008 18:31
door havana
Vooraan 18 vond ik zelf zat, maar wie ben ik (74 kg).
Qua spaken, bij zo'n mooi setje horen ook topspaken, ergo Sapim CX-rays of DT Aerolites.