Dat snap ik natuurlijk ook wel. Maar dan nog zijn de prijzen vaak absurd.
Neem nu een Ultegra cassette. Die kost in Duitsland 35 euro. Veel Nederlandse FM verkopen deze cassette voor 65 euro (!!) Dat scheelt bijna de helft. Dat zijn geen normale verschillen, ook al koopt bike-components die dingen goedkoper in dan de LBS.
Als je dit soort prijzen vraagt, prijs je jezelf mijns inziens gewoon uit de markt.
Ik vind ook niet dat je het kan maken om eerst advies te vragen en te passen, daarna via internet bestellen en dan naar de winkel terug gaan voor service.
Wie heeft het overterug gaan naar de winkel? Dat zou ik nooit doen, dat is natuurlijk geen stijl.
Ontopic:
Elke winkel, dus ook een FM, zal moeten accepteren dat een bepaald percentage mensen binnenloopt en weer vertrekt zonder dat ze iets kopen. Als ik 2 seconden de FM binnenloop, een helm pas en weer weg loop heeft de FM niets aan mij verdiend, maar het heeft hem ook niets gekost. Als ik eerst uitgebreid advies ga vragen (en vervolgens op internet koop), ligt dat anders. Ik zie het probleem van "even passen bij de FM" dus niet zo. Als de FM graag wil dat ik bij hem die helm (of cassette) koop, dan moet hij normale prijzen vragen.
@ Daniel: het Campa voorbeeld is onhandig gekozen. Jij weet net zo goed als ik dat de levering van Campa één groot drama is. Hopmans heeft een speciaal kanaal waar via ze bestellen. De lokale FM heeft dat niet (áls hij al Campa kan krijgen...). Dat is dus appels met peren vergelijken.