Pagina 3 van 3
Geplaatst: 06 mar 2008 15:03
door daniel1975
havana schreef:
En als iedereen zo zou denken? Dan zouden FM eens verplicht worden hun belachelijke marges omlaag te doen. Een winkel als Hopmans bewijst dat ook een gewone winkel normale prijzen kan vragen.
HOOO!!!! Daar ben ik het niet mee eens. Van bijv. de campagroepen weet ik dat Hoppie ze verkoopt voor prijzen die op of onder het INKOOP niveau van de lokale Fm zit. Die heeft blijkbare hele goede lijnen of krijgt enorme quantumkortingen. Mag dus wel iets genuanceerder...
Geplaatst: 06 mar 2008 15:07
door kronik
daar sluit ik mij bij aan, de lokale FM kan natuurlijk nooit zulke partijen opkopen om de prijs zo omlaag te kunnen krijgen.
Geplaatst: 06 mar 2008 16:11
door havana
Dat snap ik natuurlijk ook wel. Maar dan nog zijn de prijzen vaak absurd.
Neem nu een Ultegra cassette. Die kost in Duitsland 35 euro. Veel Nederlandse FM verkopen deze cassette voor 65 euro (!!) Dat scheelt bijna de helft. Dat zijn geen normale verschillen, ook al koopt bike-components die dingen goedkoper in dan de LBS.
Als je dit soort prijzen vraagt, prijs je jezelf mijns inziens gewoon uit de markt.
Ik vind ook niet dat je het kan maken om eerst advies te vragen en te passen, daarna via internet bestellen en dan naar de winkel terug gaan voor service.
Wie heeft het overterug gaan naar de winkel? Dat zou ik nooit doen, dat is natuurlijk geen stijl.
Ontopic:
Elke winkel, dus ook een FM, zal moeten accepteren dat een bepaald percentage mensen binnenloopt en weer vertrekt zonder dat ze iets kopen. Als ik 2 seconden de FM binnenloop, een helm pas en weer weg loop heeft de FM niets aan mij verdiend, maar het heeft hem ook niets gekost. Als ik eerst uitgebreid advies ga vragen (en vervolgens op internet koop), ligt dat anders. Ik zie het probleem van "even passen bij de FM" dus niet zo. Als de FM graag wil dat ik bij hem die helm (of cassette) koop, dan moet hij normale prijzen vragen.
@ Daniel: het Campa voorbeeld is onhandig gekozen. Jij weet net zo goed als ik dat de levering van Campa één groot drama is. Hopmans heeft een speciaal kanaal waar via ze bestellen. De lokale FM heeft dat niet (áls hij al Campa kan krijgen...). Dat is dus appels met peren vergelijken.
Geplaatst: 06 mar 2008 16:29
door bianchi_1885
je kan toch gewoon de helm van een vriend of vriendin passen en dan op internet bestellen
iedereen blij !!!!
Geplaatst: 06 mar 2008 16:44
door havana
Natuurlijk, dat zou ook mijn eerste manier zijn. Maar ik loop net zo lief een FM binnen. Niemand die er last van heeft.
Geplaatst: 06 mar 2008 16:45
door thja14
@ Havana, hij heeft wel geinvesteed in rekken, licht, duur winkel oppvervlak enz. Dus je maakt wel gebruik van zijn investeringen om te passen. Een van de redenen waarom een FM duurder is dan een webshop zijn juist deze overhead kosten waar je dan dus wel gebruik van maakt. Juist het kunnen voelen, proeven passen is de meerwaarde van een FM, hiervoor moet hij wel een aantl investeringen doen die een Webwinkel niet hoeft te doen. Dat hij een hogere prijs moet vragen om dit terug te verdienen lijkt me duidelijk. Wat reeel is aan prijsverschil is aan ieder zelf te bepalen. Maar ook bij 2 seconden binnen lopen maak je gebruik van de extra investeringen die een FM moet doen.
Geplaatst: 11 mar 2008 20:37
door angrybee
Ik heb niet zo lang geleden op internet een Bell Sweep gescoord voor nog geen 100 euro. Zulke prijzen zul je bij de gemiddelde FM niet zo gauw zien.
En om gewetensbezewaren te vermijden heb ik vooraf een uitgebreide 'passings-toer' gedaan op de Bikemotion. Legio helmen aanwezig om te passen, alle maten, alle kleuren, en zelfs spiegels om te kijken of hij je staat. En toen ik eenmaal de helm had gevonden die het voor mij was, besteld op internet. Iedereen blij. Behalve de (vaak veel te dure) FM.
Geplaatst: 11 mar 2008 20:45
door maurice
Je lokale FM heeft vaak meer en dus hogere kosten dan een gemiddeld internetbedrijf. En die kosten moeten nu eenmaal betaald worden uit het verschil tussen in- en verkoop. Vandaar dat deze duurder is.
Je bent via een internetwinkel goedkoper uit en zolang je geen problemem krijgt met het gekochte natuurlijk prima. Is er wel wat mee aan de hand, dan heb je een hoop werk om het verholpen te krijgen. Via je lokale FM kan het makkelijker zijn. Maar goed, dat weet je als je online lekker goedkoop besteld. Dan moet je ook niet zeuren achteraf.