Welk crankstel kiezen?
Kan elke TA dealer voor je bestellen. Maar staar je nou niet blind op dat ene tandje, want veel gaat dat je niet helpen (t.o.v. een 34T).
sampitzalis schreef:nou Bikeboss, ik neem op mijn nieuwe fiets mooi weer een triple, want compact is niet compleet:
- in de lage landen heb ik met 52 wat meer 'vermogen' in een waaier;
- in de bergen kan ik met 52 extra hard afdalen (= door trappen op de goeie momenten);
- en ik kom met 30 x 29 zelfs op een heeeele slechte dag omhoog
alles wat ik wil!
en het is maar een ons zwaarder of zo, so I triple!
Met een 11 trap ik met m'n compact zwaarder dan jij, dus.......
I Am SpeCiAliZed
-
- Forum-lid
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 01 mar 2008 18:47
[/quote]
Met een 11 trap ik met m'n compact zwaarder dan jij, dus.......
[/quote]
dat is waar, maar dan zit je achter weer minder licht? blijf triple het beste van twee werelden vinden
see you toevallig precies ook op de Gavia, de Stelvio, de Mortirolo (+ Santa Cristina!) & DM
Met een 11 trap ik met m'n compact zwaarder dan jij, dus.......
[/quote]
dat is waar, maar dan zit je achter weer minder licht? blijf triple het beste van twee werelden vinden
see you toevallig precies ook op de Gavia, de Stelvio, de Mortirolo (+ Santa Cristina!) & DM
Geheimtipp voor juli 2011: http://www.montegrappachallenge.org" onclick="window.open(this.href);return false;
Los van de discussie over wat "beter" is, kan volgens mij iemand met een compact crankstel geen enkel combinatie van voorblad en achtertandwiel voeren die iemand met een triple niet kan. Andersom geldt dat wel: iemand met een triple kan wel zo'n combinatie voeren die niet haalbaar is met een compact (bv 30/29).
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
Zijn zij goedkoper of geven ze betere service t.o.v. NL vertegenwoordiger Codagex?Tommasini schreef:Ik koop al jaren mijn TA-spullen bij:
http://www.radplan-delta.de/antriebe/an ... laetter110
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
JackBrown schreef:Zijn zij goedkoper of geven ze betere service t.o.v. NL vertegenwoordiger Codagex?Tommasini schreef:Ik koop al jaren mijn TA-spullen bij:
http://www.radplan-delta.de/antriebe/an ... laetter110
Met Codagex heb ik geen ervaring (levert toch niet aan particulieren ??).
Maro Moskopp van Radplan Delta is geen prijsvechter, hanteert redelijke prijzen en er zullen zeker goedkopere zaken te vinden zijn. Heeft wel heel veel op voorraad, nooit langer dan 1 week op een bestelling gewacht. Bovendien heeft hij een zeer goede service. Voorbeeld (wel even off topic): 4 jaar geleden kocht ik een TA Carmina crankstel + TA trapas. Helaas kreeg ik de as niet goed gemonteerd (Was aan de korte kant en kleinste tandwiel raakte wel/niet de liggende achtervork). Ik op zondagmorgen mailtje gestuurd met de vraag om de as om te ruilen voor een iets langere trapas. Een langere trapas vond hij technisch echter geen goede oplossing. Moest ook met de kortere as kunnen. Moskopp: "Zou je misschien langs kunnen komen met fiets + onderdelen ?". Ik: "Ja, maar alleen in het weekend". Moskopp: "Heb je toevallig vandaag soms tijd"?. Nou, ik had inderdaad tijd en dus dezelfde dag, op zondagmiddag (!!), naar Moskopp gereden (voor mij 1 uur rijden), waar de "korte" as op de juiste manier gemonteerd werd ( zit er nu nog steeds in).
Het is uiteindelijk een crankstel FSA 50/34 geworden, waarbij het kettingblad 34T werd vervangen door een 38T merk T.A. In combinatie met een cassette 12-27 heb ik op die manier een ruim voldoende verzetten-bereik voor al mijn normale ritten. Indien ik toch ooit naar het hooggebergte zou willen is de 38T snel weer vervangen door de 34T, waarmee ik dan praktisch even klein kan trappen als met mijn vroegere triple. Afgezien van het crankstel (ook stuurbocht, stuur- en zadelpen zijn FSA) ben ik voor een volledige Ultegra-groep gegaan i.p.v. voor een 105.
Alvast bedankt voor de vele tips die ik op dit forum heb gekregen.
Alvast bedankt voor de vele tips die ik op dit forum heb gekregen.
Enige nadeel aan die 12-27 zijn de grote gaten in de cassette.
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
Dat valt nog te bezien. De 21-24-27 gebruik je in nederland toch bijna niet. Het enige is misschien de 18 die ontbreekt in vergelijking tot een 12-23 cassette.
Voor mijn gevoel is het verschil tussen een 12-25 en een 12-23 heel groot en dat komt alleen maar door die fijne 18kilometervreter schreef:Dat valt nog te bezien. De 21-24-27 gebruik je in nederland toch bijna niet. Het enige is misschien de 18 die ontbreekt in vergelijking tot een 12-23 cassette.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
38-17=4.68
39-18=4.54
42-19=4.63
en
38-16=4.97
39-17=4.80
42-18= 4.89
welke 18 bedoel je LVGH? Die met een 39 of een 42? De 18 scheelt hooguit 1 á 2 omwentelingen per minuut in vergelijking met de combinaties zonder 18.
39-18=4.54
42-19=4.63
en
38-16=4.97
39-17=4.80
42-18= 4.89
welke 18 bedoel je LVGH? Die met een 39 of een 42? De 18 scheelt hooguit 1 á 2 omwentelingen per minuut in vergelijking met de combinaties zonder 18.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®