Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Slechte ervaringen met GP4000S?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28023
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 apr 2008 16:14

LVGH: Je hebt helemaal gelijk al kun je niet alle jeugd over één kam scheren.

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 07 apr 2008 21:41

Ik heb nu een kleine 1000 km gemaakt op de bandjes en bevallen zeer goed. Sinds een tijdje ben ik allerlei bandjes van verschillende merken aan het testen en ook verschillende combinaties voor en achter. De voorlaatste set waar ik mee reed waren standaard GP4000 en die zijn erg goed bevallen. Geen enkele keer lek tijdens vele ritten in slecht weer en toch reden ze vele malen fijner dan de Rubino's (die het ook goed deden wat de lekbestendigheid betreft).
De GP4000S zijn imo weer de overtreffende trap van de GP4000. Ze zijn merkbaar soepelen en bieden meer comfort door de soepele wangen. Op 1000 km heb ik nog niet lekgereden, maar over de lekbestendigheid laat ik me niet uit tot ik ook wat km's op een tweede setje gemaakt hebt.

Anyway: so far so good. Ze rijden echt heerlijk. Bovendien eindelijk een band die fatsoenlijk om mijn Fulcrums te leggen is! (ook niet onbelangrijk).
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

piepie
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 mar 2008 22:21

piepie 09 apr 2008 21:30

Ik vind het zeker wel goede banden en rijd er ca 3500km mee,maar wissel wel halverwege de voor en-achterband om anders is de achterband bij 2500 al weg suc6 met je nieuwe aankoop
pvr

cioccpryde
Forum-lid
Berichten: 315
Lid geworden op: 17 mei 2007 17:05

cioccpryde 10 apr 2008 00:31

chris schreef:bij mij ook al na 100 km lek. daarna geen problemen meer.

wat me opviel:

GP4000 made in Germany
GP4000S made in China (even uit mijn hoofd):)


Uit uw Hoofd?Iets verkeerd gerookt of zo ?

:rolleye:

pieterd
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 08 jul 2007 19:07

pieterd 11 apr 2008 22:11

chris schreef:GP4000S made in China (even uit mijn hoofd):)


Ik heb even op de mijne gekeken en die komen gewoon uit Duitsland.

Ik heb er nu 800 km op gereden en ben er heel tevreden mee.

cioccpryde
Forum-lid
Berichten: 315
Lid geworden op: 17 mei 2007 17:05

cioccpryde 11 apr 2008 23:37

Mijn ook,staat gewoon Made in Germany op.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 12 apr 2008 23:52

Vol vertrouwen zit ik op mij bike met Conti 4000S om de velgen. Per jaar leg ik 10.000 plus af, waarvan 50% afdaling. En juist dan wil je met XX km/h plus geen lekke band hebben. Ik zweer bij Conti. Volgens mij ook door Tour als 'the best there is' gequalificeerd.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 13 apr 2008 12:48

Ik moet zeggen.. Gisteren op de Fiets Testdag heb ik twee keer met 4000sjes gereden. Ze zijn bijzonder soepel. Eerst denk je dat er niet zoveel lucht in zit.. Erg comfortabel. Heerlijke banden. Mijn ervaring is dat je eigenlijk bijna geen lekke banden rijdt, als je maar een goede pomp met drukmeter gebruikt.

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 861
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 06 mei 2008 18:14

Welke druk gebruik je in je banden?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28023
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mei 2008 18:18

8 bar.

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 861
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 08 mei 2008 18:08

Ik gebruik 6,5 bar in mijn banden, niet met pomp met ingebouwde drukmeter bepaald maar met een afzonderlijke meter. 25 mm bandjes gebruik ik, lijkt me wel goed met mijn 82 kg.

Dat van die losse of ingebouwde pomp maakt iets uit, omdat bij een in de pomp ingebouwde meter ook de kracht wordt gemeten om het ventiel door de pompluchtdruk te openen, wat bij een losse meter niet gebeurt omdat je het ventiel dan mechanisch opent.

Bij een losse meter zul je dus een iets lagere druk meten.

Bij een in de pomp ingebouwde meter zie je dan ook de luchtdruk steeds verspringen. Je hebt namelijk ook nog eens het venturi-effect doordat de langsstromende lucht, afhankelijk van de stromingssnelheid, de gemeten luchtdruk laat verlagen.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 10 mei 2008 23:00

Ik heb nu ca anderhalve maand en ong. 1800 km met de GP 4000 S gereden. Wat me opvalt is dat ze in snelle bochten "plakken" aan de weg, ongelofelijk veel grip, ook als het nat is. Verder begint de achterband nu al wel een beetje vierkant te worden. Maar dat kan ook met m'n gewicht te maken hebben ( 98 kg). Verder vond ik dat bij de montage om mijn Easton Circuits de bandjes erg lastig om de velg heen gingen. Ik vrees het ergste voor als ik een keer lek ga rijden (wat me tot op heden dus nog niet gebeurd is).

Kortom ik zou deze band zeker weer kopen.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie