Slechte ervaringen met GP4000S?
LVGH: Je hebt helemaal gelijk al kun je niet alle jeugd over één kam scheren.
Ik heb nu een kleine 1000 km gemaakt op de bandjes en bevallen zeer goed. Sinds een tijdje ben ik allerlei bandjes van verschillende merken aan het testen en ook verschillende combinaties voor en achter. De voorlaatste set waar ik mee reed waren standaard GP4000 en die zijn erg goed bevallen. Geen enkele keer lek tijdens vele ritten in slecht weer en toch reden ze vele malen fijner dan de Rubino's (die het ook goed deden wat de lekbestendigheid betreft).
De GP4000S zijn imo weer de overtreffende trap van de GP4000. Ze zijn merkbaar soepelen en bieden meer comfort door de soepele wangen. Op 1000 km heb ik nog niet lekgereden, maar over de lekbestendigheid laat ik me niet uit tot ik ook wat km's op een tweede setje gemaakt hebt.
Anyway: so far so good. Ze rijden echt heerlijk. Bovendien eindelijk een band die fatsoenlijk om mijn Fulcrums te leggen is! (ook niet onbelangrijk).
De GP4000S zijn imo weer de overtreffende trap van de GP4000. Ze zijn merkbaar soepelen en bieden meer comfort door de soepele wangen. Op 1000 km heb ik nog niet lekgereden, maar over de lekbestendigheid laat ik me niet uit tot ik ook wat km's op een tweede setje gemaakt hebt.
Anyway: so far so good. Ze rijden echt heerlijk. Bovendien eindelijk een band die fatsoenlijk om mijn Fulcrums te leggen is! (ook niet onbelangrijk).
-
- Forum-lid
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 17 mei 2007 17:05
chris schreef:bij mij ook al na 100 km lek. daarna geen problemen meer.
wat me opviel:
GP4000 made in Germany
GP4000S made in China (even uit mijn hoofd):)
Uit uw Hoofd?Iets verkeerd gerookt of zo ?
:rolleye:
-
- Forum-lid
- Berichten: 315
- Lid geworden op: 17 mei 2007 17:05
Mijn ook,staat gewoon Made in Germany op.
-
- Forum-lid
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49
Vol vertrouwen zit ik op mij bike met Conti 4000S om de velgen. Per jaar leg ik 10.000 plus af, waarvan 50% afdaling. En juist dan wil je met XX km/h plus geen lekke band hebben. Ik zweer bij Conti. Volgens mij ook door Tour als 'the best there is' gequalificeerd.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
Ik moet zeggen.. Gisteren op de Fiets Testdag heb ik twee keer met 4000sjes gereden. Ze zijn bijzonder soepel. Eerst denk je dat er niet zoveel lucht in zit.. Erg comfortabel. Heerlijke banden. Mijn ervaring is dat je eigenlijk bijna geen lekke banden rijdt, als je maar een goede pomp met drukmeter gebruikt.
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
Welke druk gebruik je in je banden?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
8 bar.
- borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 861
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
Ik gebruik 6,5 bar in mijn banden, niet met pomp met ingebouwde drukmeter bepaald maar met een afzonderlijke meter. 25 mm bandjes gebruik ik, lijkt me wel goed met mijn 82 kg.
Dat van die losse of ingebouwde pomp maakt iets uit, omdat bij een in de pomp ingebouwde meter ook de kracht wordt gemeten om het ventiel door de pompluchtdruk te openen, wat bij een losse meter niet gebeurt omdat je het ventiel dan mechanisch opent.
Bij een losse meter zul je dus een iets lagere druk meten.
Bij een in de pomp ingebouwde meter zie je dan ook de luchtdruk steeds verspringen. Je hebt namelijk ook nog eens het venturi-effect doordat de langsstromende lucht, afhankelijk van de stromingssnelheid, de gemeten luchtdruk laat verlagen.
Dat van die losse of ingebouwde pomp maakt iets uit, omdat bij een in de pomp ingebouwde meter ook de kracht wordt gemeten om het ventiel door de pompluchtdruk te openen, wat bij een losse meter niet gebeurt omdat je het ventiel dan mechanisch opent.
Bij een losse meter zul je dus een iets lagere druk meten.
Bij een in de pomp ingebouwde meter zie je dan ook de luchtdruk steeds verspringen. Je hebt namelijk ook nog eens het venturi-effect doordat de langsstromende lucht, afhankelijk van de stromingssnelheid, de gemeten luchtdruk laat verlagen.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
Ik heb nu ca anderhalve maand en ong. 1800 km met de GP 4000 S gereden. Wat me opvalt is dat ze in snelle bochten "plakken" aan de weg, ongelofelijk veel grip, ook als het nat is. Verder begint de achterband nu al wel een beetje vierkant te worden. Maar dat kan ook met m'n gewicht te maken hebben ( 98 kg). Verder vond ik dat bij de montage om mijn Easton Circuits de bandjes erg lastig om de velg heen gingen. Ik vrees het ergste voor als ik een keer lek ga rijden (wat me tot op heden dus nog niet gebeurd is).
Kortom ik zou deze band zeker weer kopen.
Kortom ik zou deze band zeker weer kopen.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;