Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Easton EA90 Aero

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 31 jan 2008 22:22

Master B schreef:in de war met de circuits / EA70??

Het personeel geeft dat als antwoord in de kolom met vragen. 150kg lijkt mij ook wat optimistisch met slechts 20 spaken in het achterwiel. Maar als Easton dat echt opgeeft hebben ze veel vertrouwen in hun product (en zullen ze met de garantie wel redelijk coulant zijn?)!

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 20 apr 2009 10:36

LVGH schreef:
Master B schreef:in de war met de circuits / EA70??

Het personeel geeft dat als antwoord in de kolom met vragen. 150kg lijkt mij ook wat optimistisch met slechts 20 spaken in het achterwiel. Maar als Easton dat echt opgeeft hebben ze veel vertrouwen in hun product (en zullen ze met de garantie wel redelijk coulant zijn?)!

Nou ik heb er anders helemaal geen vertrouwen meer in. Bij de vorige set Tempest II kwamen de spaken dwars door de velg. En bij de EA 90 Aero welke ik keurig onder gerantie heb gekregen overigens breken nu 1 voor 1 de spaaknippels. Nadat er vorige week een nippel was gebroken had ik het achterwiel naar de FM gebracht waar het wiel is gerepareerd en afgelopen zaterdag al na 160 km AGR was er al weer 1 stuk en de echte heuvels moesten toen nog komen. Ben dus helamaal klaar met die troep want dit komt natuurlijk nooit meer goed. Overigens weeg ik rond de 80 kg en ben een doetje vergeleken met het vermogen wat bijvoorbeeld Boonen kan trappen.

Hoop dat ik een goede oplossing kan vinden met de FM want ik hoef niet weer een Easton wiel onder garantie!
No pain no gain, no guts no glory!

gvg
Forum-lid

gvg 27 apr 2009 23:20

Hoi,
ik heb ze ook gehad, maar gelukkig heb ik ze niet meer.
Die zogenaamde gewichtsgrens van 150 kilo is zwaar overdreven.
ik had ze onder mijn cervelo zitten en het zag er optisch zeer mooi uit ,alleen binnen een driekwart jaar al 3 keer spaakbreuk gehad en altijd achter ! wel zwaar balen want je frame gaat er ook niet echt op vooruit als je iedere keer met een slag in je wiel thuis moet komen .ik weeg zelf 107 kg dus volgens easton moet dat kunnen ! maar t gaat niet, voor mij geen easton meer !

Plaats reactie