Zadel
Heb zelf ook een Toupé, bevalt perfect !
maurice schreef:rudi schreef:Op mn laatste fiets heb ik een Fizik arione gemonteerd en tot op heden is dat het beste zadel waar ik al op gereden heb.
Hier sluit ik me volledig bij aan!
Ik ook. Heb het afgelopen jaar een aliante carbon geprobeerd, maar ga toch weer terug naar een arione. Heb de nieuwe cx versie besteld bij bike-palast. Hoop dat ie er voor het volgende weekend is......
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gisteren een Fizik Alliante gekocht en ga er vandaag voor het eerst mee rijden. Kijken of deze beter bevalt als het harde Selle XR zadel dat standaard op de fiets zat.
Cube AMS Comp 2010
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
-
- Forum-lid
Ik heb ook een Toupe gehad. Voor mij was hij iets te hard omdat ik te weinig fiets. Ik moest regelmatig 'wennen' aan het verder fijne zadel.
Ik ben nu van plan om een Toupe Gel te kopen omdat de vorm van het zadel mij wel goed past. Ik hoop dat die ietsje 'zachter' zit waardoor ik niet meer met dat wennen te maken krijg en altijd lekker zit.
Weet iemand uit ervaring of de Toupe Gel een stukje minder hard zit dan de gewone Toupe?
Ik ben nu van plan om een Toupe Gel te kopen omdat de vorm van het zadel mij wel goed past. Ik hoop dat die ietsje 'zachter' zit waardoor ik niet meer met dat wennen te maken krijg en altijd lekker zit.
Weet iemand uit ervaring of de Toupe Gel een stukje minder hard zit dan de gewone Toupe?
joepmeloen schreef:Ik heb ook een Toupe gehad. Voor mij was hij iets te hard omdat ik te weinig fiets. Ik moest regelmatig 'wennen' aan het verder fijne zadel.
Zelfs de toupé gel is nog behoorlijk hard. Zit eigenlijk weinig verschil in met de gewone.
-
- Forum-lid
IBAN schreef:
Zelfs de toupé gel is nog behoorlijk hard. Zit eigenlijk weinig verschil in met de gewone.
Ik heb nu een nieuwe Selle Italia Prolink Gel Flow op mijn racefiets zitten. Binnenkort gaat de fiets weer van de zolder en dan hoop ik te ondervinden dat die de goede keuze is voor mij. Die voelt wel een stukje zachter aan.
Als dat niet het goede zadel is voor mij dan neig ik toch weer naar de Toupe in de gel uitvoering. De gewone Toupe zorgde er bij mij voor dat een 'slaapzak' verleden tijd was. Dat is toch wel een voorwaarde om goed te zitten.
Jammer van mijn pijnlijke zitbotjes door de hardheid. Ik heb wel door dat ik een lastige kont heb. In tegenstelling tot vele anderen.
-
- Forum-lid
Die zat standaard geleverd op mijn fiets en daar kreeg ik een hele erge 'slaapzak' van.
Heb ik heel snel geruild voor een Selle Italia Flite Gel Flow. Die zat best aardig maar daar had ik nog iets last van een slaapzak. Achteraf heb ik die iets te snel verkocht in mijn zoektocht naar het perfecte zadel voor mijn kont. Heb mijn hoop nu gevestigd op de Prolink.
Er zijn weinig dingen zo persoonsgebonden als een fietszadel!
Heb ik heel snel geruild voor een Selle Italia Flite Gel Flow. Die zat best aardig maar daar had ik nog iets last van een slaapzak. Achteraf heb ik die iets te snel verkocht in mijn zoektocht naar het perfecte zadel voor mijn kont. Heb mijn hoop nu gevestigd op de Prolink.
Er zijn weinig dingen zo persoonsgebonden als een fietszadel!