Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant Team Highroad T-Mobile

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 21 jan 2008 17:15

fiets381 schreef:Ik ben nooit zo'n fan van Giant. Ik zie dat ze nog steeds de nokken voor de bidonhouder aan de staandebuis zo laag monteren.
Vormgeving is nooit spannend vind ze er vaak als goedkope fietsen uitzien. Maar dat is puur mijn mening


Als je zulke sterk sloping frames maakt, moeten die nokken wel zo laag. Anders krijg je er niet eens een 500 ml bidon in. Al lijkt dit frame wat minder sloping...

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 21 jan 2008 17:49

Ilko schreef:
fiets381 schreef:Ik ben nooit zo'n fan van Giant. Ik zie dat ze nog steeds de nokken voor de bidonhouder aan de staandebuis zo laag monteren.
Vormgeving is nooit spannend vind ze er vaak als goedkope fietsen uitzien. Maar dat is puur mijn mening


Als je zulke sterk sloping frames maakt, moeten die nokken wel zo laag. Anders krijg je er niet eens een 500 ml bidon in. Al lijkt dit frame wat minder sloping...


Zo te zien kan er bij dit frame nog wel een 2 ltr. petfles in! ;)
Wat hogere nokken zou inderdaad wat fraaier staan.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27879
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jan 2008 18:16

Vind het frame en ook de vork persoonlijk erg geslaagd. Minder sloping dan voorheen, bovenbuis heeft veel weg van Specialized. De afmontage vind ik dan minder fraai; een DA crank is al niet moeders mooiste maar de SRM versie is helemaal verschrikkelijk. :rolleye:

fredericdavid
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 06 okt 2006 18:43

fredericdavid 21 jan 2008 18:33

Ik vind toch ook dat de opstaande buis een serieuze hoek maakt !

Op je achterwiel een steile klim oprijden ? :P
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !


casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 jan 2008 21:01

Elk merk doet al jaren dubbele balhoofdbuis belettering. Een embleem daar is al een zeldzaamheid geworden!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 21 jan 2008 21:45

Dat is dan ook wel weer waar want ik zie op de site van giant dat ze dat al langer doen.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 21 jan 2008 21:48

overigens vind ik het frame veel gelijkenissen vertonen met de nieuwe trek madone's.. maar dat ik wellicht ook te verwachten aangezien ze in dezelfde fabriek gemaakt zouden worden.

fiets381
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:32

fiets381 21 jan 2008 22:12

Gaan de fietsen met een kortere bovenbuis niet steeds meer op tijdrit fietsen lijkten?
En is het niet zo dat alle frames maar uit enkele fabrieken uit Taiwan komen, productie daar en ontwerp bij de fabrikant zelf. Dus dat ze uit dezelfde fabriek komen heeft volgens mij geen invloed.

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 22 jan 2008 10:08

Volgens mij zijn er maar drie plekken in Azië waar Carbon frames geproduceerd worden. De mallen worden meestal ontwikkeld door ontwerpers die werken voor fabrikanten (merken). Door de hoge kosten van de mal wordt er veel gecombineerd waardoor er veel gelijkenissen zijn tussen de verschillende merken. Kijk alleen al naar het tijdritframe van stevens, planet X etc daar rijdt bijna het halve prof peloton mee.
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 22 jan 2008 12:03

Dat frame is gewoon ontworpen door de producent van het frame (of die hebben 't uitbesteed), die Chinezen zijn ook niet achtelijk. Een Cervelo of Scott kom je echt niet tegen zonder merknaam, als de fabrieken er meer zouden maken en zelf gaan verkopen dan is het contract meteen weg en krijgen ze een torenhoge claim toegestuurd.
Hoe iedereen er bij komt dat dit frame op een ander frame lijkt snap ik niet helemaal. Met 2 driehoeken kan je gewoon niet zoveel kanten op.

@Fiets381, probleem is dat het over grote deel van de de markt niet-wedstrijder rijders zijn die niet diep willen en/of kunnen zitten. Daarom worden de balhoofdbuizen verlengt en moet je als je wel diep wilt zitten een kleinere frame maat kopen en dan met een hele lange stuurpen rijden. Mijn nieuwe fiets (Ridley Excalibur) zit ik met een M'tje terwijl ik 1m88 ben, gisteren de fiets opgehaald. Meteen de vork afgezaagd, stuurpen direct op het balhoofd gemonteerd zonder spacers en dus een stuurpen van 13 cm.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fiets381
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:32

fiets381 22 jan 2008 19:49

Ben het er helemaal mee eens dat voor 95% van de rijders een minder diepe zit beter is. Waarom heb je niet je voorvork wat langer gelaten en bovenop de stuurpen bv. een spacer van 1cm gemonteerd. Voor het geval je op je Ridley toch wat hoger wenst te zitten (bv. een lange duurtraining)??

Bij welke ploeg rijdt je koersen? in de buurt van Enschede??

Plaats reactie