Amclassic-fan schreef:Begint net onder de 500 voor de goedkoopste combinaties.
Nee joh... ±340 Euro voor een M-frame op sterkte (persimon), Brilservice Amstelveen. Ik heb vorige week een offerte gekregen voordat bleek dat het toch net niet zou gaan toen ze alles na haden gemeten. Ik vond het "meevallen", beetje mooi gewoon brilletje met goed glas (ontspiegeld, de hele rataplan) kost ook al rap 200 Euro plus.
Rudy is helaas wat duurder, maar bied wel weer meer mogelijkheden (kunnen grotere range sterktes aan). Rudy schijnt optisch erg goed te zijn op sterkte, ik zal over een week of twee hier posten of het echt zo goed is.
Ik zal neerzetten wat ik heb uitgezocht:
Oakley:
- M frame kan van -5 tot +2 aan, maar let op, je cylindrische afwijking wordt bij je sterkte opgeteld. Ook is de afstand van je pupillen belangrijk. Je Oakley opticien kan dat direct voor je uitzoeken.
- M frame standaard is 340 E, Iridium is 390 E (offerte mei Brilservice Amstelveen)
- Het wordt in de fabriek gemaakt, je betaald dus de adviesprijs
- Je kan niet los de glazen bestellen (waarschijnlijk wel als je er 1 sloopt?), je koopt voor die 340 dus frame+glas.
Rudy heeft heel veel opties en dat maakt het erg onoverzichtelijk. Allereerst leveren ze vrijwel overal clip ons bij, maar daar gaat het hier natuurlijk niet over. Er zijn twee systemen naast de clip-ons:
1. Impact RX (RX is internationaal voor glazen op sterkte, meeste merken gebruiken die term), verwar dat niet met ImpactX, dat is weer niet op sterkte (hoe verzinnen ze het).
- Impactrx zijn photchromische glazen op sterkte (meekleurend). De photochromische glazen van Rudy worden heel erg hoog aangeslagen.
- Impact RX is duur. Je bent al snel meer dan 500Euro kwijt aan een bril
- Het is net als Oakley fabrieks werk, dus je betaald de volle mep.
2. Daarnaast kunnen er in de Rudy Horus ook "normale" glazen op sterkte worden ingezet, dat is dus niet photochromisch.
- het zal goedkoper zijn, geen idee hoeveel.
- omdat je glazen een vaste kleur hebben zal je snel een tweede stel glazen willen hebben en dat zal toch ook wel wat kosten.
- Je bent beperkt tot de Horus bril.