Eurus of Neutron Ultra
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb nog nooit Campa wielen na hoeven spannen. Een goed gebouwd wiel is dat niet bij nodig. Ook 2 handgemaakte setjes van Ernie Frieke of Zoran heb ik nooit nagetrokken. Alleen bij Zoran 2-3 losgelopen nippels na een paar criteriums (stuiterstraten).
Less is bore
Hoef je systeemwielen als van Campa of Easton nooit na te spannen? Tenminste, is de kans klein dat je ze na hoeft te spannen. Ik heb zelf namelijk niet de kennis om spaken (goed) te spannen en wil eigenlijk wel gebruik maken van de webshops die goedkoop mooie velgen aanbieden. Mijn oog valt namelijk op Shamal, maar die zijn nogal prijzig wanneer ik ze in een gewone winkel koop. (ja ik ben een Hollander en wil goed en goedkoop)
Heb ze gisteren opgehaald. Zag er bijzonder netjes uit. Voor de eerder genoemde bedragen krijg je ze met wieltas en snelspanners. Wel ff vooraf mailen of ze ze nog op voorraad hebben en apart willen leggen, want daar kun je niet zonder meer op rekenen. Ik weet niet of ze ook verzenden. De website zegt er niets over. Maar goed, voor dat prijsverschil kun je natuurlijk wel wat benzine verstoken.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
THOMAS mOTTA schreef:Nu ik zie dat de Neutron's Ultra bij Vos in Zwanneburg "maar" 500 kosten is mijn vraag de volgende,
Is het betrouwbaar om een paar wielen te laten opsturen en hebben deze wielen veel onderhoud nodig?
Bvb na een paar ritten alle spaken eens laten opspannen enz... en komt er gemakkelijk een slagje in?
Bij onze plaatstelijke fietsemakers gaan de prijsen van 685 tot 900 voor de Ultra's.
Vos in Zwanenburg vraagt 400,00 voor Neutrons (2008?) en 500,00 voor de Ultra's (2008?). Dat is scherp geprijst, maar wat krijgt je dan bij?
Hoezen, snelspanners ect?
Ik krijg de de complete Neutrons (zonder cassette) bij mijn FM voor 500,00.
Persoonlijk betaal ik liever iets meer voor de service en kwaliteit, maar dit verschil is wel groot!
Gerardo
Ik heb mijn neutrons ( met hoezen) en paar weken geleden ook bij vos gekocht , hij had de verkeerde snelspanners (vento) mee gegeven en geen borgmoer , snelspanners zijn omgeruild en heb de borgmoer mee gekregen , als je het niet erg vind om en beetje bot behandeld te worden en precies weet wat je zoekt en merk artikelen koopt kan je er wel veel geld uitsparen.
Ik heb ze (neutron ultra's) dus gisteren opgehaald bij Vos en alles zat er bij: campa snelspanners, borgring en hoezen voor 500 euro. Heb er nog 2 conti 4000s bij genomen voor een totaal van 50 euro Bij mij is het dus helemaal goed gegaan.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
precies, natrekken is niet nodig. Ook ik heb een setje Campa (Eurus) en een setje van Zoran (cxp 33) en met beide sets nog nooit problemen gehad. Het onderhoud blijft beperkt tot eens per jaar de naven smeren, alhoewel ik mij afvraag of die frequentie wel nodig is aangezien ze super licht blijven lopen (de cxp's zijn met veloce naven).
-
- Forum-lid
Al heel veel mails naar vos gestuurd maar krijg geen mail terug?
Is dat normaal?
Ik zou daar om een paar nuetrons ultra willen gaan.
Is dat normaal?
Ik zou daar om een paar nuetrons ultra willen gaan.
Koersen?Da\'s gewoon zere trappen
Hoi,
Ik ben een beetje verward met de Eurus handleiding.
Eerst zegt die dat de maximale bandenspanning voor Clinchers (23mm) 7.8 Bar zouden zijn en verderop zeggen ze dat: 'Men nooit de geadviseerde bandenspanning van de fabrikant moet overschreiden'.
Wat is nu waarheid? Kunnen/mogen Eurus Clinchers niet hoger dan 7.8 Bar of ligt het aan de banden?
Hier een Link naar de manual waarna ik refereer.
Mvg, Zorro
Ik ben een beetje verward met de Eurus handleiding.
Eerst zegt die dat de maximale bandenspanning voor Clinchers (23mm) 7.8 Bar zouden zijn en verderop zeggen ze dat: 'Men nooit de geadviseerde bandenspanning van de fabrikant moet overschreiden'.
Wat is nu waarheid? Kunnen/mogen Eurus Clinchers niet hoger dan 7.8 Bar of ligt het aan de banden?
Hier een Link naar de manual waarna ik refereer.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock