Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Fixies

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 21 jan 2008 22:46

[quote="rubenio"]Hier staan alle feitelijke punten op een rijtje , erg informatief voor mensen die niets snappen van andere mensen die maar 1 versnelling preferenen :

http://www.m-gineering.nl/ssindex.htm

Mijn persoonlijke mening over singlespeed, en dan vooral fixed.

- Je moet blijven trappen dus komt automatisch in een lekkere trap-cadans
- Ik ben al het gezeur met versnellingen zo zat dat ik een fixed wilde.
- Minder onderhoud
- Het is goedkoper terwijl je er net zoveel of nog meer plezier mee hebt
- Het is mooier/strakker/cleaner
- Het is weer ff wat anders...

Grtz.
Rubenio[/quote]

Is het ook niet af en toe bijzonder gevaarlijk?? Als je ergens abrubt voor moet stoppen bijvoorbeeld
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 21 jan 2008 23:04


Uhm nou eigenlijk niet echt heel erg.

omdat :

- je voelt de hele tijd dat je fixed rijd dus je vergeet het niet en gedraagt je er dus ook de hele tijd naar
- ik rijd er nauwlijks mee dwars door de stad of dat soort gekkigheid maar vooral op lege fietspaden waarvan je het einde niet kunt zien.
- wat betreft het abrupt remmen ; ik rijd op alle plekken waar dat zou kunnen gebeuren zoals kruisingen gewoon voorzichtig en niet hard. En je hebt altijd je voorrem en je benen nog om een flinke noodstop te geven. Dus het is niet zo dat je volledig brake-less bent.

Het enige wat ik echt link vind bij het rijden op een fixed is hobbels in het asfalt die je niet ziet (en hobbels/drempels etc. zijn sowieso vervelend) . Ik fietste laatst na een lange fietstocht op een lekkere snelheid door een straat bij mij in de buurt en daar was een drempel, daar ga ik natuurlijk omheen alleen wat ik even vergeten was dat alle auto's dat ook proberen en er dus een on-egaal stuk was. Nou ik vloog bijna de lucht in. Je schrikt dan ff behoorlijk maar dat hoort er gewoon bij. Wat trouwens ook niet leuk is , is als je staand een stukje sprint , dan ben ik gewend om dan benen stil te houden en weer rustig te gaan zitten, dat deed ik laatst op fixed en dan krijg je gewoon een tik en worden je benen gewoon in de cadans meegetrokken. Even schrikken maar daar wen je gewoon aan. Wat overigens ook wel link is , maar wat ik nooit heb meegemaakt omdat ik er erg op let , is dat de crank de grond raakt aangezien je deze niet hoog kunt positionener in een bocht.

Maar voor de rest is fixed rijden echt het einde :P
En ik ben nog nooit ermee gevallen :)

Grtz.
Rubenio

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 21 jan 2008 23:26

Ik rij alleen maar in de stad, valt wel mee hoe gevaarlijk het is. Je moet wel oppassen omdat je veel sneller bent dan je mede weggebruikers. Ze verwachten je niet. maar met een voorremmetje en een goede techniek is het wel veilig. Er is natuurlijk altijd een restgevaar. Die neem ik dan maar voor lief. ;)

remon@
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:28
Locatie: Rotterdam

remon@ 21 jan 2008 23:52

Wat is er leuk aan..........tja.
1- Het "naakte" van de fiets ziet er super uit, en geeft toe, naakt is altijd intressant ;)
2- het rammelt niet
3- bijna geen onderhoud
4- je kan iets bouwen wat uniek is
5- de gezichten van de mensen als je voorbij rijdt.

OK ok ok ik geef toe ik heb er nog geen 1 maar dat komt goed.....ik beloof het haha
(ben al vuilnisbakken aan het afstruinen voor een oud frame)

Gr. Rémon@


Ps. @Rubinio, je rijdt toch wel op je Bianchi mag ik hopen, neem aan dat die geen singlespeed is. ;)

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 22 jan 2008 14:31

@ Remon , jah die is gewoon geard :D maar hij staat even stil, omdat het weer nu niet echt lekker is en ik nog wat elemenataire onderdelen wil vervangen. Maar over 1 maandje word dat naast mn fixer een hele fijne racer waar ik komende zomer heel erg veel kilometertjes op hoop te verslinden.

Grtz.
Rubenio

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 22 jan 2008 14:57

haha, nou het was voor mij ook een koopje ik heb er maar 450 euro voor betaald :)
Gewoon goed zoeken op m-plaats , dan zie je de mooiste dingen voor helemaal niet zo gek veel geld.
Het ziet er trouwens zelfs naar uit dat mn fixer nog duurder gaat worden :O

Grtz.
Rubenio

remon@
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:28
Locatie: Rotterdam

remon@ 22 jan 2008 23:37

[quote="GastheerG"]Remon dacht voor een prikkie aan een Bianchi SL te komen:D[/quote]

Ik hoop dat er niemand zo gek is om zo'n fiets bij het vuilnis te gooien. haha ;)

mooiehugo
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 jun 2005 13:39

mooiehugo 11 feb 2008 15:09

Mijn fixie. Binnenkort mag ie weer naar buiten

[img=http://home.hetnet.nl/~f2hdiapet/PLAATJ ... CT0045.JPG]
don\'t imitate

Plaats reactie