Pagina 3 van 3

Geplaatst: 21 jan 2008 14:08
door maurice
[quote="lior63"]
Het prestatieverhogende zit dus gewoon tussen de oren.
Dat blijkt uit wel uit een aantal psychologische studies waar een groep herbalifeproducten kreeg, en een controllegroepgroep nepproducten in een herbalifeverpakking. Er was geen verschil. Uit diezelfde studie bleek wel dat naarmate de producten duurder werden, de gebruiker de neiging had meer resultaat toe te kennen aan het product; dat heet het zelfrechtvaardigingseffect.


Eli[/quote]

Dat geldt voor meer producten. Fietsen bijvoorbeeld....

Geplaatst: 21 jan 2008 14:52
door lior63
Als Maurice bedoelt dat iemand beter rijdt als hij het idee heeft die specifieke gadget maakt dat hij beter rijdt dan heb je gelijk.
Maar dat soort dingen gaat toch vooral op voor de wedstrijdjongens waar de psychologie een grote rol speelt.
Het mooiste voorbeeld is te zien in de klassieker Dombo. Waarin Dombo zijn 'magische' veertje verliest en pas na veel aansporingen inziet dat dat veertje alleen maar nep was.

Rob, ik ben echt wel geintereseerd in de resultaten, oko als die tussen de oren zitten. Dus houdt ons op de hoogte

Eli

Geplaatst: 23 jan 2008 16:23
door lior63
[quote="GastheerG"][quote="lior63"]Geachte Gastheer G.[/quote]

rare manier van aanspreken!

[/quote]

Dat was bedoeld om te zeggen dat de vraag van Rob ging over Herbalife en niet over MLM. Het reduceren van de discussie tot het MLM-aspect gaat voorbij aan de interesante vraag over het effect van Herbalife (echt of Placebo).
'geacht' was dus bedoeld als : MLM is niet het topic.