Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Campa Sirocco met Michelin Pro2Race

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 05 jan 2008 21:21

De afgelopen 3 jaar heb ik Ksyrium Elite gereden met Michelin Pro 2. Over deze banden ben ik heel erg tevreden, over de wielen overigens ook redelijk. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik rij al 25000 km lekvrij. Met een achterband rij ik tussen de 3000 en 3500 km, voorband ongeveer 6000 km. De monteerbaarheid is bij deze wielen uitstekend.

Voor mijn nieuwe fiets wil ik graag campa Zonda's met Michelin Pro 2of 3. Van verschillende kanten kreeg ik dus ook het advies om dit vooral niet te doen omdat het vreselijk moeilijk tot onmogelijk is om banden op een normale manier te monteren om campa velgen.
Inderdaad, ook van mensen met campa Scirocco wielen. Verhalen over een soort "Uruzgan missie" met een bandenknecht als ultiem wapen en nog een verloren strijd leveren ook.
Hierom had ik bijna weer voor Ksyriums gekozen, maar toch van de week gevraagd aan ICC en deze hebben mij verteld dat dit probleem zich alleen voordoet bij de Scirocco en dat bij de Zonda en Eurus wielen geen problemen zijn.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 06 jan 2008 10:40

Ik heb zelf een set Eurus 2005 en daar gaan mijn Rubino's zonder bandenwippers er gemakkelijk op en af.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

crankzinnig
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 feb 2007 12:42

crankzinnig 07 jan 2008 20:36

Hen afgelopen seizoen met deze combinatie gereden. Banden zijn nauwelijks van de velg te verwijderen. Ook de duurzaamheid is me zwaar tegengevallen: na 1800 km was achterband vierkant en versleten. Ben zelf ook op zoek naar een betere match. Volgens mijn FM zouden Pariba banden weleens beter te monteren zijn. Heb echter geen enkele ervaring met deze banden.
It\'s not a hill, it\'s a mountain as you start out the climb

vdsb007
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2007 14:30

vdsb007 07 jan 2008 21:52

Ik heb in het weekend een Vredestein Fortezza TriComp gemonteerd. Dit gaat een stuk makkelijker omdat deze soepeler is dan de Michelins.
Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen.
Wel nog volgend vraagje: hoeveel druk kunnen de Sirocco velgen aan? De Vredesteinbanden mogen tot 12 bar worden gepompt!!
Colnago & Campagnolo een perfect huwelijk

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 07 jan 2008 22:48

Hmm.. ik was van plan Scirocco's te kopen, maar ik begin nu wat te twijfelen :(
Hebben de Vento's hier ook last van?

cioccpryde
Forum-lid
Berichten: 315
Lid geworden op: 17 mei 2007 17:05

cioccpryde 08 jan 2008 12:14

En ik die dacht dat fietsers allemaal stoere jongens waren,mietjes zijn het ja:p

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 08 jan 2008 13:35

Cioccpryde zijn andere hobby:
Afbeelding
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

cioccpryde
Forum-lid
Berichten: 315
Lid geworden op: 17 mei 2007 17:05

cioccpryde 08 jan 2008 18:36

de zwarten schreef:Cioccpryde zijn andere hobby:
Afbeelding


Man,man,als ik dat maar eens kon.
Ik kan nog niet tot aan mijn tenen.
:D

vdsb007
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 sep 2007 14:30

vdsb007 08 jan 2008 18:45

Foosho schreef:Hmm.. ik was van plan Scirocco's te kopen, maar ik begin nu wat te twijfelen :(
Hebben de Vento's hier ook last van?


Ben heel tevreden over de wielset zelf, rijdt als een trein.
Nu ik mijn michelins heb vervangen heb ik opnieuw alle vertrouwen in de Siroccos.
Ga vermoedelijk nog wel de wielplugs monteren ipv velglint en dan moet dit prima voor mekaar zijn.
Colnago & Campagnolo een perfect huwelijk

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 08 jan 2008 19:35

vdsb007 schreef:Ik heb in het weekend een Vredestein Fortezza TriComp gemonteerd. Dit gaat een stuk makkelijker omdat deze soepeler is dan de Michelins.
Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen.
Wel nog volgend vraagje: hoeveel druk kunnen de Sirocco velgen aan? De Vredesteinbanden mogen tot 12 bar worden gepompt!!


Ja, en waarom zou je in hemelsnaam bandjes op willen pompen tot 12 bar??
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

vantuyl1
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 dec 2006 21:24

vantuyl1 10 jan 2008 15:07

`12 bar is wel veel, maar als je een asfalt critirium heb snap ik best dat je er wel wat meer dan de gangbare 8 bar in wilt. dus zo gek vind ik die vraag niet (ik heb om mijn neutrons ook fortezza tricomps zitten en pomp ze zo nu en dan ook wel eens tot ongeveer 10 bar op, en volgens mij moeten de scirocco's daar ook gewoon tegen kunnen)
koga kimera road 1k

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 12 jan 2008 16:12

Arjan schreef:Voor mijn nieuwe fiets wil ik graag campa Zonda's met Michelin Pro 2of 3. Van verschillende kanten kreeg ik dus ook het advies om dit vooral niet te doen omdat het vreselijk moeilijk tot onmogelijk is om banden op een normale manier te monteren om campa velgen.
Inderdaad, ook van mensen met campa Scirocco wielen. Verhalen over een soort "Uruzgan missie" met een bandenknecht als ultiem wapen en nog een verloren strijd leveren ook.
Hierom had ik bijna weer voor Ksyriums gekozen, maar toch van de week gevraagd aan ICC en deze hebben mij verteld dat dit probleem zich alleen voordoet bij de Scirocco en dat bij de Zonda en Eurus wielen geen problemen zijn.


Voor wat het waard is; ik heb net een setje nieuwe Ultremo's om mijn Zonda's gelegd. Was een fluitje van een cent!

Plaats reactie