[quote="ottie"]Maar ik wissel de band nog liever in de kou de volgende keer dan 700 meter met een lekke band voor l*l te lopen.[/quote]
paar honderd meter op de velg rijden kan toch ook gewoon ?
Vandaag 3 uurtjes getrapt. NK parcour alvast verkend, mooi glooiend rondje met een paar kleine klimmetjes erin, stukje binnenstad + soort keitjes en het kan ook nog behoorlijk op de kant gaan.
Vandaag gefietst in 2008?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Eindelijk gaf het zonnetje wat warmte af. Om 6:00 was het al -1°C dus ik dacht "dat gaat goed"! Maar om 11:00 was het nog maar +1°C. Kortom de hele klerenkraam maar weer aangetroken. Echter na 5 km werd de bivakmuts al geruild voor een helmmutsje. Na 'n half uur gingen de armwarmers naar beneden. Die gingen vervolgens in de achterzak na 'n uur! Zelfs nog 'n blosje opgelopen! Is ook wel mooi zo'n rood neusje in een halve chineese kop (geel van de knal op de schaatsbaan). In elk geval weer 90 km D1 bijschrijven.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ja we hebben al 2 weekendjes met de ploeg gehad. We zijn 2 keer op 't NK rondje geweest. Van mij mag dat extra lusje waar je tegen gesteld rijdt aan 't DK parcours er nog wel uit. Het rondje wordt er wel iets zwaarder van, maar 2 110 graden bochten (2e en 4e) en die 3e bocht is nog scherper. Ik had 't NK liever in Limburg gezien, maar dit is een stuk beter dan rondjes door Rotterdam heen rijden.
Klopt, de scherpe bocht die we bij het DK altijd via de parkeerplaats aansnijden moeten we nu vanuit een afdaling nemen. Gaat nog leuk worden, vaartje van 60 km per uur en dan die bocht induiken. Het stukje binnenstad viel me goed mee, niet te smal en bochtig en die keitjes heb je weinig last van.
Nacht en dag temperaturen zijn weer boven nul en dat opent weer nieuwe routes. Vandaag 'n korte training van 'n dik uur met 2 * 2 min W en 2 * 3 min D3. Dit tegen 6 km van de Col de Leschaux (4%) en naar Puget (8%). Het motortje had er zin in door de openstelling! Verandering van route doet fietsen of was dat iets met spijs en eten? Afdalen is nog steeds glibberen dus zeer voorzichtig. Er komt hier nog wel eens een stukje rots mee omlaag tijdens het ontdooien.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
[quote="HenkV"]Nacht en dag temperaturen zijn weer boven nul en dat opent weer nieuwe routes. Vandaag 'n korte training van 'n dik uur met 2 * 2 min W en 2 * 3 min D3. Dit tegen 6 km van de Col de Leschaux (4%) en naar Puget (8%). Het motortje had er zin in door de openstelling! Verandering van route doet fietsen of was dat iets met spijs en eten? Afdalen is nog steeds glibberen dus zeer voorzichtig. Er komt hier nog wel eens een stukje rots mee omlaag tijdens het ontdooien.[/quote]
Hoi Henk,
Leuk om weer van je te horen. Tja ........verandering van spijs doet eten inderdaad. Ik neem mijn fiets hier ook wel eens op de trein en rijdt dan naar huis door compleet onbekend terrein. Altijd leuk maar soms ook resulterend in iets meer kilometers
Eeeeh....de volgende zin was niet echt duidelijk: 'met 2 * 2 min W en 2 * 3 min D3' en dan heb ik het vooral over de '2 * 2 min W'.
Was D3 gepland of had je er gewoon effe zin in?
Tja, die vallende keien en sneeuw. Ga je nooit onderuit (afgezien van op de vlakke ijsbaan ?
Zelfs hier in Nederland vind ik het niet relaxed om te gaan fietsen als er sneeuw ligt en zeker niet als het af en toe dooit want dan veranderd sneeuw gedeeltelijk in ijs welk zeer verradelijk is (zoals vandaag).
Mvg, Zorro
p.s. waar is die stoere avatar met opgestroopte mouwen? Zo herkende ik je makkelijk in posts namelijk. Henk de bikkel.
Hoi Henk,
Leuk om weer van je te horen. Tja ........verandering van spijs doet eten inderdaad. Ik neem mijn fiets hier ook wel eens op de trein en rijdt dan naar huis door compleet onbekend terrein. Altijd leuk maar soms ook resulterend in iets meer kilometers
Eeeeh....de volgende zin was niet echt duidelijk: 'met 2 * 2 min W en 2 * 3 min D3' en dan heb ik het vooral over de '2 * 2 min W'.
Was D3 gepland of had je er gewoon effe zin in?
Tja, die vallende keien en sneeuw. Ga je nooit onderuit (afgezien van op de vlakke ijsbaan ?
Zelfs hier in Nederland vind ik het niet relaxed om te gaan fietsen als er sneeuw ligt en zeker niet als het af en toe dooit want dan veranderd sneeuw gedeeltelijk in ijs welk zeer verradelijk is (zoals vandaag).
Mvg, Zorro
p.s. waar is die stoere avatar met opgestroopte mouwen? Zo herkende ik je makkelijk in posts namelijk. Henk de bikkel.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
@zorroI: W is wat ik dacht dat in NL mijn franse D5 zone is. Oftewel weerstand. Je trapt gedurende het interval voor alles wat je waard bent. Het zuur giert dan door je benen. Dit soort intervallen doe je in deze periode nog sporadisch omdat ze dusdanig belastend zijn dat goede D1 trainingen eronder lijden. D3 is gewoon lekker doortrappen in de intervallen. Dat is het gebied rond je omslagpunt. Als je fit bent mag dat geen enkel probleem zijn.
Tja, die avatar, dat was de zomerversie. Enorm uitvergroot natuurlijk want ik ben maar 'n klein manneke!
Tja, die avatar, dat was de zomerversie. Enorm uitvergroot natuurlijk want ik ben maar 'n klein manneke!
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
- Locatie: Schoten (B)
Gisteren en vandaag 45 km met de MTB uiteraard off road!
Wat doet dat goed na twee weken rust...(=niet gefietst).
Wat doet dat goed na twee weken rust...(=niet gefietst).
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....
Van middag snel (want ik kreeg bezoek) 1:20 op de ATB in het bos met een vlot tempo gereden.
Lekker muziekje op dan gaat alles beter dus ook sneller.
Ik vond trouwens dat nummer van Rob Hoeke lekker rijden down south of zoiets .
lekker opzwepend.
CU
Lekker muziekje op dan gaat alles beter dus ook sneller.
Ik vond trouwens dat nummer van Rob Hoeke lekker rijden down south of zoiets .
lekker opzwepend.
CU
cornelli racing cycles Uden