Pagina 3 van 6

Geplaatst: 25 dec 2007 18:59
door maatchen
GastheerG schreef:Leuk om te lezen maar ik geef geen geld aan grammen uit.
Voor mij moet het betrouwbaar zijn en ik moet het mooi vinden. Of m´n fiets dan een kilo meer of minder is boeit me echt geen zak.

Neemt niet weg dat het heerlijk is om te zien hoe velen de strijd aangaan om hun VELO te strippen!

Mooie topic titel trouwens!


Een 'stalen frame' (MTB) uit '97 of zo afgeslankt (project lag al een jaar of vijf te wachten) met krijgertjes (onderdelen door klanten afgedankt). Het enige nieuwe waren de velgen (355's) en de vork (carbon), dat waren vriendendienstjes. Nu net rond de 9 kilo (3,5 kilo afgeslankt?).

Geef liever ook niet onnodig geld uit aan fietsen afslanken.

Geplaatst: 25 dec 2007 20:50
door schaatser83
Ja dat viel wel een beetje tegen natuurlijk ;) maar ik vond het zeker de moeite waard.

Geplaatst: 27 dec 2007 08:26
door drummie71
[quote="sjoemie"]
Er zitten nog genoeg upgrades aan te komen, maar die zijn bestemd voor mijn nieuwe frame :D.

Zoals wat voor upgrades denk je dan nog aan ?

Geplaatst: 27 dec 2007 10:07
door amclassic-fan
Fatsoenlijke wielen :D


(Lightweight Generation III Standard C)

Geplaatst: 01 jan 2008 17:21
door drummie71
Ik ben zeer tevreden over speedplay
De lichtere titanium uitvoering is niet sterk die was aan een kant na aantal jaar doorgebroken
Maar de RVS versie is voor mijn gebruik fijn en prima !
Het vernieuwde systeem is ook echt verbeterd !

Geplaatst: 01 jan 2008 19:07
door embee64
Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar!
(plus veel kilometers zonder enige vorm van schade aan fiets en lijf)

In het januari nummer van het duitse Tour staat een artikel over 3 lichtgewichten.
De zwaarste van de drie, Storck Fascenario van 4,77 Kg voor een 12000 Euro is
wel nog de enige bruikbare fiets. De andere zijn min of meer rijdbare experimenten.
Een Scott Addict SR Edition van 3,67 Kg voor 18000 Euro en een Projekt 3.3 van
3,35 Kg.

Geplaatst: 02 jan 2008 13:30
door drummie71
ik kan me nog een giro etappe herinneren waar een renner na een val
met een gebroken kader naar de meet moest lopen.
Het was een lampre renner met een willier kader

Te licht lijkt me duis niet echt altijd even goed

Geplaatst: 02 jan 2008 14:11
door daniel1975
Ik ken ook mensen met een gebroken stalen frame.....

Geplaatst: 02 jan 2008 17:36
door h3
Over het algemeen breekt er niet zo snel iets, het is vaak echt pech of gewoon een hele goede val (voor zover deze dan goed te noemen is). Toch wordt er steeds strenger gecontroleerd op de Aziatische Carbon Frames, gelukkig laat tegenwoordig bijna iedereen ze daar fabriceren en dus zal het allemaal wel mee vallen met de technische tekortkomingen en keurmerken.