Pagina 3 van 3
Geplaatst: 03 okt 2008 17:09
door amclassic-fan
XTR is al heel veel smaller dan de goedkopere cranks. De oude 950 XTR cranks zijn nog een stuk smaller als je het bij 3 bladen wilt houden. Een en ander is wel altijd afhankelijk van de achtervork van je frame.
Geplaatst: 03 okt 2008 17:17
door perik
Ik heb nu bijna twee jaar gereden met de LX buitenboordlagers. Deze beginnen nu zo onderhand kuren te vertonen, dus zo heel snel slijten die nou ook weer niet (ik heb bv al wel 3 midden- en buitenbladen versleten). Met de Truvativ buitenboordlagers (Stylo) heb ik erg slechte ervaringen, die gaan bij slechte omstandigheden maar enkele honderden kilometers mee! Als ik moest kiezen tussen deze twee zou ik daarom altijd voor de XT's gaan.
Geplaatst: 06 okt 2008 16:53
door christoffel
Het kan even duren, blijkbaar, maar dit is voor mij de meest zinnige bijdrage van het hele topic. Overigens juist waarom ik hem toen gestart heb.
Inmiddels is mijn keuze op de XT gevallen en daar heb ik m.i. goed aan gedaan.
Ik wil er wel bij zeggen dat ik nog geen enkel probleem heb ondervonden met welk buitenboordsetje dan ook. UT of Shimano. (Tot op heden, dat wel...)