Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Welke energie/muslierepen gebruikt men???

marcomilesi
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2004 15:49

marcomilesi 15 dec 2007 20:44

goedkoopste blijft gewoon een krentebood en een ontbijtkoek in stukken snijden en in alu folie meenemen, is ook qua koolhydraten gewoon goed. voor in de koers miss wat lastig weg te werken maar op training ideaal. heb er vandaag nog 5,5 u op gefietst

vivopdefiets
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 sep 2007 17:35

vivopdefiets 17 dec 2007 18:09

Sommigen zweren bij pannekoeken, voor lange tochten...
't is maar net waar je van houdt!

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 17 dec 2007 18:26

Bah, ik ga hier niet beweren dat ik ze allemaal geprobeerd heb, maar wat ik tot nu toe geproefd heb wil ik nog niet bij de koffie hebben. Gewoon een lekkere boterham met pindakaas, daar zijn andere sprorters ook groot mee geworden, of een broodje zalm (niet bij de koffie hoor). Aan de andere kant. Tijdens het fietsen smaakt het meeste toch wel, en wat niet smaakt spoel je gauw door met een slok lauw water of sportdrank.

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 18 dec 2007 18:25

isostar high energy banaan en multi vrucht. 3*40 gr 1,69€. Max. 1 per uur behalve het laatste uur (geen). Hiernaast overstims hydrixer (snelle koolhydraten gemixt met maltodextrine (langzame koolhydraten). Mixen afh van inspanning / temp maar alles bij elkaar niet meer dan 70 gr koolhydraten / uur. O ja, langere tochten ook nog 'n banaantje (groen = zéér langzame koolhydraten, bruin is sneller)... ( wel aan het begin eten anders heb je er pas wat aan als je op de bank ligt)
Mijn trainingen op bikeplanner.com

cesar_
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:28

cesar_ 18 dec 2007 19:12

[quote="Maatchen"]Bah, ik ga hier niet beweren dat ik ze allemaal geprobeerd heb, maar wat ik tot nu toe geproefd heb wil ik nog niet bij de koffie hebben. Gewoon een lekkere boterham met pindakaas, daar zijn andere sprorters ook groot mee geworden, of een broodje zalm (niet bij de koffie hoor). Aan de andere kant. Tijdens het fietsen smaakt het meeste toch wel, en wat niet smaakt spoel je gauw door met een slok lauw water of sportdrank.[/quote]

Ben jij er zo een die alleen 's zomers traint? Ik had vanochtend nog ijs in m'n bidon - heerlijk :/ . (voor de duidelijkheid: geintje, dat van die zomer)

Om in te haken op het topic; ik vind de aardbei-banaan repen van Born erg goed te pruimen, maar een gewone mueslireep van de Lidl werkt (en smaakt) op zich ook prima. Ik freet eigenlijk alles wat voorhanden is wel op de fiets, en soms is dat ook gewoon een half pak drop. Tijdens de serieuzere harde tempotrainingen probeer ik altijd te werken met wat ik in wedstrijden ook gebruik (sportdrank met eiwit gaat hem worden dit seizoen denk ik) en gelletjes.

Grtz

nelis
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 06 mar 2007 10:01

nelis 19 dec 2007 10:54

ook een tip voor andere, ik had laatst dus de muslie aarbei repen van de Aldi geprobeerd en die kosten geen drol maar zijn opzich voor trainingen goed te eten.
STEVENS SCF 2 ULTEGRA

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 19 dec 2007 18:39

Ben jij er zo een die alleen 's zomers traint? Ik had vanochtend nog ijs in m'n bidon - heerlijk . (voor de duidelijkheid: geintje, dat van die zomer)
Nee, hoor, 's winters spoel ik de derrie, net als jij, met een ijsje door................of ik hap de sneeuw gewoon rechtstreeks uit de lucht.

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 19 dec 2007 18:40

[quote="Nelis"]ook een tip voor andere, ik had laatst dus de muslie aarbei repen van de Aldi geprobeerd en die kosten geen drol maar zijn opzich voor trainingen goed te eten. [/quote]


Al eens een LIDL-reepje geprobeerd?

ted038
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 19 dec 2007 23:57

zowel aldi als lidl repen zijn goed te verteren ;)

bij de aldi is de kokos mijn favoriet, bij de lidl de banaan/choco of sinaasappel

crosscoureurkee
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:04

crosscoureurkee 21 dec 2007 17:37

Steek wat winegums van haribo in u zakken.
Vraag maar aan mario aerts

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 21 dec 2007 17:53

Nou, doe mij dan maar een potje gemberbolletjes, de siroop kan je aanlengen met water en dat is dan weer geschikt om minder welsmakende muueeeeslireepjes door te spoelen.
Na de HC-Gieten heb ik zo'n pakje Lidls 'verteert' tijdens het wachten om van het terrein af te komen (tijdens de rit geen tijd gehad). Dom, dom, vlak bij de tent geparkeerd. Een uur over ca. 200 m.
Gelukkig had ik ook nog wat te drinken over..................................

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 22 dec 2007 20:59

huuh, gemberbolletjes??
no pain no gain

Plaats reactie