Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

tubewielen

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 05 jan 2008 17:33

Veloflex carbon of Dugast heb ik nu laats bestelt,kan niet wachten om deze gaan te proberen alleen noch even wachten op een beetje goed weer

http://www.a-dugast.com/dugastnl.swf
I live to ride,I ride Passoni

extreme-c
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 nov 2006 18:19

extreme-c 06 jan 2008 20:46

ik heb nog een 20 tal clement criterium liggen en vind het de beste band, er zit tenminste geen brekerlaag in dat het comfort verminderd, risico is meer lek maar ik ben maar 63 kilo dus rijdt in de zomermaanden geen of nauwelijks lek.
colnago alles gewonnen op de c40 nu alles op de extreme-c komop

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 06 jan 2008 21:19

Hoi,

@exteme-c: Wow, dat was een hele investering toen en een fortuin nu.....

Kan je ons wat meer vertellen over de Clement Crit. 20mm, 21mm, enz...
Eventueel enkele fotootjes?

Je hebt inderdaad overschot van gelijk als je stelt dat de brekerlaag veel van het comfort teniet doet.
Niettemin zou het mooi zijn als een tube zoals een Clement of Veloflex een brekerlaag van Vectran zouden hebben. Ik bedoel maar, met al de rommel die op en rond de paden slingert is het geen pretje om een stapel tubes te moeten herstellen in de donkere wintermaanden en Vectran is godzijdank bijzonder soepel en zeer efficient om lekken te voorkomen.

Er zijn nog wel redelijk goede tubes maar er is er jammer genoeg geen enkele die alle noodzakelijke eigenschappen in een enkele tube verenigt en daarom moet je wel om de haverklap of van tubes wisselen of/en van wielen met de gepaste tubes voor het te verwachten weer enz.... Sux.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 07 jan 2008 18:12

@Roger

Hebben ze bij Dugast iets gezegd van de levertijd? Zou namelijk ook een nieuw setje Dugasten nodig hebben...
Nulla tenaci invia est via!

extreme-c
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 nov 2006 18:19

extreme-c 07 jan 2008 20:05

hoi fdegrove,

Ik had nog 9 clement criteriums van de nieuwe generatie, de tuben van 21 mm met het geel-rode logo.
in 2007 heb ik bij een zoon van een oud prof 11 clement tube gekocht uit 1979.
het verschil was duidelijk, de nieuwere clements uit begin jaren 90 bleven ongeveer 2 dagen hard bij 9 bar de oudere waren sávonds van 8 bar naar 6 bar gegaan.
de tuben uit 79 waren wel iets groter, 23 mm maar waren een stuk soepelder dan de nieuwere maar het loopvlak was hetzelfde.
leuk detail was wel dat op de tuben uit 79 clement was weggekrast met een pen en er een stempel van dugast op stond.
ik weet niet of het door sponsor verplichtingen was of dat ze pas later erop gezet zijn, ik weet namelik niet hoelang dugast bestaat maar het was een echte stempel zoals de tuben van nu.
ik had wel geluk want ze kosten me maar 20 euro per stuk.
gewoon een oproep gedaan op marktplaats of er iemand nog clement tuben had.
als ik ze op mijn hyperons heb met 8 bar, met niks te vergelijken gewoon zoooooo goed.

Foto komt nog, de tuben liggen bij mijn vader donker op zolder.
colnago alles gewonnen op de c40 nu alles op de extreme-c komop

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 08 jan 2008 02:21

Hoi,

Het is wel zo dat de nieuwe (Richard Nieuwenhuysen) Dugast tubes op de oude Clement zijn gestoeld.
Of dat bij de oudere van huize Andre Dugast ook al het geval was weet ik niet maar er zijn uiteraard geen 1001 recepten om een goede tube te maken.
Nu, mocht je ooit door je oude stock tubes heen zitten dan kan ik in alle geval het franse FMB aanraden. De patron is een ex-werknemer van A.Dugast en kent zijn vak.

Ik kijk alvast uit naar de foto's.

Thanks, ;)
Snobisme is een dure hobby...

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 09 jan 2008 08:46

Evert Dehandsch schreef:@Roger

Hebben ze bij Dugast iets gezegd van de levertijd? Zou namelijk ook een nieuw setje Dugasten nodig hebben...


Evert

Nee levertijd niet bekend ben nog aan het wachten, wellicht kan je een mail sturen naar ze over de levertijd ik zelf heb er geen haast mee
I live to ride,I ride Passoni

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 09 jan 2008 09:31

Ik zou de moeite voor dugast tubes nooit meer nemen. Veloflex carrbon in minimaal even goed en voor de lekbestendigheid zou ik voor de Conti's met kevlar brekerlaag gaan (wel een hel om die om te leggen...). Vittoria CX is op zich goed maar imho. minder goed dan bovengenoemde banden.

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 09 jan 2008 10:29

[quote="Sharkman 1"]Ik zou de moeite voor dugast tubes nooit meer nemen.

Hoe moet ik dit lezen, lastig op de velg te krijgen of wat?
I live to ride,I ride Passoni

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 jan 2008 10:33

De levertijd van Dugast hangt volgens mij nog al af van wie je bent. Als Nys morgen verzint dat ie een stel andere tubes wil hebben dan gaat ie die gewoon 1e maken en moet iedereen en alles voor de rest maar wachten.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 09 jan 2008 10:55

De levertijd van Dugast is inderdaad niet te garanderen. Zag je nu wel voor het NK cross. iedereen wil z'n tubekes. bijna niemand had ze en reed rond op Challenge.

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 10 jan 2008 21:44

TiesT schreef:De levertijd van Dugast is inderdaad niet te garanderen. Zag je nu wel voor het NK cross. iedereen wil z'n tubekes. bijna niemand had ze en reed rond op Challenge.


Das dan ook beetje je eigen schuld, als je persé Dugast tubes voor het NK wilt hebben. Je weet van te voren dat de levertijd lang is, en dat hij rond speciale evenemten (NK,BK,WK) nog drukker heeft. Ik had hem is gemaild, en als ik ze snel nodig zou hebben, wou hij het wel even tussendoor doen.
Anti-Spacers!

Plaats reactie