Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix 2008 toerversie

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 21 nov 2007 14:24

@ buzz..

Waar ligt die mooie, strakke asfaltweg ?

stukje parcours :

[img=http://laflammerouge.com/archives/image ... -thumb.jpg]

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 21 nov 2007 21:27

Ik heb zelf ook in 2004 Parijs-Roubaix gereden in het kader van mijn klassieker-brevet.
Had deze klassieker voor het laatst bewaard, omdat ik er eigenlijk helemaal geen zin in had maar hij hoort er nu eenmaal bij.
De dag zelf was het prachtig droog fietsweer rond de 20 graden met weinig wind, de dag ervoor had het nog licht geregend. Dus ideaal geen stof, en geen blubber.
Vond het een fantastische ervaring, de kasseistroken werden steeds leuker en met meer snelheid genomen!
Maar ik moet er niet aandenken dat ik daar met regen en modder daar zou moeten rijden, dat weerhoud mij ervan om in te schrijven!
Wist ik nu al dat het 8 juni mooi weer was, ging ik zeker mee! ;)

Vooral de aankomst op de wielerbaan is zo'n kick, en ook de douches met daarop de namen van de winnaars, om nooit te vergeten.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 22 nov 2007 12:38

De kans op mooi weer is in juni natuurlijk relatief groot. En dan hoef je niet eens een zonnetje te hebben zolang het maar droog is. Anders lijkt het me helemaal een nachtmerrie.
Maar ik neem aan dat ze hier ook wel aan daginschrijving zullen doen. Zo druk zal het toch niet zijn?

Als ik nou ooit nog eens leer om een beetje fatsoenlijk over kasseien te rijden wil ik het toch ook wel een keer gaan doen. Gewoon om het een keer te ervaren. Maar zolang ik compleet stilval op die stroken heb ik er niks te zoeken. Misschien een mooi doel voor 2010. Dan heb ik nog even de tijd.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 22 nov 2007 13:46

Daginschrijving is natuurijk mogelijk, maar het grootste probleem (voor mij althans) is iemand te vinden die zo gek is je af te zetten onder Parijs en je weer op te pikken in Roubaix. Mevrouw colnagofreak krijg ik helaas niet zo gek!!! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 22 nov 2007 14:08

[quote="GastheerG"][quote="Bottecchia"]De kans op mooi weer is in juni natuurlijk relatief groot. En dan hoef je niet eens een zonnetje te hebben zolang het maar droog is. [/quote]

Dat is niet gebaseerd op feiten hoor! Kijk maar eens in de weertabellen. In een gemiddelde juni valt er gewoon ruim 70mm en is daarmee een hele natte maand.
Dit jaar viel er in juni zelfs dik 130!!!!!!

Juni is een hele natte maand en de kans dat je door de blubber richting Roubaix moet is gewoon heel groot!

Juni is zelfs in een aantal Europese landen de natste maand van het jaar!

Als je aan de meeste mensen vraagt wat de droogste maand van het jaar is krijg je ook standaard een fout antwoord! Meestal wordt zelfs een van de natste maanden genoemd.

Overigens is forse regen in PR wel veel beter voor de foto's!






[/quote]

Hmm, dat valt me inderdaad tegen. Ik had wel in m'n hoofd zitten dat het afgelopen jaar niet zo best was maar dat was gevoelsmatig een incident. Toch best wel veel kans op een modderige rit dus.

Mooie foto's zal dat inderdaad wel opleveren maar dan lijken die stenen me helemaal niet te doen. Dan glij je toch alle kanten uit?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 22 nov 2007 14:13

NOuu... misschien, heel misschien, wil ik wel als soort sponsor, mits ik weg kan, mij opwerpen hiervoor.
Als er een stuk of 5 van het forum gaan, dan is het misschien wel leuk om iets te doen hè..

Kan ik gelijk een beetje reclame maken toch..? ;)

Tegen die tijd, juni ? maar eens plannen maken. Welke dag is het ?

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 22 nov 2007 14:19

klinkt interessant Eric.. tegen die tijd inderdaad maar eens kijken naar de mogelijkheden.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 22 nov 2007 14:38

Volgens mij is er ook vervoer geregeld zodat je zelf met de auto naar Roubaix kunt en vervolgens per bus naar de startplaats.

Overigens hebben ze het op de website over ongeveer 8 bar in je banden om minder kans op lek rijden te hebben. Dat lijkt me wel heel enthousiast.

Plaats reactie