Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Hoe doen jullie het?

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 14 nov 2007 22:54

[quote="Toni"]met de fiets naar het werk (82 km retour) en in het weekend een ochtend op pad. Ik kom zo regelmatig aan de 500 km per week.[/quote]

En dan nog maar 15.050 km dit jaar, geen wonder? Je schoot overigens wel ineens erg hard omhoog ;)

Ik werk 45uur in de week, fiets iedere dag naar mijn werk, en zaterdag s'middags na mijn werk een rondje en zondags smorgens op de racer... Wie is die man die toch het vlees komt snijden? Heb het geluk dat mijn kids hun eigen gang al kunnen gaan. En mijn vrouw ook!! :p
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

noppie
Forum-lid

noppie 14 nov 2007 23:13

[quote="Daniel1975"][quote="Noppie"] Mijn ouwe barrel rijd net zo goed als een vette BMW.[/quote]
Die discussie durf ik nog wel aan ;-)

[/quote]
Aha! een vette BMW rijder. Kom maar op, zou ik zeggen , zullen we er aparte topic voor openen?
kiekeboe

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 nov 2007 23:17

HAhaha, nee hoor. Audi volstaat prima :D
Less is bore

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 15 nov 2007 10:02

Met een dergelijke titel voor het topic had ik Big Rosa hier al lang verwacht.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

tiest
Forum-lid HC

tiest 15 nov 2007 13:17

[quote="Il Grasso"]Met een dergelijke titel voor het topic had ik Big Rosa hier al lang verwacht. [/quote]

Die zal momenteelm wel balletjes aan het slaan zijn op de golfbaan.

Hoe ik het doe. overdag naar school en s'avonds fietsen. Tijd maken.

roeieber
Forum-lid

roeieber 15 nov 2007 13:50

Ik werk in ploegendienst, dus 33,6uur per week.
Vriendin studeert en geen kinderen.
Ik kan dus lekker door de week overdag fietsen (ligt aan m'n diensten).
In de zomer kan ik zelfs alle diensten met de fiets naar het werk (42km).
Ik mis wel regelmatig een clubrit, omdat ik dan ochtenddienst heb of uit de nacht kom, maar dat maak ik door de week wel weer goed.
Voor cyclo's etc, neem ik dan indien nodig verlof.
Ik zou niet anders meer willen.
I Am SpeCiAliZed

toni
Forum-lid

toni 15 nov 2007 13:57

[quote="Herera"][quote="Toni"]met de fiets naar het werk (82 km retour) en in het weekend een ochtend op pad. Ik kom zo regelmatig aan de 500 km per week.[/quote]

En dan nog maar 15.050 km dit jaar, geen wonder? Je schoot overigens wel ineens erg hard omhoog ;)

Ik werk 45uur in de week, fiets iedere dag naar mijn werk, en zaterdag s'middags na mijn werk een rondje en zondags smorgens op de racer... Wie is die man die toch het vlees komt snijden? Heb het geluk dat mijn kids hun eigen gang al kunnen gaan. En mijn vrouw ook!! :p[/quote]

Tja, ik had de kilometers al lang niet meer ingevuld. Ik fiets op 3 fietsen en verlies zo dus het beeld op de totaal-kilometers. Momenteel fiets ik niet meer op mijn racers en maak alle kilometers op mijn MTB. De laatste maand altijd in het donker, maar daar heeft lupine gelukkig weer mooie oplossingen voor :-). Ik heb geen kinderen, maar wel een vriendin die niet altijd even blij is dat ik laat thuis kom van het werk.

Ik denk dat ik uitkom op 16.500 kilometers, dat is gemiddeld 317 kilometers per week. Er zijn weken dat ik de auto nodig heb voor mijn werk of dat het echt heel slecht weer is, en dan sla ik lekker over :). Dat compenseer ik wel weer met fietsvakanties in de zomer....

rene1
Forum-lid

rene1 15 nov 2007 15:28

Een vrouw, 2 kinderen, 4daagse werkweek:
In de winter laat ik mijn vrouw vaker haar gang gaan op de ijsbaan terwijl ik de babyfoon beluister op de Tacx (Fortius) zodat ik in de zomer wat vaker aan de beurt ben.
Verder probeer ik uitstapjes , verjaardagen etc. te combineren; ik heen op de fiets terwijl vrouw en kinderen in de auto heen rijden, terug wordt de fiets op de auto gebonden en rijden we gezamenlijk terug

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 15 nov 2007 22:38

Trainingstijd

Op werkdagen
M'n vriendin en ik werken allebei 4 dagen. Maar totaal ben ik toch ook 40 uur zoet: 32 uur werken, en 8 uur in de auto. Om de files te ontlopen, mag ik -- als enige binnen het bedrijf -- later beginnen (en stoppen): van 10u30 tot 19u00. Normaal gesproken ben ik dan na 20u00 pas thuis. Vandaar dat ik altijd 's morgens op m'n nuchtere maag train: meestal een tempo-rondje van 60 à 75 minuten.

Op vrije dagen
Op zaterdag wordt er met een stel fietsmaten ‘lang’ gefietst: zo'n 100km in de polder, of 70km mountainbiken in de duinen. Op de andere vrije dagen zijn de trainingen zelden langer dan 2 uur.

Op fietsvakantie
Eén keer per jaar naar het hooggebergte met een stel vrienden, waar in een week tijd zo'n 500km en 12.000hm wordt gereden. Ook gaan we een paar keer per jaar een weekend naar de Ardennen, de Eifel of Limburg.

Per jaar
Gemiddeld sport ik 5 à 6 keer per week. Jaarlijks levert dat doorgaans het navolgende op:
- 5000km mountainbiken
- 4000km racefietsen
- 1000km hardlopen
- 52x krachttrainen en/of spinnen in de sportschool.

Trainingstijd zoeken

In de duinen
Regelmatig fiets ik samen met m'n vriendin richting duinen/strand, waarna we op de terugweg afzonderlijk naar huis gaan. Dan rij ik een interval-ommetje van 30km, en kom dan meestal iets later thuis dan zij. En soms rijden we met de auto naar de kust om te wandelen of een middagje te luieren op het strand, waarna ik hardlopend retour ga (zoals vorige week... ).

In de polder
Ook fietsen we wel eens op een zomerse dag in de polder naar ‘mijn’ tijdritparcours van 17km. Zij vindt het dan heerlijk om op een picknickbankje een halfuurtje te lezen, terwijl ik dan even met 37km/u een blokje-om ga zweten. Na een slordige 26 minuten tikt m'n voorband vervolgens tegen het bankje, en peddelen we in een kabbel-de-babbel tempo verder naar een terras in De Rijp.

Op vakantie
M'n racefiets gaat eigenlijk altijd mee op vakantie, maar ook dan wordt er vaak tijdens ‘verloren’ uurtjes getraind. Soms voor dag-en-dauw, soms anderhalf uur voor het avond-eten. Wat dat betreft was Morzine een ideale uitvalsbasis. Daar bivakkeerden we twee weken lang in een vakantiewoning aan de voet van vier beklimmingen: Col de Joux-Verte, Col de Joux-Plane, Col de la Ramaz, Col de l'Encrenaz.
Bijna dagelijks maakten we een fikse wandeling in het hooggebergte, waarna m'n vriendin in de namiddag altijd ging afkoelen op ons zonneterras: lekker languit onder de parasol met Harry Potter! Zelf pakte ik dan eerst een van die lekkerlopende colletjes, en kwam 90 minuten later ernaast liggen. Wat 'n weelde!

Plaats reactie