DI2 Tuning
-
- Forum-lid
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 28 dec 2009 22:30
Bij fairwheel bikes hebben ze al verschillende mods uitgevoerd met Di2, bijvoorbeeld:
Sequentieel schakelen
Di2 Mountainbike
Zelf heb ik mijn fiets ook aangepast omdat ik niet met rechts kan schakelen:
Mijn fiets
Sequentieel schakelen
Di2 Mountainbike
Zelf heb ik mijn fiets ook aangepast omdat ik niet met rechts kan schakelen:
Mijn fiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Draadloos zou al een grote verbetering zijn en nog wat doen aan die lelijke accu van zowel campy als di2. Zelf paar jaar met veel plezier met mavic mektronic gereden de markt was er toen nog niet klaar voor maar als ik mavic was zou ik het spul nog eens uit de koelkast halen met wat upgrade's oa naar 10 speed.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Aristos schreef:Voor de 90% vlak wat ik in Nederland rijd, lijkt mij een automatische schakeling wel handig. Ik zou het alleen al proberen te maken om te bewijzen dat het kan. Reken maar dat je dan veel aandacht internationaal krijgt...
Shimano DI2 was/is er ook voor tourfietsen (ik heb er eentje korte tijd (dankzij het dievengilde) gehad)en die hebben ook een automatische stand; dat werkt dus nauwelijks (ik woon in Arnhem dus met vrij veel hoogteverschil). Het mooie van dit systeem was wel dat het een naaf had die het systeem van elektriciteit voorzag. Geen batterij nodig dus (uiteraard wel veel te complex en zwaar voor een racefiets)! Ik fiets zelf ook met DI2 en vind de schakeltijden geen bezwaar.....een draadloos systeem lijkt me echter wel weer heel ok......ik lees graag meer !
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Leuk hoor dit soort testjes. Ik zou het ook zou gaan doen, alleen vind ik de testopstelling wat duur!
Snel schakelen kan wel hoor, iig een stuk sneller dan nu. Kijk een hoe snel je ketting met een sram gripshift over je cassette vliegt en dan nog wel een 11/32 cassette.
automatische schakelen lijkt me leuk om te proberen, je zou dan bv een semi auto kunnen maken onder de 80rpm en boven de 120 schakelt ie zelf ertussen ben je het zelf. Het lijkt me leuk of het fijn is is wat anders
Snel schakelen kan wel hoor, iig een stuk sneller dan nu. Kijk een hoe snel je ketting met een sram gripshift over je cassette vliegt en dan nog wel een 11/32 cassette.
automatische schakelen lijkt me leuk om te proberen, je zou dan bv een semi auto kunnen maken onder de 80rpm en boven de 120 schakelt ie zelf ertussen ben je het zelf. Het lijkt me leuk of het fijn is is wat anders
Ik vind allemaal wat erg ver gezocht..
Leuk dat zoiets allemaal mogelijk is, maar het zet voor mij geen spreekwoordelijke zoden aan de dijk. De motor en het brein ben je altijd nog zelf en dat is ook bepalend voor je gevoel in of met welk verzet je het liefste rijdt, daar kan een electrisch geautomatiseerd systeem, hoe geavanceerd deze ook is, niet tegen op.
Wel is het handig dat je de knoppen op posities kan zetten waarbij je niet steeds je handen hoef te verplaatsen in bepaalde situaties van de koers. Zie hieronder hoe Kenny zijn DI2 sprintknopjes heeft geplaats.. ook dit is een zeer effectieve manier om op meerdere plekken sneller te kunnen schakelen.
Leuk dat zoiets allemaal mogelijk is, maar het zet voor mij geen spreekwoordelijke zoden aan de dijk. De motor en het brein ben je altijd nog zelf en dat is ook bepalend voor je gevoel in of met welk verzet je het liefste rijdt, daar kan een electrisch geautomatiseerd systeem, hoe geavanceerd deze ook is, niet tegen op.
Wel is het handig dat je de knoppen op posities kan zetten waarbij je niet steeds je handen hoef te verplaatsen in bepaalde situaties van de koers. Zie hieronder hoe Kenny zijn DI2 sprintknopjes heeft geplaats.. ook dit is een zeer effectieve manier om op meerdere plekken sneller te kunnen schakelen.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
Hoe staat het er eigenlijk mee?
-
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 02 mei 2009 23:13
Hier nog een MTB met di2
http://carbonreparatie.nl/CUSTOMBUILD/ATBmetDi2.aspx
http://carbonreparatie.nl/CUSTOMBUILD/ATBmetDi2.aspx
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40191
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zou er denk ik toch niet gerust op zijn. Even een gat in de onderbuis frezen....
Less is bore