Pagina 3 van 7

Geplaatst: 08 feb 2011 12:46
door svensation
Bij fairwheel bikes hebben ze al verschillende mods uitgevoerd met Di2, bijvoorbeeld:

Sequentieel schakelen

Di2 Mountainbike

Zelf heb ik mijn fiets ook aangepast omdat ik niet met rechts kan schakelen:
Mijn fiets

Geplaatst: 09 feb 2011 16:05
door ilfalco2004
Draadloos zou al een grote verbetering zijn en nog wat doen aan die lelijke accu van zowel campy als di2. Zelf paar jaar met veel plezier met mavic mektronic gereden de markt was er toen nog niet klaar voor maar als ik mavic was zou ik het spul nog eens uit de koelkast halen met wat upgrade's oa naar 10 speed.

Geplaatst: 09 feb 2011 23:23
door tomtom
Aristos schreef:Voor de 90% vlak wat ik in Nederland rijd, lijkt mij een automatische schakeling wel handig. Ik zou het alleen al proberen te maken om te bewijzen dat het kan. Reken maar dat je dan veel aandacht internationaal krijgt...


Shimano DI2 was/is er ook voor tourfietsen (ik heb er eentje korte tijd (dankzij het dievengilde) gehad)en die hebben ook een automatische stand; dat werkt dus nauwelijks (ik woon in Arnhem dus met vrij veel hoogteverschil). Het mooie van dit systeem was wel dat het een naaf had die het systeem van elektriciteit voorzag. Geen batterij nodig dus (uiteraard wel veel te complex en zwaar voor een racefiets)! Ik fiets zelf ook met DI2 en vind de schakeltijden geen bezwaar.....een draadloos systeem lijkt me echter wel weer heel ok......ik lees graag meer :-)!

Geplaatst: 11 feb 2011 17:08
door wasbeer2006
Leuk hoor dit soort testjes. Ik zou het ook zou gaan doen, alleen vind ik de testopstelling wat duur!

Snel schakelen kan wel hoor, iig een stuk sneller dan nu. Kijk een hoe snel je ketting met een sram gripshift over je cassette vliegt en dan nog wel een 11/32 cassette.

automatische schakelen lijkt me leuk om te proberen, je zou dan bv een semi auto kunnen maken onder de 80rpm en boven de 120 schakelt ie zelf ertussen ben je het zelf. Het lijkt me leuk of het fijn is is wat anders

Geplaatst: 11 feb 2011 17:20
door refie
@svensation, mooi dat nieuwe technieken zo ontzettend kunnen helpen!!

Geplaatst: 12 feb 2011 14:11
door herera
Ik vind allemaal wat erg ver gezocht..
Leuk dat zoiets allemaal mogelijk is, maar het zet voor mij geen spreekwoordelijke zoden aan de dijk. De motor en het brein ben je altijd nog zelf en dat is ook bepalend voor je gevoel in of met welk verzet je het liefste rijdt, daar kan een electrisch geautomatiseerd systeem, hoe geavanceerd deze ook is, niet tegen op.

Wel is het handig dat je de knoppen op posities kan zetten waarbij je niet steeds je handen hoef te verplaatsen in bepaalde situaties van de koers. Zie hieronder hoe Kenny zijn DI2 sprintknopjes heeft geplaats.. ook dit is een zeer effectieve manier om op meerdere plekken sneller te kunnen schakelen.

Afbeelding

Geplaatst: 14 mar 2011 10:21
door stefan
Hoe staat het er eigenlijk mee?

Geplaatst: 14 mei 2011 17:56
door tomtom
Misschien nog een aardige als tuning; van 10 naar 11 speed? Zodat een campa cassette geschakeld kan worden :-)!

Geplaatst: 15 mei 2011 17:24
door speedyfire

Geplaatst: 15 mei 2011 18:31
door daniel1975
Ik zou er denk ik toch niet gerust op zijn. Even een gat in de onderbuis frezen....

Geplaatst: 15 mei 2011 18:41
door foosho
Dan heb je wel een gat in je hoofd als je zo'n prachtig frame ....

Geplaatst: 15 mei 2011 18:53
door anaszi2.0
Dan ben je inderdaad niet helemaal goed, zeker niet omdat je met een beetje nadenken de accu prima op een andere manier weg kan werken