Rabobank in 2009 op Giant
Als de Rabobank meer een Nederlandse ploeg wil worden moeten ze niet alleen het succescolle fietsenmerk Colnago bij het grof vuil zetten en vervangen door iets uit Nederland, maar ook de succesvolle buitenlandse renners Freire en Menchov eruit gooien. Deze renners zijn, net zo als Colnago, niet te vervangen door iets van Nederlandse bodem.
Het fietsen is toch juist een internationaal gebeuren? De Rabobank wil toch alleen maar meer en groter en beter? Dan is fietsen op Gazelle juist een enorme degradatie en groot imagoverlies.
Het fietsen is toch juist een internationaal gebeuren? De Rabobank wil toch alleen maar meer en groter en beter? Dan is fietsen op Gazelle juist een enorme degradatie en groot imagoverlies.
When the going gets rough, the tough get going.
See what ? C40 !
See what ? C40 !
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Of ze nu met een stuk oud ijzer rijden of met een storck van 5 kg, de resultaten zullen niet significant verschillen (om het met een boutade te zeggen).
Neem eender welk no-name frame uit Taiwan, zet er een coureur op, zorg dat het een beetje past en ze rijden resultaten. Voor een coureur maakt het geen bal uit, toch niet voor de slijtage, voor het comfort is er misschien wel wat verschil.
Voor een wielertoerist is een frame een grote factor die vooral in het hoofd zit, maar niet voor een profrenner zijn performance.
Cadel Evans bijvoorbeeld, die tweede is in de tour, rijd ook niet op een fiets van 6.8 kg. Dit en vorig WK won er telkens iemand op ultegra en/of chorus.
Niemand moet dus komen jammeren als hun favoriete renners niet op een high-modulus-super-carbon frame met lightweights en full record of SRAM red rijden, zoals zijzelf het denken te moeten doen om te winnen, want het maakt geen bal uit.
Neem eender welk no-name frame uit Taiwan, zet er een coureur op, zorg dat het een beetje past en ze rijden resultaten. Voor een coureur maakt het geen bal uit, toch niet voor de slijtage, voor het comfort is er misschien wel wat verschil.
Voor een wielertoerist is een frame een grote factor die vooral in het hoofd zit, maar niet voor een profrenner zijn performance.
Cadel Evans bijvoorbeeld, die tweede is in de tour, rijd ook niet op een fiets van 6.8 kg. Dit en vorig WK won er telkens iemand op ultegra en/of chorus.
Niemand moet dus komen jammeren als hun favoriete renners niet op een high-modulus-super-carbon frame met lightweights en full record of SRAM red rijden, zoals zijzelf het denken te moeten doen om te winnen, want het maakt geen bal uit.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59
Ik sta hier niet van te kijken. De Van Vliet - EBH ploeg rijdt al een aantal jaren met Gazelle en die twee zijn niet echt dol op elkaar ( politiek uitgedrukt ). Ik verwacht dat de deal tussen Rabo en Gazelle er gaat komen en ik hoop voor Breuk en de zijnen dat ze verschoond blijven van de discussie tussen Van Vliet - EBH en Gazelle, anders kunnen de Rabo's altijd nog op een Haleluja-fiets gaan rijden met een Pro stuur ( heeft ongeveer dezelfde uitstraling ), maar dan wel een Batavus.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
Overigens, na al mijn Gazelle-gebash op de vorige pagina's is het ook ff tijd voor een hand in eigen boezem: dat de Gazelle Rijwielfabriek te Dieren niet meer bestaat, en Gazelle nu alleen nog maar Taiwanene containerframes verkoopt is natuurlijk ook ONZE schuld, hadden we maar meer van die mooie slanke gelugd stalen Goldline Team frames moeten kopen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Jammer dat ze niet meer op Colnago rijden straks. Het gaf de ploeg naar mijn mening extra flair. Gazelle kan mij al jaren niet meer bekoren. En het frame dat ik ooit wel aardig vond, de ACC werd niet eens bij hun geproduceerd maar bij Time.
Het zal straks ook wel weer zoiets worden: een Taiwanees frame met de onooglijk, oudbollige Gazelle logo's erop. Ach wie weet, in 2009 ben ook ik weer 2 jaartjes ouder en kan ik tzt zo'n tante Truus misschien wel waarderen.....
Nee! in denk 't niet!!
Het zal straks ook wel weer zoiets worden: een Taiwanees frame met de onooglijk, oudbollige Gazelle logo's erop. Ach wie weet, in 2009 ben ook ik weer 2 jaartjes ouder en kan ik tzt zo'n tante Truus misschien wel waarderen.....
Nee! in denk 't niet!!
Niets is wat het lijkt..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Huren ze Peter Denk toch gewoon in is er bij Scott uitgetrapt en heeft heus nog wel een ontwerp liggen dat goed genoeg is voor een profploeg....
De meesten vergeten dat Gazelle het enige merk is dat het in Nederland heeft gepresteerd om het volledige amateurpeloton van fiesten te voorzien (ca. 1981 tot 1985 heb ik aardig wat koersen meegemaakt waar enkel de kleur van de fietsen verschilde, de naam was gazelle en het frame aa special).
De meesten vergeten dat Gazelle het enige merk is dat het in Nederland heeft gepresteerd om het volledige amateurpeloton van fiesten te voorzien (ca. 1981 tot 1985 heb ik aardig wat koersen meegemaakt waar enkel de kleur van de fietsen verschilde, de naam was gazelle en het frame aa special).
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Hulde!
Nog nooit heb ik zoveel berichten op één dag over één onderwerp op 't forum zien verschijnen, wat dat betreft dus een goede zet van Gazelle.
Voor de Rabo ploeg hoop ik dat de Gazelle fietsen straks iets minder snel uit mekaar donderen dan m'n moeders Gazelle hybride, want wat is dat een prutzooi zeg en bovendien nog lomp zwaar ook!
Ik vind dat Gazelle al een tijdje de weg kwijt is wat betreft de kwaliteit van de fietsen die ze bouwen, toevallig reed k vandaag op m'n vaders fiets, ook een Gazelle. Het is dr één van meer dan 20 jaar oud, heeft m'n opa opgeknapt, en dat rijdt als een trein! Wat dat betreft zou het geen gek idee zijn als Gazelle weer de stalen frames herintroduceert in 't peloton!
Nog nooit heb ik zoveel berichten op één dag over één onderwerp op 't forum zien verschijnen, wat dat betreft dus een goede zet van Gazelle.
Voor de Rabo ploeg hoop ik dat de Gazelle fietsen straks iets minder snel uit mekaar donderen dan m'n moeders Gazelle hybride, want wat is dat een prutzooi zeg en bovendien nog lomp zwaar ook!
Ik vind dat Gazelle al een tijdje de weg kwijt is wat betreft de kwaliteit van de fietsen die ze bouwen, toevallig reed k vandaag op m'n vaders fiets, ook een Gazelle. Het is dr één van meer dan 20 jaar oud, heeft m'n opa opgeknapt, en dat rijdt als een trein! Wat dat betreft zou het geen gek idee zijn als Gazelle weer de stalen frames herintroduceert in 't peloton!
-
- Forum-lid
- Berichten: 414
- Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06
Je mag van mij zo trots zijn op Nederland als jij wilt. Trots zijn op een merk lijkt me zo lastig. Ik wilde enkel wijzen op de inflatie waaraan de term 'trots' onderhevig lijkt te zijn de laatste tijd.
Maar goed on topic:
Goede zet van Gazelle, dat kan ik niet ontkennen. En natuurlijk, de Rabo's krijgen allen ongetwijfeld een uitstekende koersfiets onder de kont. Mijn mening is echter ook dat Rabo er niet erg goed aan doet om een soort gekunstelde 'Nederlandsche wielrijderschspan' te willen worden. Volgens mij zijn ze Nederlands genoeg.
Maar goed on topic:
Goede zet van Gazelle, dat kan ik niet ontkennen. En natuurlijk, de Rabo's krijgen allen ongetwijfeld een uitstekende koersfiets onder de kont. Mijn mening is echter ook dat Rabo er niet erg goed aan doet om een soort gekunstelde 'Nederlandsche wielrijderschspan' te willen worden. Volgens mij zijn ze Nederlands genoeg.
GastheerG schreef:Specliffeddes schreef:Trots op een Nederlands merk? Allemachtig, het Verdonkisme grijpt wel heel snel om zich heen.
Ik hoop dat ik trots op Nederland mag zijn zonder gelijk met Verdonk imn 1 en dezelfde hoek gezet te worden.
Specliffeddes schreef:Gazelle wordt door velen eerder geassocieerd met de nieuwe fiets van tante Truus op driehoog achter, dan met de waanzinnigste tak van topsport.
Daarom is het ook een briljante zet van de Rabo. Die 50 man die op dit forum actief zijn is niet zoals ze de markt zien hoor! De 3 miljoen tante Truzen wel!
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)