Pagina 3 van 5

Geplaatst: 26 okt 2007 01:02
door mikebiker
Ja hoezo? Conti 4000 i.c.m. easton velgen gaat trouwens bij mij ook beroerd.

Mooie beschrijving snow, maar vlg mij is het problematische punt bij velen dat de band er juist niet zelf opploept, of mis ik nu iets?

Geplaatst: 26 okt 2007 02:59
door woutre
Snow schreef:
Woutre schreef:En de band altijd aan dezelfde kant van de velg (de)monteren, maar dat spreekt voor zich.


Hoezo?


Dat geldt eigenlijk alleen als je onderweg lek rijdt en maar 1 kant van de band van de velg hoeft te halen. Als je de band altijd aan dezelfde kant (ik pak altijd de kant tegenover de cassette) dan wordt die kant iets soepeler en kun je onderweg de band iets makkelijker weer over de velgrand wippen.

Geplaatst: 26 okt 2007 16:25
door renes.
mike biker schreef:Ja hoezo? Conti 4000 i.c.m. easton velgen gaat trouwens bij mij ook beroerd.

Mooie beschrijving snow, maar vlg mij is het problematische punt bij velen dat de band er juist niet zelf opploept, of mis ik nu iets?


Combinatie Schwalbe-banden en GP4000S met Campa-velgen (Eurus) werkt veel beter. Hoewel je dan weer uit moet kijken dat de buitenband er aan de andere kant niet praktisch afvalt.

Mijn idee is ook dat campa-velgen wat meer problemen oplevert bij andere banden als Vittoria's .

Geplaatst: 27 okt 2007 23:15
door simen
Mijn idee is ook dat campa-velgen wat meer problemen oplevert bij andere banden als Vittoria's .

[/quote]

Dat kan je wel zeggen ja

Geplaatst: 30 okt 2007 02:39
door anno
sharkman hoe kom je aan die 6mm? als zijn fiets 3mm hoger staat is de diameter van de welen toch ook gewoon 3mm hoger..?en dat lijkt me niet zo'n heel groot verschil..

Geplaatst: 30 okt 2007 08:45
door amclassic-fan
Je wiel wordt toch in het midden geklemt, dus om de fiets 3 mm omhoog te krijgen moet je de straal van de cirkel met 3 mm laten toenemen. Dus kom je op 6 mm meer diameter uit wat gewoon niet kan.

Geplaatst: 30 okt 2007 21:57
door jsparie
Amclassic-fan schreef:Je wiel wordt toch in het midden geklemt, dus om de fiets 3 mm omhoog te krijgen moet je de straal van de cirkel met 3 mm laten toenemen. Dus kom je op 6 mm meer diameter uit wat gewoon niet kan.


Kan niet bestaat niet. Feit blijft dat campa wielen wat ruimer vallen dan mavic. Het lijkt mij ook wel veel, maar wellicht kunnen anderen met zowel campa als mavic wielen het eens proberen na te meten. Dan weten we meer.

Zonda wielen

Geplaatst: 21 nov 2007 22:28
door merckxuser
Volgens Campagnolo zouden banden op hun Zonda wielen wel gemakkelijk te monteren zijn, in tegenstelling met hun Vento's en Scirocco's.
Heeft er iemand ervarig met het monteren van bandjes op Zonda wielen aub?

Geplaatst: 22 nov 2007 11:56
door eddym
merckx user schreef:Volgens Campagnolo zouden banden op hun Zonda wielen wel gemakkelijk te monteren zijn, in tegenstelling met hun Vento's en Scirocco's.
Heeft er iemand ervarig met het monteren van bandjes op Zonda wielen aub?


Dit klopt, met zonda's geen enkel probleem. Ik heb er de volgende banden al opgelegd: Conti GP 4000, Conti 4000 S, Michelin pro race2.
Alvast een stuk gemakkelijker dan op mijn vroegere Shimano 550.

Geplaatst: 22 nov 2007 14:00
door intersantos
merckx user schreef:Volgens Campagnolo zouden banden op hun Zonda wielen wel gemakkelijk te monteren zijn, in tegenstelling met hun Vento's en Scirocco's.
Heeft er iemand ervarig met het monteren van bandjes op Zonda wielen aub?


Ja, zijn ook mijn ervaringen. Onderweg een Schwalbe Stelvio zonder veel moeite op mijn Zonda's kunnen leggen.

Neutron

Geplaatst: 24 nov 2007 19:22
door merckxuser
En heeft er iemand ervaring hoe vlot bandjes op neutron velgen gemonteerd worden?