Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

kappa-man
Forum-lid

kappa-man 03 feb 2008 16:33

Hoe kan ik die stikkers er het beste afhalen?
Opgeven is geen optie!

sirbas
Forum-lid

sirbas 04 feb 2008 10:32

Ik ben er uiteindelijk in geslaagd om ze er zonder krassen af te krabben met behulp van lampenolie (werkt ook altijd goed bij plakresten van stickers en prijskaartjes en is niet zo aggressief als wasbenzine) en een houten wasknijper. Weken en krabben...
Was wel een flinke klus maar met een beetje geduld krijg je ze er mooi af!

krokie
Forum-lid

krokie 04 feb 2008 10:53

Volgens mij zitten die rode stickers een stuk beter vast dan het bulls logo ertussenin, dat laat bij mij los. Waar zou ik dat het best mee kunnen vastzetten?

Mooie fiets trouwens Kappa-man, die wielen zien er ook goed uit.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 12 feb 2008 22:37

@kappa-man, idd mooie fiets! Heb je hem bij Morsink gekocht?
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

kappa-man
Forum-lid

kappa-man 12 feb 2008 23:37

Hoi

Ik heb de fiets inderdaad bij Morsink gekocht, met uitzondering van de Easton wielen en de pedalen, die komen bij Futurumshop vandaan. Beide prima zaken trouwens!

Gisteren de eerste kilometers gemaakt met de fiets. Wat een sensatie, zeker vergeleken met mijn oude fiets.
Mijn Bulls is zoveel stijfer, stuurt zoveel direkter is een stuk lichter en heeft een veeel betere zit. Heerlijk gewoon. Dat gecombineerd met mijn gewichtsverlies (7 kg) en training maakte dat ik op de Holterberg (Toeristenweg) en de Motieweg omhoog vloog!

Heerlijk!!!
Opgeven is geen optie!

basv7
Forum-lid

basv7 11 mar 2008 00:30

Beste forumgenoten,

Laat ik me eerst eens voorstellen. Ik ben Bas, 22 jaar, woon in Hoofddorp en studeer in Amsterdam. Een tijd geleden was ik een actieve sporter, heb een aantal jaren triathlon gedaan en dat deed ik erg graag! Wat een mooie sport is dat.
Toen ik, voor mijn studie op kamers moest heb ik mijn lidmaatschap bij de club opgezegd, in die tijd deed ik alleen nog maar hardlopen. Ik was uit mijn fiets gegroeid en ondanks dat ik fietsen het mooiste onderdeel vond ben ik daar toch een tijd mee gestopt, raar maar waar :)

Gaan studeren en op kamers gaan is geen aanrader voor je sport carriere, die van mij heeft een jaar lang stil gestaan en is vorig jaar met wat hardlopen weer een beetje op gang gekomen. En om eerlijk te zijn was dat ook echt nodig. Afgelopen zomer kwamen de fietskriebels weer op zetten en ik wilde weer dolgraag gaan fietsen. Ik besloot te gaan sparen en mijn zoektocht naar een goede, betaalbare fiets te starten.

Het Fiets forum heeft mij heel erg geholpen bij mijn zoektocht. Na een bezoekje aan de Bike Motion beurs was mijn keuze definitief: ik wilde een Bulls Desert Falcon 2008. Via een vriend ben ik bij Trommelen Tweewielers te Oosterhout terecht gekomen en daar heb ik begin december deze fiets besteld.

En zaterdag was het zo ver, de planning was maart en dat klopte ook want hij stond voor mij klaar! Ben hem meteen op gaan halen, en WOW :D Ik was al verkocht maar nu ik hem eenmaal in bezit heb helemaal! Gelijk een testritje gedaan, het was gelukkig droog, en hij rijdt top!

Een paar foto's van mijn nieuwe aanwinst:

[img=http://www.bas-v.nl/images/fiets/1r.JPG]

[img=http://www.bas-v.nl/images/fiets/2r.JPG]

[img=http://www.bas-v.nl/images/fiets/3r.JPG]

[img=http://www.bas-v.nl/images/fiets/4r.JPG]

Ik ben er erg blij mee. De ervaring met Bulls en Trommelen Tweewielers zijn tot nu toe erg goed, beide een aanrader.

Groeten,
Bas

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 11 mar 2008 13:13

Mooi fietsje Bas! Ik ben zelf ook erg gecharmeerd van de 2008 lijn van Bulls.
Nou kilometers maken!

Lijkt alleen of je zadel niet helemaal horizontaal staat...?.in de huidige stand lijkt me dit niet helemaal lekker fietsen (zeker bij fietsen in de beugel).
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

basv7
Forum-lid

basv7 11 mar 2008 13:23

Mijn eerst rit zaterdag was ook wel een beetje pijnlijk, zal deels te maken hebben met dat ik mijn broek met zeem niet mee had maar jij hebt ook een punt. Het was mij ook al opgevallen maar ik dacht dat ze daar wel een reden voor gehad zouden hebben en heb er dus verder niet bij stil gestaan.

Ik zal hem eens horizontaal zetten :)

sirbas
Forum-lid

sirbas 11 mar 2008 15:45

Inderdaad mooi karretje Bas!
Neem aan dat je toch nog op zoek moet naar je ideale zit?
Zadel was ik zowiezoe niet echt over te spreken, was voor mij een verademing om mijn vertrouwde Regal weer over te zetten. Staat ook niet volledig horizontaal trouwens, heb dan altijd het gevoel dat ik naar voren van mijn zadel afdrijf...alles is zo persoonlijk qua afstelling.
Ben benieuwd naar je ervaringen met de wielen, zijn die nieuwe Shimano's toch? Hou ons op de hoogte na verloop van tijd als je wilt....

basv7
Forum-lid

basv7 11 mar 2008 16:22

Ik heb er nog maar een ritje op kunnen maken, momenteel waait het helaas veel te hard hier. Vind ik een beetje gevaarlijk op een fiets die je niet kent.
Ik ga denk ik eerst maar eens testen met mijn fatsoenlijke fietsbroek aan, dat zal wel schelen. En nu jij het zo zegt, ik meen me te herrineren dat ik vroeger op mijn oude racefiets ook altijd last had van naar voren glijden. Ik laat hem dus nog even zo staan.

Ik ben zelf ook heel benieuwd naar de wielen, het zijn idd de nieuwe WHR-S10 van Shimano. Ik houd jullie graag op de hoogte :)

goekoop
Forum-lid

goekoop 11 mar 2008 20:54

mooie fiets. heb er zelf eentje uit 2007; zwart.
Zadel is idd niet echt lekker. uiteraard wel per persoon verschillend, maar is van plastic en je blijft er op (naar voren) glijden. Mijns inziens ook te zacht, zeker als je wat langer fiets hinderlijk.
Dus persoonlijk zou ik voor de korte pijn kiezen en een ander zadel kopen. Maakt de fiets ook af.

sirbas
Forum-lid

sirbas 11 mar 2008 22:18

Goekoop schreef:mooie fiets. heb er zelf eentje uit 2007; zwart.

Eerst zien dan geloven....LOL!
Foto's zijn altijd welkom hoor.

Plaats reactie