Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fizik arione slecht?

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 24 sep 2008 05:10

W0uter schreef:het zadel dat het beste past!

Hoi,

Schrijf je duidelijker met een kussen onder je blad of met een stevig plankje?

Hoeveel lagen pamper wil je om uiteindelijk tot de vaststelling te komen dat al dat ogenschijnlijk comfort een ondraaglijk broeikaseffect teweegbrengt op je geslachtsdelen en er uiteindelijk na 150km ook geen plek op dat zadel te bespeuren blijkt dat echt nog goed aanvoelen wil?

Goed, een zadel is persoonlijk en je mag dus niet veralgemenen maar als je echt efficient wil je kracht overbrengen zou ik eerder opteren voor een zadel dat je onderbekken wat steun biedt dan voor een knusse, broeierige champignon...

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

oldboy
Forum-lid

oldboy 24 sep 2008 10:56

Iemand die Arione CX op zijn fiets heeft zitten?!

Heb zelf de gewone/standaard Arione op mijn fiets. Al 4 seizoenen en nog steeds goed. Maar binnekort heb ik een nieuwe fiets en zit te denken aan een nieuw zadel en dan de Arione CX.

En nou, twijfel ik een beetje of tie nou enige toegevoegde waarde geeft t.o.v de standaard-versie. Ok, het zadel is lichter en optisch oogt tie mooier maar is het dek ook een verbetering?!

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 24 sep 2008 13:05

Ik heb sinds begin van dit jaar de CX. Toen gekocht voor € 109,- bij bike-palast. Ik ben er zeer content mee. Heb een paar jaar geleden een normale arione gehad, vond ik ook goed. Daarna een arione carbon (met ti rails). Die was naar mijn smaak wat te zacht en was bovendien ook niet echt duurzaam! Het witte gedeelte van het bovendek (eeb soor carbonstructuur kleurde op den duur geel van de chamoiscreme in mijn broek :(

Daarna overgestapt op een aliante carbon. Beviel mij niet echt. Nu dus weer een arione genomen en wel de CX. Tot nu toe het beste wat ik gehad heb. Zadel is geheel glad (waar ik van houd. Ook beter voor de broek!!) en lekker hard. Ook de innovatieve manier om een zadeltasje te monteren(ics) bevalt mij wel! Ik heb het zadel nu zo'n 6oook onder de billen en er zijn nauwelijk gebruiksporen te bekennen. Tot nu toe dus zer tevreden, maar zoals al zovaak gezegd; en zadel blijft een zeer persoonlijke verhaal.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

w0uter
Forum-lid

w0uter 24 sep 2008 13:46

fdegrove schreef:
W0uter schreef:het zadel dat het beste past!

Hoi,

Schrijf je duidelijker met een kussen onder je blad of met een stevig plankje?

Ciao, ;)

En de prijs voor de meest vergezochte vergelijking gaat naarrrr.... ;)

Nee, grapje. Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij heb je maar ten dele gelijk.
Dat mijn 'champignon' nogal broeierig wordt als ik een te zacht zadel heb, kan ik een beetje inkomen, maar liever een broeierige champignon dan een afgeknelde champignon.
Momenteel zijn er zadels op de markt met 'extra ventilatie', om de boel koel te houden. Dat vind ik echt onzin. De dikke zeem zorgt er voor dat dat geen enkel nut heeft.

Mij krijg je echt niet meer op zo'n smal hard plankje. Na lang zoeken ben ik eindelijk uitgekomen bij een zadel dat me past (na 240 km L-B-L nergens last van!): de good old San Marco Regal. Ik vind het opvallend dat ook in het profpeloton de meesten rondrijden op Concors en Regals. Afgelopen Tour heb ik eens goed rondgekeken bij de raboploeg, waar de renners elk merk mogen kiezen. Opvallend veel kussens daaro.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 24 sep 2008 23:52

Ik weet niet hoe alle bovenstaande "zadelbrekers" hun kilometers afleggen, maar ik heb nog nooit een zadel gebroken/gescheurd. Ik heb zadels van 20 euro tot 80 euro gehad (inclusief de Arione), en heb ze alleen vervangen omdat ze er oud en versleten uit begonnen te zien. Ik heb er inmiddels meer dan 200.000 km op zitten. Het zal waarschijnlijk wel met mijn soepele/bewegingsarme tred te maken hebben;)

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 25 sep 2008 00:09

Robbebopper schreef:Ik weet niet hoe alle bovenstaande "zadelbrekers" hun kilometers afleggen, maar ik heb nog nooit een zadel gebroken/gescheurd.

Ik gelukkig ook nog nooit :)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

campasuper
Forum-lid

campasuper 25 sep 2008 00:17

paulusR3 schreef:
Robbebopper schreef:Ik weet niet hoe alle bovenstaande "zadelbrekers" hun kilometers afleggen, maar ik heb nog nooit een zadel gebroken/gescheurd.

Ik gelukkig ook nog nooit :)

Het heeft bij mij wel wat te houden, ik WAS op een gegeven moment 120 kg!
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 27 sep 2008 01:31

Oh, okee, dat scheelt inderdaad een ouderwetse zak cement(50 kilo)!

chassepatate
Forum-lid

Gebruikersavatar chassepatate 18 jan 2010 22:26

Arione's zijn okay.. stukken beter dan die SLR's die na een paar weken doorgezakt zijn...

Plaats reactie