Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Krakend geluid

rik.a
Forum-lid

rik.a 13 okt 2007 22:28

Ik heb het ook alleen als ik mijn benen plots stilhoudt. Staand of niet handen, los of vast maakt niks uit. Pedalen zijn al vervangen geweest (was het niet) de trapas lagering (hollowtech ll Ultegra triple). De Rest is gesmeerd: stuur(pen), Zadelpen, trapas, ketting rereinigd en gesmeerd met verschillende smeersels meerdere keren en baldboutjes vaster gedraaid. wat zou het kunnen zijn? Echt vervelend ik ben met mijn nieuwe fiets (3 weken en 900 km jong) Al 9 keer terug geweest om het een of ander.
Verstand op nul, Blik op oneindig & GAAN!!!
TWC PIJNENBURG
Gazelle

zeemeeuw
Forum-lid

zeemeeuw 12 jan 2008 18:19

ik heb ook af en toe een gekraak, maar vraag me af of dat eigenlijk kwaad kan, als je eens controleerd of alles vast staat, en je vet alles is.

ik zet mp3 dan aan en hoor niets meer, dus laat het nu gewoon kraken

grtz
2 de jr junior

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 12 jan 2008 23:36

Ik had ook een kraak en dacht ook dat het uit de crank vandaan kwam. Uiteraard deze uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Hielp niet.
Toen heb ik m'n voorvork gedemonteerd. Vorkkroon helemaal schoongemaakt, lagers schoongemaakt, balhoofdstel schoongemaakt en alles opnieuw ingevet, gemonteerd en afgesteld.
Wat bleek?
Kraak weg!
Niets is wat het lijkt..

rik.a
Forum-lid

rik.a 13 jan 2008 17:07

Heb je als een fiets van een paar maanden oud (nieuw gekocht bij de FM) die kraakt of tikt, recht op een nieuwe als het na 6 keer terug waarvan 1 keer 4 weken naar de fabriek en het nog niet verholpen is????

Ik stoor me er namelijk wel heel erg aan heb al mijn geld in een nieuwe fiets gestoken voor een wedstrijd fiets dus daar verwacht ik van dat ik hem niet tussen het peloton door hoor!!

Rik
TWC PIJNENBURG
Gazelle

vantuyl1
Forum-lid

vantuyl1 13 jan 2008 20:51

ik heb hier ook een aantal keer last van gehad, een keer was het mijn krank, en de andere keer mijn zadel (meer dan eens, je moet hem echt goed vast zetten)
koga kimera road 1k

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 13 jan 2008 20:54

maurice schreef:Ik had ook een kraak en dacht ook dat het uit de crank vandaan kwam. Uiteraard deze uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Hielp niet.
Toen heb ik m'n voorvork gedemonteerd. Vorkkroon helemaal schoongemaakt, lagers schoongemaakt, balhoofdstel schoongemaakt en alles opnieuw ingevet, gemonteerd en afgesteld.
Wat bleek?
Kraak weg!

Ik neem me woorden terug. De kraak is terug van weg geweest! @#$%!^&!
Geen idee wat het nu is. :-(
En om met een MP3 speler te gaan fietsen en zo de kraak niet te horen, gaat me net te ver.
Niets is wat het lijkt..

rik.a
Forum-lid

rik.a 14 jan 2008 09:17

Maurice,
Dat probleem heb ik 6 keer gehad
Het kan geen verkeerde montage bij mij zijn geweest , van tuyl, want hij is bij de fabriek helemaal uit elkaar en weer in elkaar gezet dus de3 montage kan het niet zijn.
Als hij even weg is geweest dan doet ie het eventejs niet meer maar na een kilometer of 30 al begint ie gewoon vrolijk opnieuw.
Hoe langer ik er dan weer mee fiets hoe erger het dan weer wordt.

nou dezelfde vraag als hierboven: heb ik recht op een nieuwe als hij pas 3 maanden oud is en hij het na kilometer 300 al deed??

Rik
TWC PIJNENBURG
Gazelle

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 14 jan 2008 09:29

Ik zou eerst nog maar eens terug gaan naar Van Tuyl, en hun uitleggen dat wanneer ze het niet op kunnen lossen, je een ander frame wilt. Zij zullen zeer waarschijnlijk met een goed voorstel komen.
Ik ga nog even verder zoeken... :-|
Niets is wat het lijkt..

rik.a
Forum-lid

rik.a 14 jan 2008 15:46

nee ik heb het waarschijnlijk verkeerd gezegd maahet gaat over mijn gazelle en het was een @ naar van tuyl maarja,

wat versta jij onder een goed voorstel? ik krijg nl. geen geld meer voor een nieuw(e) fiets/frame.

Rik
TWC PIJNENBURG
Gazelle

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 14 jan 2008 20:56

Als je wederom ermee terug gaat, zal men erover moeten nadenken wat het nou zou kunnen zijn. Opnieuw uitelkaar halen en opnieuw alles invetten heeft men al eens gedaan maar was niet afdoende. Men zal voorstellen dit nog een keer te doen. Jij kan dan op jouw beurt hun vragen wat ze gaan doen als nu blijkt dat niet geholpen heeft en het kennelijk aan het frame ligt. Waarschijnlijk zal men dan zeggen: geen idee, we zullen dan contact opnemen met Gazelle. En die zullen op hun beurt met een voorstel komen. En misschien is dat wel een nieuw frame, je zit tenslotte nog in de garantietermijn.
Niets is wat het lijkt..

rik.a
Forum-lid

rik.a 17 jan 2008 12:03

Gazelle gaat weer een keer mijn fiets uit elkaar halen en dan willen ze het oplossen maar wat ik gisteren zat te denken: " ze zullen wel weer met de bracket beginnen door hem te smeren" maar dan tikt/kraakt ie het gelijk niet meer en komt het na 50 km weer terug dus ben ik bang dat ik hem weer terug krijg en na 50km weer met die tik zit.

Ik ben wel blij dat Gazelle het probleem zelf wil zien en evt. een ander frame inbouwd als dat nodig mocht zijn. De vorige keer was ik mijn fiets bijna 4 weken kwijt maar nu komt hij na Donderdag (dan halen ze hem op) 3 dagen later weer terug brengen en dat alles gaat dan niet met de vrachtwagen maar met een spoed auto :p . Ook hebben ze al monteurs gereserveerd dus kunnen die er meteen aan beginnen.

Wat 'n service.
Zolang het maar opgelost wordt!!!

Groeten,
Rik
TWC PIJNENBURG
Gazelle

lior63
Forum-lid

lior63 17 jan 2008 17:15

De discussie suggereert dat het frame de schuld is.
Ik heb het gezeur gehad met een Koga. Ik heb er mee leren leven, succesievelijk alles wel zo'n beetje vervangen en uiteindelijk zat het in de pedalen, maar het klonk alsof het in het stuur zat.
Moet wel zeggen dat ik het probleem vaker hoor naarmate de onderdelen flexibeler worden, dus naarmate het aluminium lichter wordt, of er carbon gebruikt wordt.
Overigens doet een klodder montagepasta wonderen.

Plaats reactie