Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke banden voor het najaar en winter?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 08 sep 2007 13:24

Deze maand een uitgebreide test in Tour met een heel goed artikel. Winnaar Continental GP4000S, daarna Michelin Pro2Grip en Schwalbe Ultremo
What makes the boat go faster?

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 08 sep 2007 18:40

GP4000S was toch juist een achteruitgang tov de GP4000

webshop salden: http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=3206

thomas1974
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27

thomas1974 09 sep 2007 10:01

En de lekbestendigheid? Met het loopvlak geen problemen, echter tot nu toe 1 klapband in bocht, gat in de zijkant. De draden beginnen er al doorheen te komen na amper 300km. De zijkant lijkt me vrij dun voor wintergebruik.

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 12 sep 2007 18:11

vredestein fortezza quatrro tricomp. Zijn een dikke 30 gr per bandje zwaarder dan de gewone tricomp en dat voel je echt in het loopvlak , dat vele dikker is.

pepino
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 13 sep 2007 12:07

pepino 05 dec 2007 22:20

Wie van jullie rijdt met vittoria pavé? Die met die groene zijflanken.
Hebben deze voldoende grip op natte glibberige herfstwegen?
Onlangs met mijn vredestein fortezza tricomp bandjes onderuit gegaan.. Niet overdreven vlug in de bocht maar ik lag er toch bij! Bil geschaafd, linkerhand open, carbon shifters geschonden, stuurlint gescheurd, ...
En michelin pro grip? Is dat wat?

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 05 dec 2007 22:36

Ik rijd in de winter op Continental Grand prix omdat hij lang meegaat, zeer lekbestendig gebleken is tot nu toe en er makkelijk op en af gaat wat ik zeer belangrijk vind. Heb geen zin in geklungel om die band erop te krijgen in het donker als ik naar het werk rijd. In de zomer rijd ik dan met GP4000, bolt iets beter en is ook zeer lekbestendig. Als je de prijs echter in acht neemt: geen kwaad woord over de Grand prix.
Michelin komt er bij mij niet meer op. Telkens ik met Michelin gereden heb ben ik beduidend meer lek gereden dan met Continental of Vittoria. En dat was echt geen toeval.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 dec 2007 22:44

Gewoon niet te hard in sturen, netjes 1 lijn aanhouden, van je remmen afblijven en vooral niet schrikken.

De verschillen tussen de goede bandjes zijn miniem.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

vip32
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 jan 2007 10:30

vip32 07 jan 2008 23:33

Moustache schreef:De rolweerstand en de niet aanwezige "extra leklaag".
Het schijnt dat de rolweerstand aardig is afgenomen... en de lekbestendigheid ook!

Ik heb 3 mensen gesproken die ze bereden hebben en allemaal zijn ze weer teruggegaan naar de "normale" GP 4000. Ze reden lek bij bosjes.


onzin, in tour magazine van sept 2007 komen ze nog als testsieger uit de bus.
de 's' staat trouwens voor schwarz, voor de rest geen verschil met de gewone gp 4000's. gewoon goede bandjes.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jan 2008 00:02

De 'S' versie is wel degelijk anders dan de gewone GP4000. Deze 'S' komt volgens mij van "sport" oid. Bij de gewone GP's klopt het dan wel weer dat de 'S' voor "Schwarz" staat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 08 jan 2008 10:11

Een van de slechtste manieren om de lekbestendigheid te onderzoeken is naar ervaringen van andere mensen te luisteren. Ik bedoel, mijn broer rijdt zo'n 3000 km met een setje pro2 race zonder lek te rijden, een ander rijdt drie keer lek in de eerste 100 km en legt ze als waardeloos terzijde. En dan de 4000s en Ultremo bandjes met de zeer dichtgeweven laag en de bijbehorende hoge doorprikkracht... Ik weet niet hoe, maar mensen krijgen ze lek. Of het nu aan de velgen ligt, aan een te lage druk in de banden...

Oh ja: Ik rij achter met een oude Michelin Speedium voorband, en voor ligt nog de niet versleten Vittoria Evo. Die Michelin gaat gewoon niet lek, en de Vittoria ook niet, zolang het loopvlak nog bestaat. Ik wou eigenlijk een stel Rubino's voor in de winter, maar oude bandjes oprijden is goedkoper. In de lente gaan de 4000s bandjes eronder (goedkoopste in het rijtje 4000s, pro2 race, pro3race en Ultremo).

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 08 jan 2008 10:43

marcello schreef:En als je nu in de wintertijd ook op de racefiets doorgaat. Dan heb je ook weleens een sneeuwbui(tje) en soms een wegdek dat gladder is dan normaal.

Misschien heb je wel speciale bandjes voor dit soort weersomstandigheden?



Wat dacht je van een setje cyclocrossbandjes. Ideaal voor als het glad is of als er veel drek op de weg ligt. Goede grip. weinig lek en past goed tussen de raceremmetjes.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40114
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 jan 2008 10:51

CX bandjes?? Dat rijdt helemaal als een draak. Zaterdag nog 60km op mijn CX bandjes gereden (hard opgepompt), maar het rijdt echt niet lekker. Rolt zwaar en stuurt beduidend slechter in de bochten dan een normale band.
Net als wat AM al eerder in dit topic zei: gewoon je kop gebruiken, netjes de bocht insturen met een iets aangepaste snelheid en je vooral niet te druk maken.
Less is bore

Plaats reactie