Welke banden voor het najaar en winter?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Deze maand een uitgebreide test in Tour met een heel goed artikel. Winnaar Continental GP4000S, daarna Michelin Pro2Grip en Schwalbe Ultremo
What makes the boat go faster?
GP4000S was toch juist een achteruitgang tov de GP4000
webshop salden: http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=3206
webshop salden: http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=3206
-
- Forum-lid
- Berichten: 590
- Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27
En de lekbestendigheid? Met het loopvlak geen problemen, echter tot nu toe 1 klapband in bocht, gat in de zijkant. De draden beginnen er al doorheen te komen na amper 300km. De zijkant lijkt me vrij dun voor wintergebruik.
vredestein fortezza quatrro tricomp. Zijn een dikke 30 gr per bandje zwaarder dan de gewone tricomp en dat voel je echt in het loopvlak , dat vele dikker is.
Wie van jullie rijdt met vittoria pavé? Die met die groene zijflanken.
Hebben deze voldoende grip op natte glibberige herfstwegen?
Onlangs met mijn vredestein fortezza tricomp bandjes onderuit gegaan.. Niet overdreven vlug in de bocht maar ik lag er toch bij! Bil geschaafd, linkerhand open, carbon shifters geschonden, stuurlint gescheurd, ...
En michelin pro grip? Is dat wat?
Hebben deze voldoende grip op natte glibberige herfstwegen?
Onlangs met mijn vredestein fortezza tricomp bandjes onderuit gegaan.. Niet overdreven vlug in de bocht maar ik lag er toch bij! Bil geschaafd, linkerhand open, carbon shifters geschonden, stuurlint gescheurd, ...
En michelin pro grip? Is dat wat?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Ik rijd in de winter op Continental Grand prix omdat hij lang meegaat, zeer lekbestendig gebleken is tot nu toe en er makkelijk op en af gaat wat ik zeer belangrijk vind. Heb geen zin in geklungel om die band erop te krijgen in het donker als ik naar het werk rijd. In de zomer rijd ik dan met GP4000, bolt iets beter en is ook zeer lekbestendig. Als je de prijs echter in acht neemt: geen kwaad woord over de Grand prix.
Michelin komt er bij mij niet meer op. Telkens ik met Michelin gereden heb ben ik beduidend meer lek gereden dan met Continental of Vittoria. En dat was echt geen toeval.
Michelin komt er bij mij niet meer op. Telkens ik met Michelin gereden heb ben ik beduidend meer lek gereden dan met Continental of Vittoria. En dat was echt geen toeval.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Moustache schreef:De rolweerstand en de niet aanwezige "extra leklaag".
Het schijnt dat de rolweerstand aardig is afgenomen... en de lekbestendigheid ook!
Ik heb 3 mensen gesproken die ze bereden hebben en allemaal zijn ze weer teruggegaan naar de "normale" GP 4000. Ze reden lek bij bosjes.
onzin, in tour magazine van sept 2007 komen ze nog als testsieger uit de bus.
de 's' staat trouwens voor schwarz, voor de rest geen verschil met de gewone gp 4000's. gewoon goede bandjes.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Een van de slechtste manieren om de lekbestendigheid te onderzoeken is naar ervaringen van andere mensen te luisteren. Ik bedoel, mijn broer rijdt zo'n 3000 km met een setje pro2 race zonder lek te rijden, een ander rijdt drie keer lek in de eerste 100 km en legt ze als waardeloos terzijde. En dan de 4000s en Ultremo bandjes met de zeer dichtgeweven laag en de bijbehorende hoge doorprikkracht... Ik weet niet hoe, maar mensen krijgen ze lek. Of het nu aan de velgen ligt, aan een te lage druk in de banden...
Oh ja: Ik rij achter met een oude Michelin Speedium voorband, en voor ligt nog de niet versleten Vittoria Evo. Die Michelin gaat gewoon niet lek, en de Vittoria ook niet, zolang het loopvlak nog bestaat. Ik wou eigenlijk een stel Rubino's voor in de winter, maar oude bandjes oprijden is goedkoper. In de lente gaan de 4000s bandjes eronder (goedkoopste in het rijtje 4000s, pro2 race, pro3race en Ultremo).
Oh ja: Ik rij achter met een oude Michelin Speedium voorband, en voor ligt nog de niet versleten Vittoria Evo. Die Michelin gaat gewoon niet lek, en de Vittoria ook niet, zolang het loopvlak nog bestaat. Ik wou eigenlijk een stel Rubino's voor in de winter, maar oude bandjes oprijden is goedkoper. In de lente gaan de 4000s bandjes eronder (goedkoopste in het rijtje 4000s, pro2 race, pro3race en Ultremo).
marcello schreef:En als je nu in de wintertijd ook op de racefiets doorgaat. Dan heb je ook weleens een sneeuwbui(tje) en soms een wegdek dat gladder is dan normaal.
Misschien heb je wel speciale bandjes voor dit soort weersomstandigheden?
Wat dacht je van een setje cyclocrossbandjes. Ideaal voor als het glad is of als er veel drek op de weg ligt. Goede grip. weinig lek en past goed tussen de raceremmetjes.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40114
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
CX bandjes?? Dat rijdt helemaal als een draak. Zaterdag nog 60km op mijn CX bandjes gereden (hard opgepompt), maar het rijdt echt niet lekker. Rolt zwaar en stuurt beduidend slechter in de bochten dan een normale band.
Net als wat AM al eerder in dit topic zei: gewoon je kop gebruiken, netjes de bocht insturen met een iets aangepaste snelheid en je vooral niet te druk maken.
Net als wat AM al eerder in dit topic zei: gewoon je kop gebruiken, netjes de bocht insturen met een iets aangepaste snelheid en je vooral niet te druk maken.
Less is bore