Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Verlichting

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 sep 2007 14:05

De Led lampjes van Dinotte zijn voor op de weg ook wel mooi:
http://www.dinottelighting.com/ProductLines.htm
Zo'n 500L is wel leuk, maar niet voor op de weg, je verblindt alles en iedereen er mee. Ik heb op dit moment een 9 euro Halfords (gloei)lampje in gebruik, maar met een volledig ander binnenwerk. Ligt een moderne hoog vermogens led in die ik op bijna 3 Watt aanstuur (max is 4 Watt), 2 Li-ion cellen erin gepropt en het ding geeft meer dan 5 uur ligt. Voor op de weg geeft 't meer dan genoeg licht, groot licht wordt netjes voor me uitgezet. Dit is al volledig onvergelijkbaar met bijv een Cateye halogeen lamp die op AA's werkt, daarmee heb je net een klein geel vlekje voor je, terwijl je een veel grotere bundel heb (die ook de berm belicht) en veel feller is. Goedkoop is 't echter niet, dit lampje was nog 60 euro aan onderdelen + een paar uur werk. (qua accuduur en lichtopbrengst vergelijkbaar commercieel alternatief zou wel iets ander prijskaartje aan zitten, min €200, maar dan heb je wel een mooiere en degelijkere behuizing).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 sep 2007 14:59

Sharkman schreef: Ik zou altijd voor Lupine gaan aangezien dit merk al jaren op de markt is, de modellen dimbaar zijn en nalevering van alle noodzakelijke onderdelen nooit een probleem. .

Waar zijn die te koop?
Less is bore

sharkman
Forum-lid

sharkman 02 sep 2007 17:36

Je weet mijn mailadres :-)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 sep 2007 17:40

LOL! Geen fatsoenlijke, geregisteerde webshops? ;-)
Less is bore

sharkman
Forum-lid

sharkman 02 sep 2007 18:26

Oh jawel, maar helaas niet in Nederland (de systemen mogen officieel niet worden verkocht, ook niet in Duitsland waar ze worden verkocht als kampeerlampen om onder de wet uit te komen.
Als je betrouwbare adressen wilt hebben mail je maar, alles binnen een dag of 2 in huis.

speric
Forum-lid HC

speric 03 sep 2007 15:08

In UK is dit allemaal gewoon te krijgen..

splash
Forum-lid

splash 06 sep 2007 13:54

Ik heb een wiel met naafdynamo gebouwd. Voor op de weg zeker en vast goed genoeg.
Als je echt het veld wilt induiken, zou ik dit combineren met een hoofdlamp, en voor de rest rijden maar

sharkman
Forum-lid

sharkman 06 sep 2007 15:04

"In UK is dit allemaal gewoon te krijgen.. "

klopt maar als de douane lastig wil zijn nemen ze het gewoon in beslag. Reden waarom ik het niet promoot is dat dit spul zwaar illegaal is en je gewoon een boete riskeerd. Als iemand het dan willens en wetens toch gebruikt is het prima maar doorverkopen is wat dubieus.

Radardetectoren zijn ook nog gewoon bestelbaar/leverbaar maar die zijn ook het illegale circuit ingedoken.....

speric
Forum-lid HC

speric 06 sep 2007 15:35

Als je het goed afsteld zal het toch niet zo'n vaart lopen met die bekeuring ? . Wel een mooi verhaal trouwens. " lampje op de fiets was niet goed "

Zolang jij erbij zegt dat ze dit risico lopen, dan is het de keuze vd mens zelf toch ?

toni
Forum-lid

toni 06 sep 2007 15:46

Scepticus schreef:Shimano maakt zeer redelijke en SON zeer goede naafdynamo's die ook op de racefiets of mountainbike te gebruiken zijn :)

Ik overwoog zelf ook om over te gaan op een verlichtingsset van SON. Wat blijkt; die dynamo geeft maximaal 3W af en dat is (voor mij) niet voldoende. Kijk maar eens naar de volgende link:

http://www.enhydralutris.de/Fahrrad/Gon ... llung.html

Daarmee kan de lichtopbrengst van verschillende verlichtingssetjes naast elkaar worden vergleken. De bovenste plaatjes links en rechts betreffen een SON naafdynamo in combinatie met een E6 koplamp.

Ik gebruik momenteel een Sigma mirage set. Die SON naafdynamo komt daar nog niet eens bij in de buurt! Na wat modificaties ben ik redelijk tevreden over se Sigma verlichtingsset en de lichtopbrengst is met 5W voldoende.

sharkman
Forum-lid

sharkman 06 sep 2007 18:06

Je weet waar ik woon Speric, en met de Xenon setup die ik had i.c.m. de passubio helmlamp had ik voldoende licht om vanaf mijn huis tot het einde van de straat alles in daglicht te zetten (en dan wel een zonnige dag :-)
Ik ben twee keer staande gehouden. Eenmaal met een flinke preek en eenmaal kon ik net op tijd dimmen maar eigenlijk heb ik de Xenon gewoon weggedaan omdat ik het niet helemaal fair meer vond ten opzichte van tegenliggers (ander forumlid kwam ik tegen en die gaf aan de eerder paar minuten (ondanks zijn sigma) helemaal niets meer te zien.....

borgmonster
Forum-lid

Gebruikersavatar borgmonster 07 sep 2007 14:29

Op www.m-gineering.nl wordt een uitgebreide uitleg gegeven over de SON naafdynamo's. Je kunt er zeer zeker ook dubbele koplampen op zetten. Zie in de linkerkolom van die site een uitgebreid navigatievenster. Met name het deel "12 Volt" in het Son-deel ( www.m-gineering.nl/son12v.htm ) is interessant voor degenen die denken dat de Son niet op 6 Watt te bedrijven is.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Plaats reactie