Mh2d 2007. Het maximaal aantal deelnemers is bereikt!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
[quote="paulusR3"]
Belachelijk dat ze daar een georganiseerde tocht over heen sturen!
[/quote]
Dat is wel erg overdreven. Zo erg is dat ding nu ook weer niet:
Ter vergelijking de Keutenberg:
Ik ben dan wel niet helemaal de gemiddelde deelnemer, maar ik had geen enkel probleem op met 39-23 boven te komen. De klim is wel knap steil en fietst niet lekker, maar er zijn genoeg vergelijkbare klimmen. In LBL rijd iedereen toch ook over de Redoute?
Belachelijk dat ze daar een georganiseerde tocht over heen sturen!
[/quote]
Dat is wel erg overdreven. Zo erg is dat ding nu ook weer niet:
Ter vergelijking de Keutenberg:
Ik ben dan wel niet helemaal de gemiddelde deelnemer, maar ik had geen enkel probleem op met 39-23 boven te komen. De klim is wel knap steil en fietst niet lekker, maar er zijn genoeg vergelijkbare klimmen. In LBL rijd iedereen toch ook over de Redoute?
De redoute is niet te vergelijken met deze klim. Daar heb je twee steile stukken over minder dan 200m, het eerste met een max naar 20%, het tweede met een max naar 17. Tussen de twee is er een hectometer aan 9% 'herstel'. De Tesny heeft een steil stuk van 700m met een steilste stuk van 22% (aan het begin) en verderop nog een paar keer tot aan 20%. Bovendien zeer smal en slecht wegdek. Misschien leuk voor de liefhebber, maar voor de doorsnee toerrijder net ietsje te. Dat er velen te voet stonden zegt genoeg....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rue de Tesny was niet mals. Heb daar eigenlijk alleen maar mensen zien lopen (wel goed voor je ego;))
weet iemand hoe dat klimmetje daarvoor heet, met die klinkers/kinderkopjes? Die was heerlijk om naar boven te rousen!
weet iemand hoe dat klimmetje daarvoor heet, met die klinkers/kinderkopjes? Die was heerlijk om naar boven te rousen!
Opgeven is geen optie!
Zelf heb ik er één zien afstappen, verder een onverwacht zware klim zo aan t begin.
k had m nog nooit gedaan; daarom juist wel leuk.
Organisatie was zeker weer prima en behalve een enkele keer een verkeerde pijl gebruikt (tijdens de gezamelijk 120/160 route een enkele keer alleen een bordje met blauwe pijl ipv blauw/rood) was ie zeker goed bewegwijzert.
Van mij mogen er wel wat minder stops zijn; 4 op 160km, 2 lijkt mij voldoende.
Wel wat off-topic; tijdens de klimmen m'n CS400 op altitude view laten staand en die gaf bij Rue Tesny toch echt hele stukken aan van 17/18/19% (op t mindere middenstuk gaf ie 13à14% aan) , best een aardige afwijking als ik bovenstaande afbeelding ermee vergelijk.
k had m nog nooit gedaan; daarom juist wel leuk.
Organisatie was zeker weer prima en behalve een enkele keer een verkeerde pijl gebruikt (tijdens de gezamelijk 120/160 route een enkele keer alleen een bordje met blauwe pijl ipv blauw/rood) was ie zeker goed bewegwijzert.
Van mij mogen er wel wat minder stops zijn; 4 op 160km, 2 lijkt mij voldoende.
Wel wat off-topic; tijdens de klimmen m'n CS400 op altitude view laten staand en die gaf bij Rue Tesny toch echt hele stukken aan van 17/18/19% (op t mindere middenstuk gaf ie 13à14% aan) , best een aardige afwijking als ik bovenstaande afbeelding ermee vergelijk.
Bovenstaande afbeelding geeft gemiddelde percentages over 100m.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="arjan916"]
[/quote]
Had je soms een 26" voorwiel gemonteerd?
Ik ben een redelijke klimmer en ondanks dat ik links van de weg (nou ja weg) de meesten voorbij stak vond ik het toch echt wel beulswerk om boven te komen. Deze was qua 'Harken' vergelijkbaar met de Col de Hezalles (23%) tijdens de Reuzen van de Ardennen, echter zat daar op het stijlste stuk nog een flink fenijnige haarspeldbocht in. Het 2e gedeelte was daar trouwens ook beter te doen.
Het mooiste vond ik toch wel al dat gekraak van het schakelen en daarbij het gevloek en getier aan het begin van de klim door iedereen. Naarmate ik me op de helft van de klim bevond werd het steeds stiller, en hoorde je alleen nog maar zwaar gehijg om je heen en zag je tientallen naast hun fietslopen, wat ook geen pretje is lijkt me met die schoenplaatjes.
[/quote]
Had je soms een 26" voorwiel gemonteerd?
Ik ben een redelijke klimmer en ondanks dat ik links van de weg (nou ja weg) de meesten voorbij stak vond ik het toch echt wel beulswerk om boven te komen. Deze was qua 'Harken' vergelijkbaar met de Col de Hezalles (23%) tijdens de Reuzen van de Ardennen, echter zat daar op het stijlste stuk nog een flink fenijnige haarspeldbocht in. Het 2e gedeelte was daar trouwens ook beter te doen.
Het mooiste vond ik toch wel al dat gekraak van het schakelen en daarbij het gevloek en getier aan het begin van de klim door iedereen. Naarmate ik me op de helft van de klim bevond werd het steeds stiller, en hoorde je alleen nog maar zwaar gehijg om je heen en zag je tientallen naast hun fietslopen, wat ook geen pretje is lijkt me met die schoenplaatjes.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."
-
- Forum-lid HC
De klim met de klinkertjes noemen wij de Kasseiberg van Dalhem, volgens de organisatie heet het Cote de Dalhem en de straat heet Rue du General thijs. Een gezelige bruiloft was dat daar met 10.000 fietsers. Ik rij deze ik wel vaker op en ik vind het een peuleschil bij de rue de Tesny.
Ik denk trouwens dat de meeste lopers zich gewoon vergist hadden in de Tesny, als je in het begin volle bak rijdt dan is het na een paar honderd meter gedaan met de luchtvoorraad en weten de mensen met hartslagmeter wat hun maximaal hartslag is.
Ik zag het een beetje aankomen op mijn Garmin en ben daarom rustig aan begonnen, met 34/25 wordt het dan meer een technische exercitie. Ik had dan ook meer moeite om de afstappers en de lopers te ontwijken en het voorwiel op de grond te houden dan dat ik kracht te kort kwam. Desalniettemin kan ik me niet herinneren dat ik ooit een steilere berg ben opgereden.
Ik denk trouwens dat de meeste lopers zich gewoon vergist hadden in de Tesny, als je in het begin volle bak rijdt dan is het na een paar honderd meter gedaan met de luchtvoorraad en weten de mensen met hartslagmeter wat hun maximaal hartslag is.
Ik zag het een beetje aankomen op mijn Garmin en ben daarom rustig aan begonnen, met 34/25 wordt het dan meer een technische exercitie. Ik had dan ook meer moeite om de afstappers en de lopers te ontwijken en het voorwiel op de grond te houden dan dat ik kracht te kort kwam. Desalniettemin kan ik me niet herinneren dat ik ooit een steilere berg ben opgereden.
[quote="ericpeters"]Ik zag het een beetje aankomen op mijn Garmin en ben daarom rustig aan begonnen, met 34/25 wordt het dan meer een technische exercitie. Ik had dan ook meer moeite om de afstappers en de lopers te ontwijken en het voorwiel op de grond te houden dan dat ik kracht te kort kwam. Desalniettemin kan ik me niet herinneren dat ik ooit een steilere berg ben opgereden. [/quote]
Moch je er plezier aan beleeft hebben; in de vallei van de Vesder zijn nog wel meer van dit soort puisten te vinden.....
Moch je er plezier aan beleeft hebben; in de vallei van de Vesder zijn nog wel meer van dit soort puisten te vinden.....
[quote="baswolfs"]Ons KB groepje heeft vandaag de 120 km gereden. Zonder Tesny weliswaar, maar een prachtige tocht. Een compliment voor de organisatie. Prima routes (verkeersluw en bergop), vriendelijke verkeersregelaars en een goede bevoorrading. Niets dan lof voor de mannen en vrouwen die het weer mogelijk maakten!
Het was duidelijk dat deze tocht uitgezet is door liefhebbers.
groet,
Bas[/quote]
Rue Tesny zat toch echt ook in de 120 km, hoor!
En over de organisatie meer dan lof. Maar ook de deelnemers hebben zich goed gedragen. Bij de bevoorradingen geen troep zien liggen en ook onderwerg niet. Ik heb één keer de AGR gereden en dat is wel anders.
Sinds 4 jaar MH2D, die vind ik veel prettiger om te rijden. Geen gejakker, want geen tijdchip. En zoals ik al schreef, geen troep onderweg.
Het was duidelijk dat deze tocht uitgezet is door liefhebbers.
groet,
Bas[/quote]
Rue Tesny zat toch echt ook in de 120 km, hoor!
En over de organisatie meer dan lof. Maar ook de deelnemers hebben zich goed gedragen. Bij de bevoorradingen geen troep zien liggen en ook onderwerg niet. Ik heb één keer de AGR gereden en dat is wel anders.
Sinds 4 jaar MH2D, die vind ik veel prettiger om te rijden. Geen gejakker, want geen tijdchip. En zoals ik al schreef, geen troep onderweg.