trek madone 5.2 of scott cr pro
-
- Forum-lid
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
jellesch schreef:for the record :
scott CR1 weegt minstens 7,4 kilo terwijl de nieuwe madone 5.5 er maar 7 weegt.
Hoe kan je die gewichten nu stellen? Een CR1 kan makkelijk onder de 6 kg. Bovenstaande CR1 zal niet zo licht zijn, maar dat komt vooral door de wielen. Maar dat beetje gewicht betaald zich dubbel en dwars terug in aerodynamische winst.
Je moet niet alles geloven wat Trek zegt, ik geloof die gewichten pas als ik ze aan een weegschaal heb zien hangen.
Welke vind je mooier? Dat lijkt me belangrijk, anders heb je straks een dure fiets gekocht en had je toch liever die andere gehad.hansdevos schreef:ivm aanschaf nieuwe racefiets kan ik moeilijk kiezen tussen de scott cr 1 pro en de madone 5.2 van 2008
belangrijkste argument is de bracketstijfheid van de madone van 40 tov van 48 van de scott.
kan iemand mij uitleggen of dit verschil iets uitmaakt in het rijden en wat precies?
ik ben 1 m 73 lang en weeg 72 kg
de fiets wordt gebruikt voor (lange) toertochten
Voor mij zou dit een kinderlijk eenvoudig dilemma zijn: de Scott zonder een seconde twijfel.
Hans, koop inderdaad wat je het liefste ziet, ik rij al jaren met een Madone en ga nu een 5.2 pro (2008) kopen. Ik vind dat ze super rijden, de cr1 zal dan wel lichter en stijver zijn een beter rijgedrag hebben enz... Maar so what, ik denk niet dat je de TdF wil winnen...en dan nog...aan de madone zal het niet liggen.
En, er rijden al zoveel cr1's rond...
Nu even serieus, ik koop een Madone omdat het goede en degelijke fietsen zijn, trek geeft een goede garantie, ik vind ze mooi, ze rijden goed en vooral de beste FM hier in mijn buurt verkoopt Trek en geen Scott.
En, er rijden al zoveel cr1's rond...
Nu even serieus, ik koop een Madone omdat het goede en degelijke fietsen zijn, trek geeft een goede garantie, ik vind ze mooi, ze rijden goed en vooral de beste FM hier in mijn buurt verkoopt Trek en geen Scott.
sharkman ; onduidelijk is voor mij of je opmerking betrekking heeft op de trek madone 5.2 van 2007 of die van 2008. dat maakt m.i. wel enig verschil uit
je verwacht binnenkort een nieuwe (witte) cr 1 op de markt? waneer gaat dat komen ?
Hans
je verwacht binnenkort een nieuwe (witte) cr 1 op de markt? waneer gaat dat komen ?
Hans