Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon experience

kikkie
Forum-lid

kikkie 05 aug 2007 02:33

@gillio: ik snap jouw frustratie heel goed. maar als jij in een opel garage werkt ga je toch geen reparatie orders de deur wijzen omdat men in een smart rijdt die toevallig net besloten hebben hun auto's denkel via het web te verkopen?

het is idd niet fair om bij een winkel service en uitleg te vragen en vervolgens die informatie gebruikt om bij een "no-service" bedrijf je waar aan te schaffen. maar je kunt er ook weer nite van uitgaan dat elke canyon rijder zich aan dit soort praktijken schuldig maakt.

ik vind het hele mooie fietsen en de afmontage is erg mooi. daarbij heb ik de vrijheid om te kopen wat ik wil, en als mijn FM de reparaties niet wil doen, laat ik het door een ander doen die wel geld wil verdienen.

we moeten trouwens ook niet doen alsof FM's zieleige schaapjes zijn. het zijn ondernemers die geld verdienen door anderen een service te verlenen. net als op elke markt moeten de FMs evolueren met de markt mee. "wel goed genoeg voor de kleine dingen maar niet voor verkoop" is natuurlijk een non-argument. als je geen winst kan meken met wat je doet moet je het anders aanpakken.

oorzaak/gevolg: oorzaak: men (de gewone man) gaat fietsen zonder service kopen.... gevolg: een fietsenmaker moet zn geld gaan verdienen met reparaties.

(hiermee praat ik overigens het "gebruikemaken van services" niet goed, ik zie het als diefstal, in vol bewustzijn diensten gebruiken zonder ervoor te betalen)

just my 2 cents
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

rene1
Forum-lid

rene1 05 aug 2007 12:09

Ook ik begrijp je frustratie best Gillio. Maar de rondbellende klanten bellen jullie ook op en kunnen zo ook weer bij jullie terecht komenal er een interessant aanbod tussenzit. Kijk dus niet alleen naar de klanten die uiteindelijk niet voor je kiezen.
Ik probeer bij de koop van dure zaken overigens zeer actief geen "leuke band " op te bouwen met de verkoper omdat dit niets met het aan te schaffen artikel te maken heeft vind ik, maar het is misschien wel de sport voor een verkoper om daar doorheen te prikken en stiekum toch die band op te bouwen.

Plaats reactie