Geplaatst: 05 aug 2007 02:33
@gillio: ik snap jouw frustratie heel goed. maar als jij in een opel garage werkt ga je toch geen reparatie orders de deur wijzen omdat men in een smart rijdt die toevallig net besloten hebben hun auto's denkel via het web te verkopen?
het is idd niet fair om bij een winkel service en uitleg te vragen en vervolgens die informatie gebruikt om bij een "no-service" bedrijf je waar aan te schaffen. maar je kunt er ook weer nite van uitgaan dat elke canyon rijder zich aan dit soort praktijken schuldig maakt.
ik vind het hele mooie fietsen en de afmontage is erg mooi. daarbij heb ik de vrijheid om te kopen wat ik wil, en als mijn FM de reparaties niet wil doen, laat ik het door een ander doen die wel geld wil verdienen.
we moeten trouwens ook niet doen alsof FM's zieleige schaapjes zijn. het zijn ondernemers die geld verdienen door anderen een service te verlenen. net als op elke markt moeten de FMs evolueren met de markt mee. "wel goed genoeg voor de kleine dingen maar niet voor verkoop" is natuurlijk een non-argument. als je geen winst kan meken met wat je doet moet je het anders aanpakken.
oorzaak/gevolg: oorzaak: men (de gewone man) gaat fietsen zonder service kopen.... gevolg: een fietsenmaker moet zn geld gaan verdienen met reparaties.
(hiermee praat ik overigens het "gebruikemaken van services" niet goed, ik zie het als diefstal, in vol bewustzijn diensten gebruiken zonder ervoor te betalen)
just my 2 cents
het is idd niet fair om bij een winkel service en uitleg te vragen en vervolgens die informatie gebruikt om bij een "no-service" bedrijf je waar aan te schaffen. maar je kunt er ook weer nite van uitgaan dat elke canyon rijder zich aan dit soort praktijken schuldig maakt.
ik vind het hele mooie fietsen en de afmontage is erg mooi. daarbij heb ik de vrijheid om te kopen wat ik wil, en als mijn FM de reparaties niet wil doen, laat ik het door een ander doen die wel geld wil verdienen.
we moeten trouwens ook niet doen alsof FM's zieleige schaapjes zijn. het zijn ondernemers die geld verdienen door anderen een service te verlenen. net als op elke markt moeten de FMs evolueren met de markt mee. "wel goed genoeg voor de kleine dingen maar niet voor verkoop" is natuurlijk een non-argument. als je geen winst kan meken met wat je doet moet je het anders aanpakken.
oorzaak/gevolg: oorzaak: men (de gewone man) gaat fietsen zonder service kopen.... gevolg: een fietsenmaker moet zn geld gaan verdienen met reparaties.
(hiermee praat ik overigens het "gebruikemaken van services" niet goed, ik zie het als diefstal, in vol bewustzijn diensten gebruiken zonder ervoor te betalen)
just my 2 cents