waarom is vetpercentage belangrijk
Hallo,
Als ik een uurtje op de Tacx heb gefietst, geen zwaar verzet(39>16,18,soms 21)en de weerstand v/d Tacx(slope) op 2,3 of 4, heb ik zeg maar 770 Kcal verbrand.
Probeer zo hoog mogelijke trapfreq. aan te houden en hartslag niet meer dan 162 bpm, max. bij mij is rond de 180 bpm.
Hiermee probeer ik zo,n D1 training na te bootsen.
Doe ik dat goed, zo??
Al moet dat langer dan een uur, dacht ik.
Ik weeg zo'n 62 kg, in ieder geval was ik na het uurtje trappen, iets meer dan 60kg.
Verlies veel vocht, drinken bij de hand(2 liter).
Voor het trappen me vergeten te wegen.
Ben 1,67 cm en dus slank gebouwd.
Reactie's welkom,
b.v.d
yb
Als ik een uurtje op de Tacx heb gefietst, geen zwaar verzet(39>16,18,soms 21)en de weerstand v/d Tacx(slope) op 2,3 of 4, heb ik zeg maar 770 Kcal verbrand.
Probeer zo hoog mogelijke trapfreq. aan te houden en hartslag niet meer dan 162 bpm, max. bij mij is rond de 180 bpm.
Hiermee probeer ik zo,n D1 training na te bootsen.
Doe ik dat goed, zo??
Al moet dat langer dan een uur, dacht ik.
Ik weeg zo'n 62 kg, in ieder geval was ik na het uurtje trappen, iets meer dan 60kg.
Verlies veel vocht, drinken bij de hand(2 liter).
Voor het trappen me vergeten te wegen.
Ben 1,67 cm en dus slank gebouwd.
Reactie's welkom,
b.v.d
yb
[quote="W0uter"]IN vijf weken? Als je elke avond een bord spierversterkers neemt misschien, maar ik denk dat je je rijk rekent. Een vierpuntsmeting is jammer genoeg vrij onnauwkeurig..[/quote]
ik weet eigenlijk niet wat je met een vierpuntsmeting bedoeld, het is bij mij in ieder geval met een soort stuurje dat je in je handen moet houden gemeten. Het waren ook geen gewone vijf weken hoor. Zeer fanatiek en veelvuldig in het hooggebergte gefietst, dus wie weet is het toch waar
ik weet eigenlijk niet wat je met een vierpuntsmeting bedoeld, het is bij mij in ieder geval met een soort stuurje dat je in je handen moet houden gemeten. Het waren ook geen gewone vijf weken hoor. Zeer fanatiek en veelvuldig in het hooggebergte gefietst, dus wie weet is het toch waar
no pain no gain
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat is dus een weerstandsmeting en die zijn volledig onbetrouwbaar. Dat werkt net zo geweldig als weegschalen die vetpercentage aangeven. M'n huisgenoot had ook zo'n leuk ding gekocht, het onding blijft maar volhouden dat ik op 14% zit (de werkelijkheid zit op de helft als 't er niet onder is).
....zucht..... dus zelfs de fysio is niet meer te vertrouwen??? Waar moet dat toch heen?!
Misschien kunnen de deskundige heren dan zelf op het oog een oordeel vellen
http://img402.imageshack.us/img402/3499/img2737xt6.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/3499/img2737xt6.jpg
no pain no gain
[quote="campaioen"]....zucht..... dus zelfs de fysio is niet meer te vertrouwen??? Waar moet dat toch heen?!
http://img402.imageshack.us/img402/3499/img2737xt6.jpg[/quote]
Ik zie geen ''gefileerde'' kuiten, kan natuurlijk je spierbouw zijn.
Je armen vertonen wel enigzins spiercontouren, maar geen zichtbare aders.
Je bovenbenen zijn zeker gespierd, maar je rechterbeen zet flink aan, echt heel erg duidelijk herkenbre spiervormen zijn er niet.
Uiteraard is die van jouw geen beste foto, beetje donker, maar om een verschil aan te geven: ik had op dit moment 7,5 % vet. Daarbij moet ik zeggen dat ik ook ''bulk'' spieren heb, behoorlijke omvang, maar weinig contour een geen aders:
[img=http://img232.imageshack.us/img232/981/mtr2hc9.jpg]
http://img402.imageshack.us/img402/3499/img2737xt6.jpg[/quote]
Ik zie geen ''gefileerde'' kuiten, kan natuurlijk je spierbouw zijn.
Je armen vertonen wel enigzins spiercontouren, maar geen zichtbare aders.
Je bovenbenen zijn zeker gespierd, maar je rechterbeen zet flink aan, echt heel erg duidelijk herkenbre spiervormen zijn er niet.
Uiteraard is die van jouw geen beste foto, beetje donker, maar om een verschil aan te geven: ik had op dit moment 7,5 % vet. Daarbij moet ik zeggen dat ik ook ''bulk'' spieren heb, behoorlijke omvang, maar weinig contour een geen aders:
[img=http://img232.imageshack.us/img232/981/mtr2hc9.jpg]
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
-
- Forum-lid
@ yboli:
D1 zal voor jouw maximaal 145 bpm zijn, harder is niet nodig om vet te verbranden. Pas na 1 a 2 uur schakelt je lichaam om op vet, dus langere D1 trainingen gaan meer resultaat opleveren. Een effectieve D1 training duurt toch zeker meer dan 3 uur. Dit lijkt me op de Tacx nogal saai, dus als het kan lekker naar buiten.
D1 zal voor jouw maximaal 145 bpm zijn, harder is niet nodig om vet te verbranden. Pas na 1 a 2 uur schakelt je lichaam om op vet, dus langere D1 trainingen gaan meer resultaat opleveren. Een effectieve D1 training duurt toch zeker meer dan 3 uur. Dit lijkt me op de Tacx nogal saai, dus als het kan lekker naar buiten.
[quote="Thomas1974"]@ yboli:
D1 zal voor jouw maximaal 145 bpm zijn, harder is niet nodig om vet te verbranden. Pas na 1 a 2 uur schakelt je lichaam om op vet, dus langere D1 trainingen gaan meer resultaat opleveren. Een effectieve D1 training duurt toch zeker meer dan 3 uur. Dit lijkt me op de Tacx nogal saai, dus als het kan lekker naar buiten.[/quote]
Vetverbranding begint al na ongeveer 20 minuten. Ook een D1-training van 90 minuten kan al effectief zijn.
D1 zal voor jouw maximaal 145 bpm zijn, harder is niet nodig om vet te verbranden. Pas na 1 a 2 uur schakelt je lichaam om op vet, dus langere D1 trainingen gaan meer resultaat opleveren. Een effectieve D1 training duurt toch zeker meer dan 3 uur. Dit lijkt me op de Tacx nogal saai, dus als het kan lekker naar buiten.[/quote]
Vetverbranding begint al na ongeveer 20 minuten. Ook een D1-training van 90 minuten kan al effectief zijn.
[quote="CimeCaron"][quote="Thomas1974"]@ yboli:
[/quote]
Exact, en na 4 uur verminerd deze weer, grotendeels toe te schrijven aan vermoeidheid (in geval van een normale duurrit)
[/quote]
Exact, en na 4 uur verminerd deze weer, grotendeels toe te schrijven aan vermoeidheid (in geval van een normale duurrit)
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel
-
- Forum-lid
Jullie hebben gelijk. Was in de war met de koolhydraatvoorraad.