Pagina 3 van 15
Geplaatst: 17 aug 2007 11:23
door colnagofreak
Scepticus schreef:fdegrove schreef:
Ben toch heel benieuwd hoe die romeinse strijdwagenspaken in de windtunnel scoren....
Nog slechter dan Ksyriums lijkt me.... de vraag is alleen hoevéél slechter.
(zie net dat de R-Sys maar 16 spaken vóór heeft tegen de 18 van de Ksyrium ES en SL, dat scheelt dan misschien weer iets.)
Op
bike2build.nl staat trouwens wel dat de adviesprijs 1149 is, dat zijn verdorie 2532 ouderwetsche guldens!
Omrekenen naar guldens moet je maar niet meer doen, anders koop je niets meer!!!!!!!!
Geplaatst: 17 aug 2007 13:43
door lvgh
colnagofreak schreef:Scepticus schreef:fdegrove schreef:
Ben toch heel benieuwd hoe die romeinse strijdwagenspaken in de windtunnel scoren....
Nog slechter dan Ksyriums lijkt me.... de vraag is alleen hoevéél slechter.
(zie net dat de R-Sys maar 16 spaken vóór heeft tegen de 18 van de Ksyrium ES en SL, dat scheelt dan misschien weer iets.)
Op
bike2build.nl staat trouwens wel dat de adviesprijs 1149 is, dat zijn verdorie 2532 ouderwetsche guldens!
Omrekenen naar guldens moet je maar niet meer doen, anders koop je niets meer!!!!!!!!
Zeg dat wel..dan had ik gisteren geen nieuwe ketting laten leggen voor 113 gulden 50.
Voor 1100 euro zou ik trouwens ook zeker andere wielen kopen dan deze Mavics. Ze spreken mij totaal niet aan, op de een of andere manier.
Geplaatst: 17 aug 2007 16:01
door scepticus
Ik vind kettingen van f 43,96 al duur zat
Geplaatst: 18 aug 2007 13:56
door fdegrove
Hoi,
Trouwens...
Doet dat hele carbonspaak gedoe jullie niet denken aan de wielen die Mike Burrows ooit voor Giant ontwikkelde?
En dat Tra-Comp systeem, snapt iemand daar het voordeel van eigenlijk??
Ciao,
Geplaatst: 18 aug 2007 14:37
door tiest
fdegrove schreef:Hoi,
Trouwens...
Doet dat hele carbonspaak gedoe jullie niet denken aan de wielen die Mike Burrows ooit voor Giant ontwikkelde?
En dat Tra-Comp systeem, snapt iemand daar het voordeel van eigenlijk??
Ciao,
Geen flauw idee, Weet wel dat ik ze gister voor 1460 gram aan de haak heb gehangen.
Geplaatst: 18 aug 2007 14:43
door scepticus
Whoppaaa, 105 gram boven geclaimd gewicht :rolleye:
(of heb je ze met spanners gewogen?)
Geplaatst: 19 aug 2007 19:22
door tiest
Scepticus schreef:Whoppaaa, 105 gram boven geclaimd gewicht :rolleye:
(of heb je ze met spanners gewogen?)
Zonder spanners. Wel met info papiertje om de body. dus er mag nog 1 gram af
Geplaatst: 19 aug 2007 23:12
door composite
Jazekers....kortom 30 gram zwaarder dan een setje Shamal titanium's hier elders op het forum door Speric gewogen en geleverd.
Die Shamals kun je al vanaf 725 euro kopen....ik weet het dan wel moet ik zeggen.
Geplaatst: 19 nov 2007 14:15
door renes.
Composite schreef:Jazekers....kortom 30 gram zwaarder dan een setje Shamal titanium's hier elders op het forum door Speric gewogen en geleverd.
Die Shamals kun je al vanaf 725 euro kopen....ik weet het dan wel moet ik zeggen.
Makkelijke keuze dus. Ik heb de Sys en de Shamals allebei in dezelfde zaak in handen gehad en ook ik ga zonder twijfel voor de laatste.
Zeker na de eraringen met zowel de Eurus als de Ksyrium SL.
Zeker als het opgegeven gewicht er dan ook weer eens behoorlijk naast zit, hoewel het opgeeven gewicht niet vaak bij een wielset zal voorkomen.
Geplaatst: 19 nov 2007 15:25
door paulusr3
Ik heb de shamal's gezien voor € 660,- bij Rullobike.com (winkel in como, Italie) waar de campagnolo wielen zeer aantrekkelijk geprijsd zijn!!
Vind trouwens wel dat de R-sys wielen hier erg afgezeikt worden. En dat terwijl ze uitstekend uit de duitse Tour test kwamen (november nummer). Ik denk dat ze qua stijfheid één van de betere sets zijn op dit moment. Dit werd ook onderschreven door de testers van Tour, die altijd zeer kritisch zijn. Het gewicht was 1374 gram zonder snelspanners. Tja, en de aerodynamica.......wie van ons zal hier veel van merken?? Als je een lekker strak setje zoekt voor in de bergen, heb je hier perfecte wielen aan. Vergelijken met de shamal's is moeilijk zonder dezelfde test gegevens. Ik vind de shamal's zowieso wel mooier(tenminste de nieuwe titanium versie!)
Geplaatst: 19 nov 2007 15:27
door scepticus
paulusR3 schreef:Het gewicht was 1374 gram zonder snelspanners.
[...]
en de aerodynamica.......wie van ons zal hier veel van merken??
Ik denk dat je van die slechte aerodynamica meer nadeel hebt dan voordeel van het lage gewicht...
Geplaatst: 19 nov 2007 15:33
door lancev7
en dat lage gewicht is niet eens het daadwerkelijke gewicht, maar dat terzijde.