Geplaatst: 07 jul 2007 17:58
Ik schat dat je 1 à 1,5cm bij de balhoofdbuis moet rekenen voor die 2 cups van het niet-geïntegreerd balhoofd (in bovenstaande gevallen de Chris King). De hoogte van de balhoofdbuis bij Litespeed valt goed mee, en is niet supergroot; optisch lijkt die buis echter langer, omdat het niet zo breed en oversized is als bij veel carbon frames van tegenwoordig.
Ik heb vandaag m'n positie juist gezet op mijn Siena, en heb de tussenringen gehalveerd. Ziet er deftig uit zo!
Zonet heb ik er m'n eerste rit van zo'n tweetal uurtjes op zitten. Het is weer een uniek ervaring... m'n eerste rit in 2007 op een titanium (op die Blade reed ik dit jaar nog niet). En het wordt weer bevestigd hoe fijn het is op zo'n titanium fiets te rijden. De Siena rijdt verbazingwekkend zacht en filtert als geen ander frame de oneffenheden in het wegdek. Op een beton fietspad voelde ik niet de behoefte om op de asfalt rijbaan te wippen (ja, in Vlaanderen heb je zo'n absurde situaties waar het fietspad met minder comfortabel materiaal is aangelegd). Heel smooth allemaal... ik deed er ook goed aan de Tufo's van de Ventoux wielen te mikkeren en er de Lightweight/Conti-tubes op te leggen: écht een verbetering, en daar is het tubegevoel terug. Ik heb ook een paar korte bochtjes moeten nemen, uitwijken en dergelijke, en alles stuurde feilloos en als gegoten. Wow!
Comfort op deze fiets is echt optimaal, en dat had ik niet in die mate verwacht. Anderzijds moet ik nog even echt de stijfheid aan de tand voelen... 'k denk dat ik vooraan nog iets moet bijregelen: ofwel is het de snelspanner, of de voorvork, of bijstellen van m'n balhoofd.
Ik heb vandaag m'n positie juist gezet op mijn Siena, en heb de tussenringen gehalveerd. Ziet er deftig uit zo!
Zonet heb ik er m'n eerste rit van zo'n tweetal uurtjes op zitten. Het is weer een uniek ervaring... m'n eerste rit in 2007 op een titanium (op die Blade reed ik dit jaar nog niet). En het wordt weer bevestigd hoe fijn het is op zo'n titanium fiets te rijden. De Siena rijdt verbazingwekkend zacht en filtert als geen ander frame de oneffenheden in het wegdek. Op een beton fietspad voelde ik niet de behoefte om op de asfalt rijbaan te wippen (ja, in Vlaanderen heb je zo'n absurde situaties waar het fietspad met minder comfortabel materiaal is aangelegd). Heel smooth allemaal... ik deed er ook goed aan de Tufo's van de Ventoux wielen te mikkeren en er de Lightweight/Conti-tubes op te leggen: écht een verbetering, en daar is het tubegevoel terug. Ik heb ook een paar korte bochtjes moeten nemen, uitwijken en dergelijke, en alles stuurde feilloos en als gegoten. Wow!
Comfort op deze fiets is echt optimaal, en dat had ik niet in die mate verwacht. Anderzijds moet ik nog even echt de stijfheid aan de tand voelen... 'k denk dat ik vooraan nog iets moet bijregelen: ofwel is het de snelspanner, of de voorvork, of bijstellen van m'n balhoofd.