Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

SRAM Force ervaring

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 20 aug 2007 11:48

mooi man. Dat is goed om te horen.

Ik werd zondag aangesproken door iemand die mijn stuur even wilde voel en vroeg wat ik ervan vond. Toen kwam ook Sram ter sprake. Ik wist dat hij er ook mee rijdt, en zei dat ken je al.... waarop hij antwoorde, " maar jij hebt de oude "
Heb ik weer.....

longue
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 06 sep 2007 02:02

longue 06 sep 2007 02:09

Ik twijfel nog om een SRAM Force of een Ultegra SL te laten monteren op m'n nieuwe fiets. Na het lezen van al die goede dingen ben ik steeds meer overtuigd van de SRAM. :-)
Maar hoe zit het met de slijtage van de onderdelen (ketting, casette,...)? En is het vervangen van onderdelen gelijkaardig aan een shimanogroep?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 06 sep 2007 11:26

Ik reed met een ultegra ketting en dura-ace cassette. Heb nu een pc1090 ketting van Sram en die bevalt me erg goed. Is niet heel goedkoop, maar loopt super. En slijtage, hij lijkt zich redelijk te houden na 1500 km, volgens de slijtagemeter.
Casssette kan ik je helaas niks over zeggen omdat ik daar zelf niet mee hebt gereden.

En verder werken alle groepen, Sram, Campa Shimano hetzelfde om het maar zwart-wit te zeggen en het vervangen gaat ook hetzelfde. Als je shimano kan op bouwen, dan zullen de andere 2 merken je ook echt niet verrassen. Tuurlijk hebben ze allemaal hun eigen dingen, maar even de instructies doornemen en het moet echt wel lukken. Ben je niet zo handig, dan kan je altijd nog naar de LBS gaan.

Overigens zit er wel wat prijs- en kwaliteitsverschil tussen beide groepen die jij naast elkaar zet.

Ik ben erg gecharmeerd van Sram, voelt goed en duidelijk. Shimano vind ik iets te zacht eigenlijk en campa iets te hard, met name met terug schakelen.
Maar wie ben ik .. ;)
succes

maruc
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 sep 2006 21:23

maruc 07 sep 2007 01:24

hallo,
bij shimano kan je achter opschakelen met drie kransen tegelijk en bij campagnolo kan je op en afschakelen met meerdere kransen tegelijk kan zoiets ook bij sram?

maruc
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 sep 2006 21:23

maruc 01 nov 2007 08:55

ach laat maar zitten ik weet het al.
weet iemand welk aluminium stuur een dubbele kabelgroef heeft, en is er een ritchey stuur die dat heeft?

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 01 nov 2007 16:19

De meeste hebben dat wel hoor.
De ritchey stuurtjes ook, voor en achter. Maar je kan altijd de site van ritchey raadplegen.
Ook easton trouwens..

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 nov 2007 17:43

Ritchey WCS sturen hebben dat helemaal niet, die hebben alleen aan de voorkant een gleuf, Pro PLT ook alleen aan de voorkant. Met Campa doe ik gewoon altijd beide kabels voor langs, maar ik weet niet of dat met Sram ook goed gaat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 02 nov 2007 10:07

Ben ik dan zo in de war of zouden alleen die WCS dat niet hebben ?
Bij Sram kan ook als je de remkabel ( geloof ik,rechter) de kabel rechts van het stuur
naar beneden doen en onderlangs naar voren doen. Bij mijn wing stuur lopen ze beide onderlangs..

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 02 nov 2007 10:27

Even terug ontopic

Ik heb er een keer op gefietst op een fiets die met Sram Force was afgemonteerd
Toevallig de mooie carbonfiets van SpEric
En ik had spijt dat ik dat niet eerder had geprobeerd vind het veel fijner schakelen dan Shimano
Directer en preciezer
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 25 jan 2008 18:04

hoi,

ik ben net terug uit Zeist, daar was ik sram gaan uitproberen op de fiets van SpEric.
ik vind het heel fijn schakelen, heel direct en precies, je hoeft met het hendeltje niet te zoeken maar t is meteen raak zowel op als afschakelend. Het enige wat mij opviel is dat het rubber aan de hendels nogal "los" zat.

nogmaals heel erg bedank SpEric voor het uittesten.

jaap
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

Plaats reactie