Pagina 3 van 3
Geplaatst: 20 aug 2007 11:48
door speric
mooi man. Dat is goed om te horen.
Ik werd zondag aangesproken door iemand die mijn stuur even wilde voel en vroeg wat ik ervan vond. Toen kwam ook Sram ter sprake. Ik wist dat hij er ook mee rijdt, en zei dat ken je al.... waarop hij antwoorde, " maar jij hebt de oude "
Heb ik weer.....
Slijtage
Geplaatst: 06 sep 2007 02:09
door longue
Ik twijfel nog om een SRAM Force of een Ultegra SL te laten monteren op m'n nieuwe fiets. Na het lezen van al die goede dingen ben ik steeds meer overtuigd van de SRAM.
Maar hoe zit het met de slijtage van de onderdelen (ketting, casette,...)? En is het vervangen van onderdelen gelijkaardig aan een shimanogroep?
Geplaatst: 06 sep 2007 11:26
door speric
Ik reed met een ultegra ketting en dura-ace cassette. Heb nu een pc1090 ketting van Sram en die bevalt me erg goed. Is niet heel goedkoop, maar loopt super. En slijtage, hij lijkt zich redelijk te houden na 1500 km, volgens de slijtagemeter.
Casssette kan ik je helaas niks over zeggen omdat ik daar zelf niet mee hebt gereden.
En verder werken alle groepen, Sram, Campa Shimano hetzelfde om het maar zwart-wit te zeggen en het vervangen gaat ook hetzelfde. Als je shimano kan op bouwen, dan zullen de andere 2 merken je ook echt niet verrassen. Tuurlijk hebben ze allemaal hun eigen dingen, maar even de instructies doornemen en het moet echt wel lukken. Ben je niet zo handig, dan kan je altijd nog naar de LBS gaan.
Overigens zit er wel wat prijs- en kwaliteitsverschil tussen beide groepen die jij naast elkaar zet.
Ik ben erg gecharmeerd van Sram, voelt goed en duidelijk. Shimano vind ik iets te zacht eigenlijk en campa iets te hard, met name met terug schakelen.
Maar wie ben ik ..
succes
Geplaatst: 07 sep 2007 01:24
door maruc
hallo,
bij shimano kan je achter opschakelen met drie kransen tegelijk en bij campagnolo kan je op en afschakelen met meerdere kransen tegelijk kan zoiets ook bij sram?
Geplaatst: 01 nov 2007 08:55
door maruc
ach laat maar zitten ik weet het al.
weet iemand welk aluminium stuur een dubbele kabelgroef heeft, en is er een ritchey stuur die dat heeft?
Geplaatst: 01 nov 2007 16:19
door speric
De meeste hebben dat wel hoor.
De ritchey stuurtjes ook, voor en achter. Maar je kan altijd de site van ritchey raadplegen.
Ook easton trouwens..
Geplaatst: 01 nov 2007 17:43
door amclassic-fan
Ritchey WCS sturen hebben dat helemaal niet, die hebben alleen aan de voorkant een gleuf, Pro PLT ook alleen aan de voorkant. Met Campa doe ik gewoon altijd beide kabels voor langs, maar ik weet niet of dat met Sram ook goed gaat.
Geplaatst: 02 nov 2007 10:07
door speric
Ben ik dan zo in de war of zouden alleen die WCS dat niet hebben ?
Bij Sram kan ook als je de remkabel ( geloof ik,rechter) de kabel rechts van het stuur
naar beneden doen en onderlangs naar voren doen. Bij mijn wing stuur lopen ze beide onderlangs..
Geplaatst: 02 nov 2007 10:27
door drummie71
Even terug ontopic
Ik heb er een keer op gefietst op een fiets die met Sram Force was afgemonteerd
Toevallig de mooie carbonfiets van SpEric
En ik had spijt dat ik dat niet eerder had geprobeerd vind het veel fijner schakelen dan Shimano
Directer en preciezer
Geplaatst: 25 jan 2008 18:04
door jaapie91
hoi,
ik ben net terug uit Zeist, daar was ik sram gaan uitproberen op de fiets van SpEric.
ik vind het heel fijn schakelen, heel direct en precies, je hoeft met het hendeltje niet te zoeken maar t is meteen raak zowel op als afschakelend. Het enige wat mij opviel is dat het rubber aan de hendels nogal "los" zat.
nogmaals heel erg bedank SpEric voor het uittesten.
jaap