Pagina 3 van 3
Geplaatst: 07 jul 2008 13:18
door maurice
Ik helaas niet....:/
Geplaatst: 11 jul 2008 18:44
door ft
custom houdt in dit geval in: Traditioneel frame + buislengte afgestemd op lichaam (arm / been /lichaams lengte etc) Is volgens mij millimeterwerk vergeleken met standaard geometrie van bv de extralight welke ook traditioneel is.
De standaard framematen hebben sowieso al verschillende buisdiktes naar gelang de het formaat frame.
Geplaatst: 12 jul 2008 01:00
door ft
maurice schreef:Mooi FT!!
Zijn de kosten voor het in Amerika kopen mee of tegengevallen?
Voordat je eraan begint moet je natuurlijk wel even heel goed rekenen en van de slechts mogelijke situatie uitgaan (en dat is koopprijs + transport * 1,25)
Ben uiteindelijk EUR ~1100 goedkoper uitgekomen dan wanneer ik hetzelfde in NL zou hebben aangeschaft. Trek ik daar het mazzeltje af die ik bij invoer had dan blijft daar nog steeds EUR 900,= van over. Mijn inziens voldoende om daar wat tijd in te steken en een betrouwbare partner te vinden in de USA
Ik heb mijn handelaar belooft niet zijn naam te noemen om hassle te voorkomen van litespeed dealers maar als je zoekterm -litespeed merlin kestrel- googled vind je wel wat je zoekt. ABG interesseert het niets of je nu een frame in de US koopt of lokaal, een verkocht frame is een verkocht frame, ze hebben echter geen zin in zeurende dealers dat collega X loopt te stunten.
Succes
Geplaatst: 12 jul 2008 02:01
door amclassic-fan
Invoerheffing is wel wat meer dan 200 euro verschil op een dusdanig duur frame. Dat is op z'n minst 15% van de aanschafprijs die erover heen komt.
Geplaatst: 16 jul 2008 16:36
door ft
Amclassic-fan schreef:Invoerheffing is wel wat meer dan 200 euro verschil op een dusdanig duur frame. Dat is op z'n minst 15% van de aanschafprijs die erover heen komt.
Je bent wel heel kort door de bocht met conclusies trekken.
Ik heb een mazzeltje gehad. Ik heb wel degelijk invoerrechten moeten betalen, echter niet over het juiste/ volledige bedrag.
Indien je afgestudeerd RA bent, mag je wat mij betreft de boeken komen controleren. Dan zijn we van het welles nietes verhaal af.
Ik bespeur bij een aantal mensen wel een heeeel sterke aversie tegen "grijze" import. Komt dit door negatieve arvaringen? Prima, deel het met je mede collega fietsfanaten. Negatief "omdat het gewoon niet kan of waar kan zijn" dan vind ik dat geen bijdrage aan dit forum.
Zoals gezegd, ieder zal voor zich moeten berekenen/bepalen of dit loont of niet. Ik kan alleen mijn ervaringen met jullie delen en daar ben ik positief over. Nu de dollar/EUR richting de 1.60 kan het alleen maar beter worden.
Geplaatst: 16 jul 2008 23:36
door amclassic-fan
Ik heb niets tegen grijze import, ik doe 't zelf ook. Maar ik ga 't niet aanlopen moedigen, als ik soms mensen zie die een theoretisch voordeel kunnen halen van 300 euro op een fiets van 2500 euro... Dat loont gewoon de moeite niet, zeker niet omdat er gewoon invoerrechten en dergelijke overheen kan komen.
De douane belazeren gaat meestal wel goed, maar diegene die de foutieve waarde op de papieren zet blijft gewoon strafbaar. En valsheid in geschriften is toch wel een behoorlijk vergrijp.
Geplaatst: 18 jul 2008 19:49
door ft
ik ben het met je eens, dus goed rekenen voordat je eraan begint incl. de invoerbelasting.
Niet gaan klooien met tip-ex en dat soort zaken. Declarant kan naast factuur ook een bank/ creditcardafschrift verlangen. Dus indien je een fake factuur (laat) opmaken dan zal je ook je geldtransactie daarop aan moeten passen. Lastig dus en verkoper zit ook niet op dat gesjoemel te wachten.
Feitelijk ben je verplicht om aangifte te doen, zelf als het er bij de douane doorheen slipt. Is belastingontduiking dus strafbaar, al verwacht ik niet dat ze je met deze bedragen een paar dagen van de straat zullen halen en je trainingsschema daarmee in de war laten lopen.
Volgens mij biedt de huidige dollarkoers voldoende mogelijkheden + goed shoppen natuurlijk.