Single-speed
Ik zal ook even mijn singlespeed/fixed gear project posten. Het is een oud gazelle frame, die ik aan het opschuren ben (was 2 jaar geleden begonnen en toen ging het af en tou fout in de lak). Nu wil ik hem gaan spuiten (voorvork heb ik al een keer gedaan om te kijken hoe het resultaat was). Over de kleur ben ik ook nog niet uit.. Wit frame met chrome onderdelen (stuurpen, zadelpen, crank wielen) met wit stuurlint/zadel/bandjes of een leuke retro fluor kleur..
Of het nou een single speed of fixed gear wordt ben ik nog niet helemaal uit. Om de kosten laag te houden zeg ik neem een single speed, maar de toegevoegde waarde vind ik aan de andere kanten weer nihil t.o.v van een normale racefiets..
Ideeën, opmerkingen en suggesties zijn welkom, omdat ik ook nog niet zo helemaal 'in' de wereld van Singlespeed zit.
[img=http://img244.imageshack.us/img244/4848/dsc00100ds2.jpg]
Of het nou een single speed of fixed gear wordt ben ik nog niet helemaal uit. Om de kosten laag te houden zeg ik neem een single speed, maar de toegevoegde waarde vind ik aan de andere kanten weer nihil t.o.v van een normale racefiets..
Ideeën, opmerkingen en suggesties zijn welkom, omdat ik ook nog niet zo helemaal 'in' de wereld van Singlespeed zit.
[img=http://img244.imageshack.us/img244/4848/dsc00100ds2.jpg]
Anti-Spacers!
Na bijna een jaar zoeken, wachten en klussen is mijn fixie-projectje eindelijk klaar. Frame is een Colnago Super, gevonden op zolder bij een vriend die ik hielp verhuizen. Hij wou 'em bij het vuil zetten, ik had een ander plan...
Frame laten overspuiten met deels originele transfers (Transfers via marktplaats).
In tegenstelling tot veel fixed-projectjes heb ik alle kabelnokjes etc laten zitten, zodat ik er ooit nog een klassieke wegfiets van kan maken. (Voorlopig vind ik fixed rijden veel te leuk!)
Stuurpen, zadelpen en voorrem zijn Dura-Ace AX en zaten al op de fiets. Cinelli stuur zat er ook al op. Crank is een ongebruikte Dura-Ace uit begin jaren '90. Niet helemaal tijds-correct, maar wel mooi. Ook via marktplaats, voor een heel mooi prijsje. Olympus pedalen via Mario Verhoeven (www.defietsenmaker.nl), met regenboogriempjes !
Ook het zadel, Selle Italia Campionissimo, heb ik via marktplaats. De wielen tenslotte zijn de enige echt nieuwe onderdelen. Rigida dp18 met Miche Primato naven, gebouwd door Isaac bij Presto. Al met al is van mijn oorspronkelijke plan om heel low-budget te blijven weinig meer overgebleven (al heb ik nergens de hoofdprijs voor hoeven te betalen), maar het resultaat mag er zijn vind ik.
Before:
[img=http://img294.imageshack.us/img294/285/dsc02592sc6.jpg]
After, weer met bonusvraag (Welk bruggetje ):
[img=http://img207.imageshack.us/img207/792/dsc03134qt1.jpg]
De oorspronkelijke voorvork is ergens in het verfproces overleden, ergens op een zolder werd deze chromen gevonden, voor nop!
[img=http://img294.imageshack.us/img294/7855/dsc03137nh3.jpg]
Het 'verplichte' chain-line shot:
[img=http://img294.imageshack.us/img294/2162/dsc03139ds8.jpg]
En de voorrem, die ik verbazingwekkend weinig hoef te gebruiken, maar voor nood toch wel handig is (+ ik vind het ook wel een mooi ding, dus haal ik 'em er niet af):
[img=http://img411.imageshack.us/img411/5186/dsc03140pa6.jpg]
Frame laten overspuiten met deels originele transfers (Transfers via marktplaats).
In tegenstelling tot veel fixed-projectjes heb ik alle kabelnokjes etc laten zitten, zodat ik er ooit nog een klassieke wegfiets van kan maken. (Voorlopig vind ik fixed rijden veel te leuk!)
Stuurpen, zadelpen en voorrem zijn Dura-Ace AX en zaten al op de fiets. Cinelli stuur zat er ook al op. Crank is een ongebruikte Dura-Ace uit begin jaren '90. Niet helemaal tijds-correct, maar wel mooi. Ook via marktplaats, voor een heel mooi prijsje. Olympus pedalen via Mario Verhoeven (www.defietsenmaker.nl), met regenboogriempjes !
Ook het zadel, Selle Italia Campionissimo, heb ik via marktplaats. De wielen tenslotte zijn de enige echt nieuwe onderdelen. Rigida dp18 met Miche Primato naven, gebouwd door Isaac bij Presto. Al met al is van mijn oorspronkelijke plan om heel low-budget te blijven weinig meer overgebleven (al heb ik nergens de hoofdprijs voor hoeven te betalen), maar het resultaat mag er zijn vind ik.
Before:
[img=http://img294.imageshack.us/img294/285/dsc02592sc6.jpg]
After, weer met bonusvraag (Welk bruggetje ):
[img=http://img207.imageshack.us/img207/792/dsc03134qt1.jpg]
De oorspronkelijke voorvork is ergens in het verfproces overleden, ergens op een zolder werd deze chromen gevonden, voor nop!
[img=http://img294.imageshack.us/img294/7855/dsc03137nh3.jpg]
Het 'verplichte' chain-line shot:
[img=http://img294.imageshack.us/img294/2162/dsc03139ds8.jpg]
En de voorrem, die ik verbazingwekkend weinig hoef te gebruiken, maar voor nood toch wel handig is (+ ik vind het ook wel een mooi ding, dus haal ik 'em er niet af):
[img=http://img411.imageshack.us/img411/5186/dsc03140pa6.jpg]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
echt een 'super' colnago! heel mooi!
welke verzet draai je nu?
welke verzet draai je nu?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®