Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

hoe titanium frame afmonteren ?

casran
Forum-lid HC

casran 21 jun 2007 10:26

Livio Livius schreef:Waar is DFL bidonhouder te krijgen te krijgen?

Geen idee. Dergelijke type houders moet je zowat overal kunnen krijgen.

Ik vind de Topeak Shuttle Cage SL wel mooi: http://www.topeak.com/2007/products/bot ... cagesl.php
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

w0uter
Forum-lid

w0uter 21 jun 2007 10:40

@ Casran, waarom geen SRAM? Ik zou dan wel de cranck vervangen ivm het gewicht) Je bent trouwens momenteel mijn droomfiets aan het opbouwen, dus ik zal je even mijn lijstje geven:

Groep: record of force
wielen: lightweight of reynolds
cranck: DEDA power (dat moet gruwelijk mooi staan!)
stuurpen en zadelpen: thomson (simpel, eenvoudige look)

Succes!

casran
Forum-lid HC

casran 21 jun 2007 11:36

W0uter schreef:@ Casran, waarom geen SRAM? Ik zou dan wel de cranck vervangen ivm het gewicht) Je bent trouwens momenteel mijn droomfiets aan het opbouwen, dus ik zal je even mijn lijstje geven:

Groep: record of force
wielen: lightweight of reynolds
cranck: DEDA power (dat moet gruwelijk mooi staan!)
stuurpen en zadelpen: thomson (simpel, eenvoudige look)

Succes!

Een SRM crankstel vervang je niet voor het gewicht. :D Met de montage van SRM en keuze voor een titanium frame heb je misschien wel door dat gewicht bij deze fiets geen factor is: dit moet een praktische fiets worden, een werkpaard!

Sram laat ik liever eerst de kinderziektes uitzweten. Ik heb een paar renners die ermee reden van nabij gevolgd, en de irritatie van de mechaniekers was niet uit de lucht... Ook even wachten op Sram Red.

Je brengt me wel op een goed idee met Thomson. Dat zou idd mooi staan op een titanium fiets. Hmmm...
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 jun 2007 11:50

Ik weiger te geloven dat Shimano echt een serieuze optie is voor jou Casran?

Anyway: ik zou gewoon voor Campa gaan, het zwart past er gewoon perfect bij en bovendien zijn de Shimano shifters zo enorm lomp (goed te zien op de foto van de Litespeed met Reynolds die je eerder postte).

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jun 2007 12:16

Ik zou niet voor Thomson gaan, ik vind het niet mooi passen bij het klassieke uiterlijk van een titanium frame. Als ik zelf zou moeten kiezen dan zou ik veel eerder gaan voor een Campa Record zadelpen (over prices, maar wel mooi) of Ritchey WCS zadelpen (zonder logo's natuurlijk). Een mooie rustige zwarte stuurpen, dus een F99 of een WCS (wederom natuurlijk zonder logo's). Ik denk dat ik het stuurlint en het zadel gewoon zwart zou houden en niet voor wit zou gaan, wel zo praktisch en anders wordt het misschien net wat 'patserig'.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 21 jun 2007 12:44

C a s r a n schreef:Je brengt me wel op een goed idee met Thomson. Dat zou idd mooi staan op een titanium fiets. Hmmm...

Gewoon doen! :d

[img=http://img244.imageshack.us/img244/6761/foto3xg5.jpg]

Overigens, als je de buizen van een Siena goed bekijkt, zie je dat het nou niet echt een heel klassiek uiterlijk betreft. En zeker niet met de getoonde decals (waarvan ik de meeste dan ook zou verwijderen...)

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 21 jun 2007 12:51

Amclassic-fan schreef:Ik zou niet voor Thomson gaan, ik vind het niet mooi passen bij het klassieke uiterlijk van een titanium frame.

Ik vind Thomson behoorlijk klassiek hoor! Tijdloos ontwerp, zeer hoogwaardig, redelijk kleinschalig geproduceerd, en wat dat betreft juist perfect passend bij een Litespeed. Veel mooier dan bijvoorbeeld het zoveelste designed-in-Italy/USA-made-in-Taiwan FSA pennetje.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

ilko
Forum-lid

ilko 21 jun 2007 13:01

Ik vind een Thomson op een Siena erg goed passen. Zou verder zeker voor het zwart in stuur, pen en lint gaan (zag dat je je racelite carbon al bij je vader gemonteerd had, hoewel een 26mm wrs beter oogt bij het frame). Om het zwart in je voorbouw te houden, zou ik voor ergo's gaan. Voor de eenheid in je drivetrain lijkt zilver me de beste optie. Wellicht op zoek naar zilveren Record derailleurs? Of DA met een shiftmate. Remmen idem, of 0G!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jun 2007 13:07

Ik vind Thomson een beetje een te lomp imago hebben, mooi voor op een mtb, maar niet op een titanium race frame. Pieter heeft een set-back pen nodig, Thomson heeft wel set-back pennen, maar die vind ik er niet bepaald klassiek uitzien met die bocht erin.

@Ilko, er zijn geen 10 speed Record derailleurs zonder carbon. De 9 speed Record had al carbon, die was zoals de Centaur er nu uitziet. Ik zou het overigens gewoon bij een kartonnen exemplaar houden, anders krijg je allemaal van die glimmende dingen die net niet bij elkaar passen omdat de kleur net wat anders is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ilko
Forum-lid

ilko 21 jun 2007 14:26

Tsja, over smaak valt niet te twisten. Ik ben met je eens dat de setback Thompsons geen schoonheidsprijs verdienen. Of je al dan niet setback nodig hebt, hang ook nog af van je frame geometrie, dus valt evt te bezien.

Ik dacht dat de 9v Records nog wel in zilver waren, maar niet dus. In dat geval zou ik voor DA gaan, maar goed da's mijn voorkeur.

casran
Forum-lid HC

casran 21 jun 2007 14:52

havana schreef:Ik weiger te geloven dat Shimano echt een serieuze optie is voor jou Casran?

Toch wel. Shimano is wel degelijk een optie... 't is alweer een tijdje geleden dat ik ermee reed, en hun DA groep is gewoon mooi en clean. Over de STI's valt te discussiëren, maar ze schakelen wel heel zacht en precies.

Wellicht ga ik hier toch maar voor Campa gaan, maar ik heb nog wel frames in bestelling... dus de Shimano piste kan ik daar wellicht bewandelen.

Amclassic-fan schreef:Ik zou niet voor Thomson gaan, ik vind het niet mooi passen bij het klassieke uiterlijk van een titanium frame. Als ik zelf zou moeten kiezen dan zou ik veel eerder gaan voor een Campa Record zadelpen (over prices, maar wel mooi) of Ritchey WCS zadelpen (zonder logo's natuurlijk). Een mooie rustige zwarte stuurpen, dus een F99 of een WCS (wederom natuurlijk zonder logo's). Ik denk dat ik het stuurlint en het zadel gewoon zwart zou houden en niet voor wit zou gaan, wel zo praktisch en anders wordt het misschien net wat 'patserig'.

Thomson vind ik wel een klassiek en mooi uiterlijk hebben! Ik hou enorm van hun stuurpen... 'k heb die leren appreciëren. De Masterpiece zadelpen komt er echter énkel op als ik geen setback nodig heb, en dat is wellicht het geval niet.

Alternatieven zijn dan AX Daedalus en Campa Record/Chorus zadelpen. Ritchey WCS is nooit echt m'n ding geweest, en zeker niet zo op de Litespeed, denk ik.

En ik twijfel echt wel over een wit stuurlint... is gewoon mooi op bijna elke fiets!

tiest
Forum-lid HC

tiest 21 jun 2007 16:32

C a s r a n schreef:
havana schreef:Ik weiger te geloven dat Shimano echt een serieuze optie is voor jou Casran?

Toch wel. Shimano is wel degelijk een optie... 't is alweer een tijdje geleden dat ik ermee reed, en hun DA groep is gewoon mooi en clean. Over de STI's valt te discussiëren, maar ze schakelen wel heel zacht en precies.

Wellicht ga ik hier toch maar voor Campa gaan, maar ik heb nog wel frames in bestelling... dus de Shimano piste kan ik daar wellicht bewandelen.

Thomson vind ik wel een klassiek en mooi uiterlijk hebben! Ik hou enorm van hun stuurpen... 'k heb die leren appreciëren. De Masterpiece zadelpen komt er echter énkel op als ik geen setback nodig heb, en dat is wellicht het geval niet.

Alternatieven zijn dan AX Daedalus en Campa Record/Chorus zadelpen. Ritchey WCS is nooit echt m'n ding geweest, en zeker niet zo op de Litespeed, denk ik.

En ik twijfel echt wel over een wit stuurlint... is gewoon mooi op bijna elke fiets!

Ik vind op elke fiets een wit stuurlint mooi (en geloof me bij moet bijna alles wit) maar op een tita fiets past het om één of andere reden gewoon niet. En tita fiets moet clean en simpel zijn. In mij ogen dus zwarte en simpel ogende componenten. Ik zou dan ook alleen de grote litespeed sticker op het frame laten zitten en de rest eraf halen. Ax daedalus is mooi, maar niet voor deze fiets. Vind die earo vorm niet mooi en zou de keuze dan op een europa laten vallen.
Of geen Ax

Plaats reactie