Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen rond het meer van Annecy

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 26 jun 2007 17:33

allee, als ik het hier zo een beetje volg: 't zal druk worden daar aan dat meer met al die forummers daar rondfietsen!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

w0uter
Forum-lid

w0uter 26 jun 2007 18:07

Ik denk het wel! Mijn vriendin en ik hebben besloten om ook die kant op te gaan. Waarschijnlijk naar de camping in Serraval. Knus zo met z'n allen!:p

intersantos
Forum-lid

intersantos 26 jun 2007 22:40

Misschien kunnen we de eerstvolgende forum-tocht wel in Annecy houden....:D

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 27 jun 2007 15:45

[quote="intersantos"]Misschien kunnen we de eerstvolgende forum-tocht wel in Annecy houden....:D[/quote]

eigenlijk, waarom niet? misschien valt er voor volgend jaar met een aantal leden iets af te spreken ergens in juni?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

gillio
Forum-lid

gillio 27 jun 2007 17:01

Hey wat leuk!!

I´m also there this weekend....:D

Ik heb wat op google gezocht en vond dit.

Mijn vrouwtje gaat ook mee, het zal met haar wel blauw worden wat we rijden denk ik. Ik ga zelf in de vroege morgen wel eens wat heftiger doen.

Misschien zie ik een van jullie daar nog.......

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 27 jun 2007 18:33

@Gillo: Die gids heb ik thuis. Te krijgen bij VVV's. Routes staan heel goed met bordjes aangegeven. Ideaal. Rood is voor de meeste mensen nog wel te doen (race iig).

gillio
Forum-lid

gillio 27 jun 2007 18:42

[quote="ponsteen"]@Gillo: Die gids heb ik thuis. Te krijgen bij VVV's. Routes staan heel goed met bordjes aangegeven. Ideaal. Rood is voor de meeste mensen nog wel te doen (race iig). [/quote]

Ok thanks... dat was inderdaad nog de vragen die ik had, m´n vrouwtje heeft n.l. een tourfiets 24 sp. en die ziet het helemaal zitten dus dat moet goed komen. Ik ga zelf achter m´n fiets een karretje hangen met twee hondjes en dan zien wel wel hoever we komen. Als ik iets zwarts ga doen dan laat ik de honden maar thuis geloof ik :D
Ook de bewegwijzering had ik niet zo veel vertrouwen in maar dat is dan ongegrond blijkbaar.

r.hilferink
Forum-lid

Gebruikersavatar r.hilferink 29 jun 2007 11:46

Ben net terug uit Doussard....
Het is inderdaad fantastisch (race)fietsen daar, het mooie is dat je inderdaad de keus hebt: glooiende heuvels tot aan hele pittige klimmen.
Met mijn 90 kg ben ik geen klimgeit maar met als kleinste verzet 36 voor en 27 achter heb ik het gevoel de juiste versnelling aan boord te hebben.
Ik zat op camping La Serraz (www.campinglaserraz.com) in een mobilehome. Helemaal in orde en voor een goede prijs (voorseizoen....)
In ongeveer twee weken net als vorig jaar weer bijna 700 km gefietst. Als je ongeveer 100-120 km wilt fietsen zijn allerlei mooie cols te bereiken. Bijvoorbeeld:

70 km:
Rondje meer inclusief de Forclaz (oostkant).
Doussard-Sevrier-Annecy-Talloires-Doussard-Vesonne-Col de la Forclaz-Talloires-Doussard
Leuk om mee te starten maar bij de Forclaz sta ik bijna geparkeerd (steil dus!)
100 km:
Semnoz en Col de Leschaux.
Doussard-Sevrier-Annecy-Semnoz(Cret de Chatillon)-Glapigny-La Motte en Bauges-La Chapelle St Maurice-St Eustache-Le Cruet-StJorioz-Doussard
Vanuit een lange klim, goed te doen met pittige stukken, restant is a la Limburg
100km:
Col des Aravis en Col de Bluffy en Col de la Forclaz (westkant).
Doussard-Faverges-Ugine-Hery-Flumet-Col des Aravis-La Clusaz-StJean de Sixt-Thones-Alex-Col de Bluffy-Col de la Forclaz-Vesonne Doussard.
Aravis is zeker te doen, Bluffy is van deze kant een pukkel en de Forclaz is te doen maar zoals iemand anders al zei zijn de laatste kms pittig
100 km:
Col de Tamie en Col du Frene en Col de Leschaux.
Doussard-Faverges-Col de Tamie-Frontenex-Gresy sur Isere-St Piere d'Albigny-Col du Frene-Le Chatelard-Pont de Lescheraines-Col de Leschaux-Sevrier-Doussard
De Tamie is goed te doen (tandje(s) over) de Frene is wat zwaarder maar te doen en Leschaux is als de Tamie
115 km:
Col du Marais en Col de Croix de Fry en Col de la Colombiere
Doussard-Faverges-St Ferreol-Serraval-Col du Marais-Les Clefs-Manigod-Croix Fry-La Clusaz-St Jean de Sixt-Le Grand Bornand-Col de la Colombiere-Le Grand Bornand-St Jean de Sixt-Thones-Alex-Veyrier-Talloires-Doussard
De Marais is zoals de Tamie en Leschaux, de Croix de Fry is 12 km en pittig en de Colombiere is voor mijn gevoel zoals de Aravis goed te doen.
115 km:
Col des Saisies en Col de Tamie
Doussard-Faverges-Ugine-Hery-Flumet-ND de Bellecombe-Col des Saisies-Les Saisies-Villard sur Doron-Albertville-D104!!-Col de Tamie-Faverges-Doussard
De Saisies is pittig, de Tamie van deze kant nog iets pittiger maar wel mooi!
110 km:
Col de L'Arpettaz-Col de L'Epine-Col de la Forclaz
Doussard-Faverges-Ugine-Col de L'Arpettaz-Hery-Ugine-Marlens-Col de L'Epine-Serraval-St Ferreol-Faverges-Vesonne-Col de la Forclaz (oostkant)-Talloires-Doussard
De Arpettaz is heel mooi maar ook heel pittig (zoals de Forclaz oostkant) de Epine is goed te doen maar de Forclaz is als afsluiter heavy!

Redelijk dichtbij zijn: Cormet de Roselend-Col de la Madeleine (met de fiets heen en weer zal toch neerkomen op meer dan 150 km)
Iets verder weg maar met de auto zeker bereikbaar: Glandon-Croix de Fer-Alpe D'Huez (dit jaar voor het eerst gereden in 1 uur en 5 minuten)-Galibier-Telegraphe

Het enige waarvan ik stond te kijken is dat er in mijn ogen weinig fietsenzaken te vinden zijn. Ik zag in Annecy langs de doorgaande weg langs het meer een soort verhuurbedrijf en tussen Annecy en Sevrier zag ik wel een wat grotere fietsenzaak maar dat was het wel voor de hele regio.

Henk, zou je misschien aan kunnen geven waar een goede fietsenzaak zit. Dan kan ik daar wellicht volgend jaar 'ns kijken voor een leuk regionale kledingsetje.

Aan ieder die in die regio gaar fietsen, veel plezier gewenst. Als het weer goed is gaat dat zeker lukken!!
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 08 jul 2007 22:35

Regionaal kledingsetje? Vergeet dat maar. Wellicht dat je 'n georganiseerde tocht rijdt en een truitje krijgt a la Ardechoise / PBP maar vergeet het anders maar. Soms zijn die tour-truitjes ook te koop bij bv Veloland in Epagny. In september is er weer de jaarlijkse tijdrit tegen de semnoz: http://perso.orange.fr/velo-club-annecy ... mpee07.pdf

Fietsenzaken zijn er genoeg maar niet echt interessant. Het zijn allemaal adviesprijsverkopers en ikzelf haal bijna alles via internet. 'n ultegra 9v casette bv koop ik voor 38€, ligt hier aan 57€ adviesprijs. Met veel pijn krijg je daar misschien 5% als toerist.

Maar inderdaad, het fietsen is hier geweldig. je opsomming is goed maar laten we zeggen slechts 30% van wat je zou kunnen doen! Als je hier maar 3 weken bent en rond de 100 km per keer wilt fietsen moet je keuzes maken... De Saisies ben ik dit jaar nog niet op geweest, niet omdat ik te lui ben maar omdat er zoveel te doen is. M'n teller staat momenteel op zo'n 6500km voor dit jaar....

Mijn trainingen op bikeplanner.com

antoni
Forum-lid

Gebruikersavatar antoni 15 jul 2007 23:08

Vanaf 2 augustus ben ik ook voor +/- 3 weken van de partij :). Ik zit op camping Le Cretoux in St. Jorioz, tenminste als er plaats is.
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

gillio
Forum-lid

gillio 16 jul 2007 18:15

Nou ik ben net terug maar niet uit Aix les Bains waar we naar toe wilden. We zijn daar twee dagen geweest en hebben alleen maar een rondje rond Lac de Bourget gedaan. Het weer was veel te slecht.

We zijn meer naar het zuiden naar de Grand Canyon gegaan, die heb ik gefietst, vervolgens zijn we naar de Ardesch gegaan en daar hebben we nog wat gefietst o.a. Gorges de L´ardesch. Het was niet de fietsvakantie die ik me had voorgesteld maar goed volgende keer beter....

intersantos
Forum-lid

intersantos 23 jul 2007 14:35

Ook zojuist terug uit Annecy, standplaats St Jorioz. Wat een ongelooflijk mooie omgeving, perfecte combinatie van fietsen en vakantie. HenkV is 'a lucky bastard'...

Plaats reactie