Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
jorrit10
- Forum-lid
jorrit10
26 jun 2007 00:28
Alter Eques schreef:
Overigens zag ik op de wbsite nu weer goedkope bandjes (ik neem aan dat bedeld wordt Cont. GP (4000 of 3000). Kan daar iets mis mee zijn (bijv. oud, uitgedroogd, scheurtjes). Kan het wat zijn? Want ik vind het weer goedkoop.
De aanbieding bij Vos gaat enkel om de Conti Grand Prix (geen 3000 of 4000). Dit is de goedkopere versie van Conti.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
-
beepbeep
- Forum-lid
beepbeep
26 jun 2007 00:44
Nav dat Opera frame probleem waarvan hier boven sprake is (en waarvan ik de eigenaar ben) kan ik je wel degelijk zeggen dat je een groot risico neemt;
- Salden (die dus GEEN officiële Pinarello/Opera dealer is - mijn kader blijkt hij via Pinarello Duitsland aangekocht te hebben) heeft mij volledig in de kou laten staan ondanks de garantie. Bij het terug afhalen vroeg ik hem dan wat er zou gebeuren indien de kader na de garantie periode zou doorscheuren (ondanks dat ik het hem gemeld had); zijn antwoord was dat dit dan spijtig voor mij was ...
- Importeur Pinarello Nederland stuurt me wandelen wegens Salden geen dealer
- Rechtstreeks contact met Pinarello Italïe heeft me nog niet verder geholpen (zijn er mee bezig ...)
Kun je wel afvragen natuurlijk van wat Salden wel een dealer is ...
-
rene
- Forum-lid HC
rene
26 jun 2007 01:13
Hoi Beepbeep,
Ik zag je berict inderdaad op wielertoerist , en wilde de mensen die bij Vos wilde gaan kopen waarschuwen voor deze slechte praktijken. Ik hoop dat je dat niet erg zou vinden.
Ik hoop dat het probleem van je snel opgelost zal worden met een goede afloop. Ook bij Vos ( die dus geen officiele dealer is kan dit dus gebeuren !! Dus wees op je hoede , denk goed na voordat je iets koopt.
Grtz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
storck_lover
- Forum-lid
storck_lover
26 jun 2007 10:35
Als je een pinarello frame koopt bij Vos of in het buitenland loop je serieus het risico dat je geen of slechts matige garantie krijgt van Pinarello in Nederland. Ik heb begrepen van een officiele Pina dealer dat je bij je fiets een oranje certificaat krijgt wat recht geeft op de werkelijke garantie. Wellicht dat Pinarello wel verplicht is garantie te geven op een frame dat niet via de officiele dealers is gekocht, maar ze kunnen de boel natuurlijk wel frustreren door hele lange wachttijden te hanteren of heel moeilijk te gaan doen. Het wordt altijd gauw een welles niets verhaal. Het daadwerkelijk je rechtsbijstandverzekeraar inschakelen is ook weer zo´n grote stap. het gaat je zeker niet helpen om snel weer op je fiets te kunnen rijden. Ik heb zowieso gemerkt dat een goede en officiele merkdealer die goed te boek staat bij de fabrikant veel meer en sneller gedaan krijgt bij de leveranciers en dat de mening van de klant minder snel in twijfel wordt getrokken als de dealer het ook aannemelijk vindt. Kortom, voor een hele dure fiets zou ik persoonlijk niet het risico nemen en zeker niet bij Vos in Zwanenburg. Ik zou zowieso een dozenschuiver vermijden bij fietsen die meer dan 2000 euro zijn.
Ooit op een Cannondale super Six
-
sharkman
- Forum-lid
sharkman
26 jun 2007 10:55
Wat betreft dat opera frame, ik weet waar ze vandaan komen en bijna de volledige lichting heeft problemen gekregen (overigens is de vorige dealer van Pinarello in Duitsland failliet gegaan en de opera's zijn grijze import).
Je maakt overigens een goede kans met een goede rechtsbijstandverzekering toch een nieuw frame te krijgen. Hoe duur het frame ook was Salden kan de wettelijke garantie niet uitsluiten en een jaar of 3 zal hij het toch moeten garanderen (wat de importeur ook zegt).
Wat betreft garantie op Pinarello's. Wettelijk gezien zitten we in Europa en zal de nederlandse importeur in ieder geval het eerste jaar (maar redelijkerwijs langer) gewoon garantie moeten verlenen (maar ik kan goed begrijpen dat ze lastig doen). Pinarello heeft zelf de grenzen niet goed afgeschermd en werkt dit zelf in de hand (de importeur kan hier weinig aan doen en is hier ook min of meer slachtoffer van).
-
bushwankaz
- Forum-lid
bushwankaz
26 jun 2007 12:24
Even buiten de vraag waar iemand zijn/haar fiets koopt, scheuren er zoveel frames? Ik heb in de ruim 20 jaar dat ik nu fiets (wedstrijden) slechts eenmaal een gescheurde voorvork gehad. Was ook nog m'n eigen schuld, fiets was slecht onderhouden (was een no-name, taiwanees winterfietsje).
-
altereques
- Forum-lid
altereques
27 jun 2007 00:38
@ jorrit,
bedankt voor de info mbt tot de bandjes.
AE
-
jsparie
- Forum-lid
jsparie
27 jun 2007 02:36
Salden (die dus GEEN officiële Pinarello/Opera dealer is - mijn kader blijkt hij via Pinarello Duitsland aangekocht te hebben) heeft mij volledig in de kou laten staan ondanks de garantie. Bij het terug afhalen vroeg ik hem dan wat er zou gebeuren indien de kader na de garantie periode zou doorscheuren (ondanks dat ik het hem gemeld had); zijn antwoord was dat dit dan spijtig voor mij was ...
Daar komt Salden dus niet mee weg. Je koop bij Salden en die moet wettelijke garantie geven die dus langer is dan bijvoorbeeld 1 jaar. Hoe Salden het oplost is niet jouw probleem. En dat weet hij best wel denk ik, maar ja als het geld gaat kosten... Wettelijk heb je alleen met Salden te maken niets met importeurs of wie of wat daar achter zit dan ook. Ook al zijn die failliet is dat een probleem van Salden niet van jou.
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
japiecarbon
29 jun 2007 20:08
ik wil maar weinig woorden vuil maken aan deze zaak, zefs mijn goedgelovige vriendin
zag dat deze vent een praatjesmaker was.
s'ochtends gebeld of ze zwarte eurus wielen hadden en toen ik daar aankwam(na een uur rijden)bleek hij alleen de zilvere te hebben,en probeerde die mij aan te smeren.
zijn het toch nog veel woorden geworden maar ikl ben het kwijt.
en ik ga nooit meer naar deze zaak,ook al scheelt het 500 euro.
-
timowr
- Forum-lid
timowr
15 jul 2007 02:59
Gaat dit nu over Salden of Vos?
-
sharkman
- Forum-lid
sharkman
15 jul 2007 10:42
Persoonlijk zou ik ze de fiets alsnog helemaal op jouw specificatie af laten bouwen, doe eens gek.
Mochten ze bellen dat de fiets klaar is dan meld je ze gewoon dat het geld tijdelijk niet op voorraad is.........
-
mspoon
- Forum-lid
mspoon
15 jul 2007 12:58
ik heb ook een fiets gekocht bij de vos, mijn eerste indruk was wat een hoop fietsen op een kluitje, rommelig en wat een drukte.
mijn gedachte is dan die man doet goed zaken maar qua winkel uitstraling zou ik het zelf anders aan pakken maar dat is persoonlijk.
na een half uur te hebben rond gelopen kwam er een verkoper naar me toe waarvan ik al dacht die heeft nog nooit op een racefiets gezeten, maar na enkele vragen die ik had gesteld over de verschillende fietsen die hij had staan kwam de eigenaar het gesprek overnemen en heeft me naar mijn mening alle vragen die ik had na redelijkheid beantwoord.
ik ben naar huis gegaan alles op een rijtje gezet betreft prijs en wat ik van hun evt kan verwachten qua service volgens het eerder gevoerde gesprek. ik heb telefonisch verschillende andere rijwielhandelaren gesproken over wat een goede fiets voor mij zou kunnen zijn en betreft de garantie van de verschillende merken fietsen. voor de tweede keer terug naar de vos, nog een keer vragen stellen, want je koopt natuurlijk niet zomaar een dure fiets omdat 1 fietsenverkoper dat zegt. toen werd ook het een en ander duidelijk.
Die man is gewoon een zakenman die zelf ook graag fietst en niet het volle pond hoeft te hebben voor een racefiets zoals menig ander rijwielhandelaar. 35 racefietsen verkopen op een vrijdagavond, de kick krijgen als hij de goedkoopste van nederand is betreft alles. de chaotische winkel is gewoon ruimte tekort. nu de service nog, die vraag kon ik voor mijn zelf nog niet beantwoorden, dat zal misschien later moeten blijken. knoop door gehakt en het werd een Orbea Orca TDI, normaal 5999,- bij de vos 4300,- met mavic ksyrium sl wielen. het zou 3 weken duren, maar met 10 dagen kreeg ik al een belletje dat ie binnen was. gelijk opgehaald natuurlijk en fietsen maar, na 2 weken voor de eerste keer schoonmaken, bleek dat op mijn remhandel een kleine beschadiging in het carbon zat een soort open gesprongen blaasje. shit, ik bellen met de vos, kon gelijk langskomen, het werd meteen vervangen. Kortom een tot nu toe zeer tevreden vos klant.
Orbea Orca, What Else?