Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
scepticus
- Forum-lid HC
- Berichten: 10718
- Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32
scepticus
09 jun 2007 18:49
zeemeeuw schreef:ik vroeg eigenlijk enkel een foto van die crank van jens
grtz
Is nog een hele discussie over geweest op WW omdat niet iedereen wilde geloven dat het inderdaad DA cranks waren...
Link
Link 2
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
casran
- Forum-lid HC
- Berichten: 7006
- Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19
casran
09 jun 2007 20:31
zeemeeuw schreef:hallo, casran, ik wilde eigenlijk enkel dat tekstje quoten, maar wist niet direct hoe ik dat moest doen dus had ik het maar gekopieerd, ik vroeg eigenlijk enkel een foto van die crank van jens
Ik span me heel zelden in voor de luiheid van anderen.... Ik veronderstel dat je pc ook een zoekfunctie heeft, want Scepticus zal je niet steeds redden.
-
zeemeeuw
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 23 feb 2007 19:44
zeemeeuw
09 jun 2007 20:57
C a s r a n schreef:zeemeeuw schreef:hallo, casran, ik wilde eigenlijk enkel dat tekstje quoten, maar wist niet direct hoe ik dat moest doen dus had ik het maar gekopieerd, ik vroeg eigenlijk enkel een foto van die crank van jens
Ik span me heel zelden in voor de luiheid van anderen.... Ik veronderstel dat je pc ook een zoekfunctie heeft, want Scepticus zal je niet steeds redden.
hopelijk is het zo, ik kon het vroeger wel, maar heb nog maar enkele malen met de nieuwe site gewerkt, dus ben er nog niet echt mee gewoon
grtz
2 de jr junior
-
casran
- Forum-lid HC
- Berichten: 7006
- Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19
casran
15 jun 2007 00:49
Het frame is er en ik denk het morgenavond af te monteren.
Uiteindelijk verkiest een Campagnolo afmontage mijn voorkeur. De keuze is dan op cranks van FSA gevallen; ik hoop dat deze werkelijk compatibel blijken met de ingepresste Dura-Ace cups.
edit: dit crankstel dus, FSA K-Force Mega-Exo:
-
tiest
- Forum-lid HC
- Berichten: 4199
- Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58
tiest
15 jun 2007 19:40
Een overall foto van het frame zou leuk zijn.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40656
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
15 jun 2007 23:24
Misschien een stomme en OT vraag, maar waarom gaan ze lagers in een frame persen? Zou voor mij al DE REDEN zijn om het frame niet te nemen, hoe mooi of goed het ook is.
Less is bore
-
havana
- Forum-lid HC
- Berichten: 28112
- Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54
havana
16 jun 2007 01:05
Een hele goede vraag, want nu kunnen we net zo goed weer terug naar het oude systeem.
-
casran
- Forum-lid HC
- Berichten: 7006
- Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19
casran
16 jun 2007 01:53
havana schreef:Een hele goede vraag, want nu kunnen we net zo goed weer terug naar het oude systeem.
Je behoudt hier immers het voordeel van de nieuwe lagers (grote diameter en verder uiteen, wat voor meer stijfheid zorgt) en wint hier grammen (ik schat zeker 50gr!) omdat je de cups (de zilveren kappetjes waarin de externe lagers zitten) niet moet hangen. Gewichtswinst dus!
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40656
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
16 jun 2007 11:37
En nu de nadelen?
- je kunt er niks zelf meer aan doen
- wachttijd bij de FM; bij lang niet alle racespeciaalzaken kun je a la minute hier mee terecht
- kans dat je frame beschadigd is groter met geperste lagers dan met cups
Ik snap al het gedoe niet. Waarom niet naar het oude Campa systeem? (en dan ook bij de ATB please)
Less is bore
-
sharkman
- Forum-lid
- Berichten: 2777
- Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24
sharkman
16 jun 2007 12:55
Het idee is gewoon goed (Klein frames hadden dit ooit op een nog betere/duurzamere manier opgelost).
Nadelen van dit systeem:
Nadelen
Duur gereedschap nodig.
Dure lagers bij defect
Inflexibel (bij een nieuw astype heb je een probleem)
gevoelig voor bijgeluiden.
Afhankelijk van een dealer (zonder aankoopbon kan je een probleem hebben)
Onderweg bijna niet te repareren (niet overal zitten Scott dealers).
Passing wordt heel kritisch bij de geringste afwijking van de gangbare toleranties heb je een probleem.
Voordelen:
fractioneel stijver
Geen ingelijmde alu bussen in frame noodzakelijk
Optisch mooier
Iets lichter (ca. 15-25 gram)
-
dukie
- Forum-lid
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 26 mei 2007 02:49
dukie
16 jun 2007 14:04
technische evolutie kan en mag je niet tegenhouden - anders reden we nog allemaal met paard en kar!