L\'Eroica 2011
[quote="BianchiSL3"]Veel zoeken op Ebay en Marktplaats. Geduld is een schone zaak maar als je voldoende tijd hebt kom je zeker iets tegen.
EDIT:
http://cgi.ebay.com/BROOKLYN-CHEWING-GU ... 4cf4a14900[/quote]
Thx voor je moeite!
Ik ga thuis eens kijken hoet het zit met de maat.
EDIT:
http://cgi.ebay.com/BROOKLYN-CHEWING-GU ... 4cf4a14900[/quote]
Thx voor je moeite!
Ik ga thuis eens kijken hoet het zit met de maat.
Uit het 'wat heb je recent gekocht' topic:
[quote="BianchiSL3"]Een klassiek compact crankstel 34X48 voor de L'Eroica fiets van mijn vrouw.
[/quote]
Mooi cranckstel, ik was deze ook al tegen gekomen. Ze zal je heel erg dankbaar zijn na de klim vanaf Panzano en dan wil je er zelf ook een! In NL gekocht?
[quote="BianchiSL3"]Een klassiek compact crankstel 34X48 voor de L'Eroica fiets van mijn vrouw.
[/quote]
Mooi cranckstel, ik was deze ook al tegen gekomen. Ze zal je heel erg dankbaar zijn na de klim vanaf Panzano en dan wil je er zelf ook een! In NL gekocht?
-
- Forum-lid
Nee, USA. Volgens mij niet in NL te krijgen.
-
- Forum-lid
En dit is het shirtje wat ik voor snELS scoorde. Gewoon NOS in het orginele plastic. Toen Fl.42,50 nu 29.90.
[quote="BianchiSL3"]En dit is het shirtje wat ik voor snELS scoorde. Gewoon NOS in het orginele plastic. Toen Fl.42,50 nu 29.90.
[/quote]
Dit is een top aankoop Hans ben benieuwd wat voor een fiets voor Els uit de toverbus van jou komt:p:p
groetjes vd n............s:D:D
[/quote]
Dit is een top aankoop Hans ben benieuwd wat voor een fiets voor Els uit de toverbus van jou komt:p:p
-
- Forum-lid
[quote="Diamond"]Dit is een top aankoop Hans ben benieuwd wat voor een fiets voor Els uit de toverbus van jou komt:p:p
[/quote]
Het kan wel eens zijn dat het frame jou bekend voorkomt...
[/quote]
Het kan wel eens zijn dat het frame jou bekend voorkomt...
-
- Forum-lid
Ik ga geen topics openen over de opbouw van de Koga en Raleigh L'Eroica fietsen voor snELS en mijzelf. Er staat sowieso nog een opbouw topic van mij open van een andere Koga voor snELS maar dat project staat even stil om dat ik het leuker vind om nu hier aan te werken. Wel een kleine L'Eroica-fietsen update voor wie dat leuk vindt:
Dit Koga frame heb ik met Daimond/Klaus geruild voor een paar Campa shifters en een achterderailleur. Na het demonteren van alle onderdelen heb ik een paar uur zitten poetsen en nu is het weer een beetje toonbaar.
De laatste jaren heb ik aardig wat oude zooi verzameld en kon voor dit project kiezen uit 4 voorderailleurs. Deze is het geworden.
Qua remhoeven had ik wat minder keus maar uit de verzameling Shimano en Mafac gekozen voor dit setje Shimano 600.
Ook hier Shimano 600 maar wel wat nieuwer dan bij het frame (1980) hoort. Ik gok dat deze derailleur uit 1987 is. Op de wielset die voor dit project klaar staat zit in middels een 7-speed 13-28 cassette. Deze derailleur moet dat probleemloos aan kunnen.
Dit Koga frame heb ik met Daimond/Klaus geruild voor een paar Campa shifters en een achterderailleur. Na het demonteren van alle onderdelen heb ik een paar uur zitten poetsen en nu is het weer een beetje toonbaar.
De laatste jaren heb ik aardig wat oude zooi verzameld en kon voor dit project kiezen uit 4 voorderailleurs. Deze is het geworden.
Qua remhoeven had ik wat minder keus maar uit de verzameling Shimano en Mafac gekozen voor dit setje Shimano 600.
Ook hier Shimano 600 maar wel wat nieuwer dan bij het frame (1980) hoort. Ik gok dat deze derailleur uit 1987 is. Op de wielset die voor dit project klaar staat zit in middels een 7-speed 13-28 cassette. Deze derailleur moet dat probleemloos aan kunnen.
-
- Forum-lid
Nog geen deadline problemen bij deze fiets Het is dat de douane een crankstel vasthoudt anders zou de fiets al klaar zijn. Deze Koga Gentsracer heb ik wel omgedoopt tot een Koga (La Donna) L'Eroica model.
Iemand nog een suggestie voor een retro dames zadel?
Iemand nog een suggestie voor een retro dames zadel?
-
- Forum-lid
Nice! Mooi kleurtje zeg, is de staat van de lak zo goed als het lijkt?
-
- Forum-lid
[quote="DickyGiovanni"]Nice! Mooi kleurtje zeg, is de staat van de lak zo goed als het lijkt?[/quote]
Nee, het frame is zeker niet in nieuwstaat maar dat is eigenlijk helemaal niet erg. Het gaat tenslotte om 2 retro ritjes met oude meuk dan mag het er ook wel gebruikt uitzien. Het frame is recht en ongedeukt, prima bruikbaar dus.
[quote="Theo V"]Leuke fiets Hans, zeer fraai.
Staan de remgrepen niet te hoog?
Het lijkt mij moeilijk remmen zo.
Of heeft Els hele grote handen?[/quote]
Els rijdt nooit onder in de beugel dus heb ik haar zelf laten zeggen wat de prettigste positie van de remgrepen is. Dit dus. Lekker om weer eens aan een oude fiets te klooien. Ik heb net nog wel een VOG-tje (Voorlopig Onoplosbaar Gevalletje) ondekt: ik mis volgens mij nog een ring of een stukje 'frictie'materiaal uit de schuinebuis shifters. Morgen weer verder.
Nee, het frame is zeker niet in nieuwstaat maar dat is eigenlijk helemaal niet erg. Het gaat tenslotte om 2 retro ritjes met oude meuk dan mag het er ook wel gebruikt uitzien. Het frame is recht en ongedeukt, prima bruikbaar dus.
[quote="Theo V"]Leuke fiets Hans, zeer fraai.
Staan de remgrepen niet te hoog?
Het lijkt mij moeilijk remmen zo.
Of heeft Els hele grote handen?[/quote]
Els rijdt nooit onder in de beugel dus heb ik haar zelf laten zeggen wat de prettigste positie van de remgrepen is. Dit dus. Lekker om weer eens aan een oude fiets te klooien. Ik heb net nog wel een VOG-tje (Voorlopig Onoplosbaar Gevalletje) ondekt: ik mis volgens mij nog een ring of een stukje 'frictie'materiaal uit de schuinebuis shifters. Morgen weer verder.