Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

pro2race of gp4000?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 28 nov 2007 21:38

AirJay schreef:
De Michelin Pro2Race vind ik zelf een minder prettige band. Stug bij het monteren en veel lekke banden (toen nog 100 kilo en 8 bar) Het aantal lekke banden in de eerste 1000 kilometer bleef bij 8 steken en de oorzaak was geen kapot velglint of een beknelde binnenband.


Ik heb weer absoluut geen problemen met Michelins. in 5000 km maar 1x lek, en dat was na 3 dagen beestenweer in de Ardennen, dus dan mag het ook wel een keertje :p
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 28 nov 2007 22:15

Ik gebruik ook de pro2race. Dit jaar staan 14000km op de teller en 3 lekke banden. 1 in de regen, 1 toen ze net aan het pekken waren en 1 * stootlek in een diep gat. Achter doet ie 't ongeveer 5000 km (64kg) en voor iets van 8000 km.

Maar ik ben nog steeds benieuwd (vraag 1é pagina) waarom dunne binnenbandjes sneller zouden lek gaan? Als er 'n steentje door 't canvas komt is er toch geen enkele biba meer bestand? Of stoot je die sneller lek?
Mijn trainingen op bikeplanner.com

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 28 nov 2007 23:44

Gbrand schreef:
colnagofreak schreef: Hoop niet dat ik voor jou wielen kom!! ;)


Ik ken mensen die ZONDER STOPS tochten rijden, die remmen dan toch ook nergens voor??


Maar die rijden ook alleen rechtdoor zeker?

Zou Michellin de pro race3 series wel zwart maken?

Rijd zelf met prorace2. lekker soepel, eenmaal 1 keer gemonteerd geweest dan ook simpel zonder lichters weer te demonteren en redelijk lekbestendig. Het belangrijkste, ondanks dat ze "profielloos" hebben ze toch erg goede grip.

Gp4000s zullen er echt niet voor onder doen.

metor
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 29 nov 2007 15:18

Beide zijn gewoon goede banden. Zelf kies ik voor de conti's omdat die in het zwart zijn en bevallen goed.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4229
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 29 nov 2007 15:50

mijns inziens is de Michelin pro iets meer een raceband. Dit wil zeggen:
- iets zachtere rubber
- iets ronder en beter in de bochten
- iets betere grip, ook bij regen
- iets sneller slijten

De conti is zeker ook niet slecht, want iets lekbestendiger, iets duurzamer en goede grip. Maar wil je echt wedstrijden rijden, kies dan de michelin.
Indien je voor een wedstrijdband en een trainingsband gaat zou ik kiezen voor vittoria rubino voor de training en vittoria open corsa evo cx voor de wedstrijden.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

cioccpryde
Forum-lid
Berichten: 315
Lid geworden op: 17 mei 2007 17:05

cioccpryde 29 nov 2007 22:23

HenkV schreef:Ik gebruik ook de pro2race. Dit jaar staan 14000km op de teller en 3 lekke banden. 1 in de regen, 1 toen ze net aan het pekken waren en 1 * stootlek in een diep gat. Achter doet ie 't ongeveer 5000 km (64kg) en voor iets van 8000 km.

Maar ik ben nog steeds benieuwd (vraag 1é pagina) waarom dunne binnenbandjes sneller zouden lek gaan? Als er 'n steentje door 't canvas komt is er toch geen enkele biba meer bestand? Of stoot je die sneller lek?


Goed geraden.

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 30 nov 2007 11:57

Om te koersen in droog weer is er weinig tot geen verschil tussen de p2r en de 4000. In nat weer bieden de Conti's veel meer zekerheid. Vittoria Corsa CX blijft onder alle omstandigheden, samen met de 3000 of de 4000, absoluut favoriet.

Als binnenbanden Vittoria EVO, Conti Supersonic of Maxxis 50g. Geen latex.
Zowel Michelin, Pariba, Continental als elk ander merk zijn duurder, poreuzer, zwaarder en klappen sneller naast het ventiel.

Ik weet dat een heleboel het niet met me eens zijn, maar na ruim 15 jaar koersen rijden op God weet wat allemaal, vind ik het gerechtvaardigd bovenstaande te kunnen stellen.
Gang is alles...

_cas_
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 24 jul 2006 13:03

_cas_ 30 nov 2007 14:53

Ik lees hier weinig ervaringen met de GP Force/Attack, zijn er niet veel mensen die met deze combinatie rijden?

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 30 nov 2007 14:53

Vind je ook de grip op het nat van de Corsa Evo's goed?

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 30 nov 2007 15:07

Cas: ik heb 2 sets Force/Attack versleten. Gebruikte ze specifiek voor cyclo's en (georganiseerde) toertochten.
Voordelen: licht, lekker lopen, goede grip.
Nadeel: slijtagegevoelig, zeker de achterband.

ik gebruik dit seizoen de gp4000's en die bevallen me ook goed en bovendien heb je die in zwart/zilver dat moi past bij de kleurstelling van mijn fiets (heeft natuurlijk niets met performance te maken, maar telt voor mij wel mee).

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 01 dec 2007 00:32

@LVGH
Ik rij niet met EVO's. Alleen met EVO binnenbanden. Ik koers met CX'en en ja, die geven in nat weer een heel zeker gevoel.
Gang is alles...

Plaats reactie