Pagina 3 van 3
Geplaatst: 28 nov 2007 21:38
door scepticus
AirJay schreef:
De Michelin Pro2Race vind ik zelf een minder prettige band. Stug bij het monteren en veel lekke banden (toen nog 100 kilo en 8 bar) Het aantal lekke banden in de eerste 1000 kilometer bleef bij 8 steken en de oorzaak was geen kapot velglint of een beknelde binnenband.
Ik heb weer absoluut geen problemen met Michelins. in 5000 km maar 1x lek, en dat was na 3 dagen beestenweer in de Ardennen, dus dan mag het ook wel een keertje :p
Geplaatst: 28 nov 2007 22:15
door henkv
Ik gebruik ook de pro2race. Dit jaar staan 14000km op de teller en 3 lekke banden. 1 in de regen, 1 toen ze net aan het pekken waren en 1 * stootlek in een diep gat. Achter doet ie 't ongeveer 5000 km (64kg) en voor iets van 8000 km.
Maar ik ben nog steeds benieuwd (vraag 1é pagina) waarom dunne binnenbandjes sneller zouden lek gaan? Als er 'n steentje door 't canvas komt is er toch geen enkele biba meer bestand? Of stoot je die sneller lek?
Geplaatst: 28 nov 2007 23:44
door tiest
Gbrand schreef:colnagofreak schreef: Hoop niet dat ik voor jou wielen kom!!
Ik ken mensen die ZONDER STOPS tochten rijden, die remmen dan toch ook nergens voor??
Maar die rijden ook alleen rechtdoor zeker?
Zou Michellin de pro race3 series wel zwart maken?
Rijd zelf met prorace2. lekker soepel, eenmaal 1 keer gemonteerd geweest dan ook simpel zonder lichters weer te demonteren en redelijk lekbestendig. Het belangrijkste, ondanks dat ze "profielloos" hebben ze toch erg goede grip.
Gp4000s zullen er echt niet voor onder doen.
Geplaatst: 29 nov 2007 15:18
door metor
Beide zijn gewoon goede banden. Zelf kies ik voor de conti's omdat die in het zwart zijn en bevallen goed.
Geplaatst: 29 nov 2007 15:50
door de zwarten
mijns inziens is de Michelin pro iets meer een raceband. Dit wil zeggen:
- iets zachtere rubber
- iets ronder en beter in de bochten
- iets betere grip, ook bij regen
- iets sneller slijten
De conti is zeker ook niet slecht, want iets lekbestendiger, iets duurzamer en goede grip. Maar wil je echt wedstrijden rijden, kies dan de michelin.
Indien je voor een wedstrijdband en een trainingsband gaat zou ik kiezen voor vittoria rubino voor de training en vittoria open corsa evo cx voor de wedstrijden.
Geplaatst: 29 nov 2007 22:23
door cioccpryde
HenkV schreef:Ik gebruik ook de pro2race. Dit jaar staan 14000km op de teller en 3 lekke banden. 1 in de regen, 1 toen ze net aan het pekken waren en 1 * stootlek in een diep gat. Achter doet ie 't ongeveer 5000 km (64kg) en voor iets van 8000 km.
Maar ik ben nog steeds benieuwd (vraag 1é pagina) waarom dunne binnenbandjes sneller zouden lek gaan? Als er 'n steentje door 't canvas komt is er toch geen enkele biba meer bestand? Of stoot je die sneller lek?
Goed geraden.
Geplaatst: 30 nov 2007 11:57
door christoffel
Om te koersen in droog weer is er weinig tot geen verschil tussen de p2r en de 4000. In nat weer bieden de Conti's veel meer zekerheid. Vittoria Corsa CX blijft onder alle omstandigheden, samen met de 3000 of de 4000, absoluut favoriet.
Als binnenbanden Vittoria EVO, Conti Supersonic of Maxxis 50g. Geen latex.
Zowel Michelin, Pariba, Continental als elk ander merk zijn duurder, poreuzer, zwaarder en klappen sneller naast het ventiel.
Ik weet dat een heleboel het niet met me eens zijn, maar na ruim 15 jaar koersen rijden op God weet wat allemaal, vind ik het gerechtvaardigd bovenstaande te kunnen stellen.
Geplaatst: 30 nov 2007 14:53
door _cas_
Ik lees hier weinig ervaringen met de GP Force/Attack, zijn er niet veel mensen die met deze combinatie rijden?
Geplaatst: 30 nov 2007 14:53
door lvgh
Vind je ook de grip op het nat van de Corsa Evo's goed?
Geplaatst: 30 nov 2007 15:07
door raphael
Cas: ik heb 2 sets Force/Attack versleten. Gebruikte ze specifiek voor cyclo's en (georganiseerde) toertochten.
Voordelen: licht, lekker lopen, goede grip.
Nadeel: slijtagegevoelig, zeker de achterband.
ik gebruik dit seizoen de gp4000's en die bevallen me ook goed en bovendien heb je die in zwart/zilver dat moi past bij de kleurstelling van mijn fiets (heeft natuurlijk niets met performance te maken, maar telt voor mij wel mee).
Geplaatst: 01 dec 2007 00:32
door christoffel
@LVGH
Ik rij niet met EVO's. Alleen met EVO binnenbanden. Ik koers met CX'en en ja, die geven in nat weer een heel zeker gevoel.