Nieuw broekje
Gebruik de Ultima Performance 2 nu ongeveer 3 maanden, meestal ritjes van 4 a 5 uur. Ben er niet erg tevreden over. Ik heb wel wat last van zitvlak-problemen, dus misschien niet helemaal representatief. Volgend jaar toch maar een Assos.
Ik heb sinds kort ook een assos en moet zeggen dat me dat uitstekend bevalt. Beter dan de bioracer-broeken van de wielerclub. Heb ongeveer € 100,00 betaald voor de broek bij Rose in Bocholt (Dl). Ik koop er volgend jaar zeker 1 of 2 van deze broeken bij.
-
- Forum-lid
Heb de Ultima Performance 2 sinds april en fiets er redelijk intensief mee (3x per week, afstanden alles tussen 60 en 250km). De zeem houdt zich goed, heb nergens last van. Nog nauwelijks slijtage te zien.
Heb een aantal maanden geleden een broekje besteld bij cyclewear.nl. Het is een all active pro en kostte E 50. Deze broek zit als gegoten en heb er nu ruim 1000 km mee gefietst. Ze hebben ze ook goedkoper en volgens mij is de zeem hetzelfde.
Tevreden over mijn Giordana broek met bretels.
Vroeger ook Ultima gehad echter die had op 1 van de pijpen het ebleem erop gestikt en dat zorgde voor irritatie daar aan de spier. Ultima handschoenen waren (ook) geen goede kwaliteit.
Eens maar nooit weer dus...
Vroeger ook Ultima gehad echter die had op 1 van de pijpen het ebleem erop gestikt en dat zorgde voor irritatie daar aan de spier. Ultima handschoenen waren (ook) geen goede kwaliteit.
Eens maar nooit weer dus...
-
- Forum-lid
Ik heb de laatste jaren gereden met Ultima-broekjes van 60 á 70 euri. Ik dacht altijd dat ze prima voldeden, totdat de duur van mijn ritjes al snel 3 uur of langer werden. Echt last van mijn zitvlak en onlangs zelfs het befaamde "derde-bal-vorming". Ik dacht eerst aan een comfortabeler zadel, maar heb sinds een week een Assos Uno-broekje. Wat een wereld van verschil!! Ik kan me alleen maar aansluiten bij de comments van Havana ea.: veel beter dan Assos ga je moeilijk vinden.
Kost wat, heb je ook wat. In het begin misschien overbodig, maar bij lange tochten absoluut aan te bevelen.
@Havana: waar haal jij een Uno voor 85e? Ik heb er toch echt 105 voor moeten neertellen.
Kost wat, heb je ook wat. In het begin misschien overbodig, maar bij lange tochten absoluut aan te bevelen.
@Havana: waar haal jij een Uno voor 85e? Ik heb er toch echt 105 voor moeten neertellen.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)