Waar Ultra Torque lagers bestellen?
Campa lagers zelf zijn toch heel goedkoop? Super record cups voor 10 euro bij bijv. Mantel.chrissiewizzie schreef:Inmiddels een jaar later sinds de laatste post en ik heb een fiets onder handen waar 1 lager vergaan is. Ik wil het graag zelf doen en ben op zoek naar een geschikt lager voor een schappelijke (lees onvervalsd Hollandsche lage) prijs. Heeft iemand inmiddels een goed alternatief voor Campa lagers die ook redelijk verkrijgbaar zijn?
Ik heb daar ook al wat achter zitten zoeken. Het zijn 6805C lagers. Die C bepaalt volgens mij dat het de 6mm variant is. Je zou naar een SKF winkel kunnen gaan. Tot nu toe heb ik ze niet veel goedkoper kunnen vinden dan ongeveer 10 euro per stuk. Het voordeel van die Campagnolo set is dat de seals er bij zitten.
Voor een nog redelijk betaalbaar keramisch setje (60 euro per set) kun je naar de Token Tiramic lagers kijken. Modelnummer TK6805CTC is specifiek voor Campagnolo (6mm).
En wat er flink op lijkt, maar nog betaalbaarder: http://www.bikehardest.net/j15/index2.p ... &Itemid=44" onclick="window.open(this.href);return false;
Een setje keramisch voor 24 euro!
Ik heb de lagers van mijn pas overgenomen Fulcrum crank eerst maar eens opengemaakt, uitgespoeld en voorzien van nieuw vet, maar dat Duitse setje ga ik zeker eens proberen als ze echt aan vervanging toe zijn.
Voor een nog redelijk betaalbaar keramisch setje (60 euro per set) kun je naar de Token Tiramic lagers kijken. Modelnummer TK6805CTC is specifiek voor Campagnolo (6mm).
En wat er flink op lijkt, maar nog betaalbaarder: http://www.bikehardest.net/j15/index2.p ... &Itemid=44" onclick="window.open(this.href);return false;
Een setje keramisch voor 24 euro!
Ik heb de lagers van mijn pas overgenomen Fulcrum crank eerst maar eens opengemaakt, uitgespoeld en voorzien van nieuw vet, maar dat Duitse setje ga ik zeker eens proberen als ze echt aan vervanging toe zijn.
Wellicht handig om even de zoekfunctie van dit forum te gebruiken. Eerder wees een forumlid op een poelietrekker met een zeer acceptabele prijs. Ook voor poelietrekkers vragen ze tegenwoordig aanzienlijke bedragen! Succes!chrissiewizzie schreef:Ik zal het laten weten. Ik ga vanmiddag een driepoots poelietrekker halen en een stuk nylon. Volgende week even een mooi nylon bus draaien om het lager er netjes op te krijgen en dan lekker pielen
Addict R1