Token C22A
Schrijf je hier dan je bevindingen neer? Wil ze ook aanschaffen, maar wacht nog wat reacties af van anderen.
Daarnet ben ik een setje Token C22A met carbon naven gaan kopen.
Prijs: 470 euro
Type: TK9612ACT w/TK520 Hub, PSR1422 spokes, 1285g (560g+725g)
er zit een papier van quality control bij: controle van de correcte types onderdelen, gewicht voor 569g, gewicht achter 713g (samen dus 1282g). Tevens controle van ca. 10 parameters
Er zitten ook 3 reservespaken en 3 spaaknippels bij (?). Belangrijk hierbij is dat er een maximumgewicht vermeld is van 90 kg.
een testritje zal ik morgen pas kunnen uitvoeren. De afwerking ziet er alvast zeer degelijk uit.
foto's: http://users.telenet.be/RBZ/token%20C22A/
Prijs: 470 euro
Type: TK9612ACT w/TK520 Hub, PSR1422 spokes, 1285g (560g+725g)
er zit een papier van quality control bij: controle van de correcte types onderdelen, gewicht voor 569g, gewicht achter 713g (samen dus 1282g). Tevens controle van ca. 10 parameters
Er zitten ook 3 reservespaken en 3 spaaknippels bij (?). Belangrijk hierbij is dat er een maximumgewicht vermeld is van 90 kg.
een testritje zal ik morgen pas kunnen uitvoeren. De afwerking ziet er alvast zeer degelijk uit.
foto's: http://users.telenet.be/RBZ/token%20C22A/
-
- Forum-lid
- Berichten: 1665
- Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34
Gewicht is heel zeker zonder snelspanners!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
inderdaad, dat gewicht is zonder snelspanners. de snelspanners zijn trouwens ook lichtgewicht dingetjes
ik heb ze gekocht bij Van Eyck in Aalst. Ik heb er wel anderhalve week op moeten wachten want blijkbaar verkopen ze als zoete broodjes
ik heb ze gekocht bij Van Eyck in Aalst. Ik heb er wel anderhalve week op moeten wachten want blijkbaar verkopen ze als zoete broodjes
ik heb er nu 3 ritten mee gemaakt. De naven bollen zeer goed, zeker beter dan mijn dura ace naven toen ze net nieuw waren.
ze houden zich goed in sprints en steile beklimmingen op de trappers. mijn dura ace velgen gingen daarbij tegen de remblokken, deze wielen niet. bij hoge snelheden maken ze een licht zoevend geluid.
verder rijden ze nog best comfortabel. stijfheid vind ik moeilijk om te definiëren en vast te stellen, maar de acceleratie is dik in orde. zeker vergelijkbaar met mijn dura aces (c24 cl).
voordelen:
gewicht (1282g), prijs (470 euro), ceramische lagers die erg fijn bollen, de wielen houden zich goed bij sprints, beklimmingen en bij hoge snelheden.
nadelen:
duurzaamheid kan ik nog niks over zeggen. remvlak is even breed als een remblokje, dus precieze afstelling van de remblokjes is vereist. gewichtslimiet van 90kg en een maximale aangeraden bandendruk van 8,6 bar.
ze houden zich goed in sprints en steile beklimmingen op de trappers. mijn dura ace velgen gingen daarbij tegen de remblokken, deze wielen niet. bij hoge snelheden maken ze een licht zoevend geluid.
verder rijden ze nog best comfortabel. stijfheid vind ik moeilijk om te definiëren en vast te stellen, maar de acceleratie is dik in orde. zeker vergelijkbaar met mijn dura aces (c24 cl).
voordelen:
gewicht (1282g), prijs (470 euro), ceramische lagers die erg fijn bollen, de wielen houden zich goed bij sprints, beklimmingen en bij hoge snelheden.
nadelen:
duurzaamheid kan ik nog niks over zeggen. remvlak is even breed als een remblokje, dus precieze afstelling van de remblokjes is vereist. gewichtslimiet van 90kg en een maximale aangeraden bandendruk van 8,6 bar.
rinke schreef:@sagax047... Hoe is het nu met de wielen een paar weken later? bevallen ze nog steeds goed?
Tot nu toe ben ik nog steeds zeer tevreden. Vooral de lagers vind ik heel goed rollen. Ik sprint er graag mee en er valt niks op aan te merken.
Ik hoop dat ze duurzaam zijn en niet te snel verslijten of stuk gaan. Ik heb alvast het advies van de fabrikant opgevolgd en zachtere remblokjes geplaatst (BBB techstop, uitstekende remkracht, niet duur en minder velgslijtage).
Met de huidige ervaring met deze wielen kan ik ze enkel aanbevelen aan mensen die een licht klim- of sprintsetje zoeken.